2009-11-30, 08:25
Medlem
jonte123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
Då har även jag lagt en beställning på över 3K på jgs

Man får hoppas att det får bra nu då.

// fieldleaf
kul att folk börjar inse att polen är the shit, vill du ha någonting så finns det alltid billigare i polen
2009-11-30, 15:12
Medlem
The foxs avatar
Står det någonstans vad frakten blir för olika mycket kilo? Eller är det samma oberoende på hur mycket man beställer ifrån dem?
2009-11-30, 15:32
Medlem
jonte123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The fox
Står det någonstans vad frakten blir för olika mycket kilo? Eller är det samma oberoende på hur mycket man beställer ifrån dem?
http://www.jgs.pl/information.php?info_id=8
2009-11-30, 15:40
Medlem
The foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte123
http://www.jgs.pl/information.php?info_id=8

Tackar, jag antar att det inte är någon som ska beställa härifrån och skulle kunna tänka sig att dra med sig några saker som jag skulle vilja ha? Frågor eftersom jag inte tänkt att beställa så mycket, bara 20 packet eller så. Så klart betalar jag för sakerna. PM:a mig om ni vill göra detta, så kan vi prata om detta närmare.

Om inte så drar jag nog av en beställning själv.
Senast redigerad av The fox 2009-11-30 kl. 15:43.
2009-11-30, 16:05
Medlem
bubbelpowers avatar
Hur är det med tullen osv ?
Det är ju mycket enklare och billigare att göra egna, tom större
2009-11-30, 16:38
Medlem
Harrybs avatar
Jag skicka min order till jgs i Fredags och ordern har fortfarande statusen "Pending". När skickar dom sakerna igentligen?
2009-11-30, 17:12
Medlem
Jag la en beställning från jgs igår som sagt, betalade med kredit kort, allt gick bra fick mail om att pengarna är dragna lika så om jag går in på min bank. Men min shopping lista finns fortfarande kvar på jgs, och så står det att jag inte har några beställningar lagda där man kan kolla det. vad kan det vara för fel? har även skickat ett mail till dom angående detta. Men min engelska är ju värdelös, hoppas dom fattar....
2009-11-30, 17:17
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Jag la en beställning från jgs igår som sagt, betalade med kredit kort, allt gick bra fick mail om att pengarna är dragna lika så om jag går in på min bank. Men min shopping lista finns fortfarande kvar på jgs, och så står det att jag inte har några beställningar lagda där man kan kolla det. vad kan det vara för fel? har även skickat ett mail till dom angående detta. Men min engelska är ju värdelös, hoppas dom fattar....

Jag beställde i morse med och samma sak här. Möjligt att det helt enkelt är så. Märkte att någon vara jag köpt senare var borta från sidan nu på kvällen. Möjligen slutsålt?

Gillade verkligen inte Dottpay. Vore bättre att bli länkad till paypal eller liknande.
Sedan kom det till nå smygsummor i slutet av beställningen som jag inte vet varför. Fick betala 290PLN i frakt med. Ligger på gränsen på för mycket.....
Men det blir nog värt det.

// fieldleaf
2009-11-30, 17:39
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Om grejorna ligger kvar i varukorgen på jgs, efter att man betalat och pengarna bevisligen dragits från kontot, så måste man gå in och skicka beställningen igen. Det gör man genom att välja Advance Payment som betalningsalternativ.

Jacek förklarade att han inte kan se själva ordern, om den fortfarande ligger kvar i varukorgen. Jag tror att det har att göra med att de dagen innan jag lade min beställning fick sin koppling till Paypal/Dotpay, och att det är något skit i trumpeten på betalningsrutinsskriptet de har. (De är alltså helt nya Paypalkunder, och har troligtvis gjort fel i någon inställning)

När jag lade min order så fick jag först fram en betalningssida med en dropdownlista för betalningsalternativ på Dotpay. Jag kom på att jag skulle lägga till en grej till, och gick tillbaka. När jag återigen gick igenom betalningsrutinen var dropdownen borta och det var checkboxar istället. Go figure...

Om någon orkar så tala om för dem att det fortfarande strular, och att ordern aldrig går iväg till dem. Be dem helt enkelt göra en egen beställning via paypal på sin egen hemsida, så de ser vart det går snett.

Edit: Jag mailade dem själv, och förklarade saken.
Senast redigerad av WirelessGkit2 2009-11-30 kl. 17:49.
2009-11-30, 17:49
Medlem
Harrybs avatar
WirelessGkit2.

Du som har beställt därifrån kanske kan hjälpa mig. JGS fick pengarna av mig Torsdagen den 26 November via Dotpay, på Fredagen (den 27 November) ca kl 18:00 skickar jag iväg min orderlista till JGS och skriver till dom att jag har betalat via Dotpay och så gav jag dom mitt nr som jag fick av Dotpay. Så fick jag ett bekreftälsemejl av JGS att dom hade fått min beställning och att beställningen har statusen "Pending" (ej avgjord). Så tänkte jag att det är sent Fredagkväll och dom skickar inga paket på helger så dom skickar väl antagligen det på Måndag (den 30 November). Men idag när jag kom hem från jobbet så har ordern fortfarande statusen "Pending". Är JGS bara väldigt dåliga på att meddela mig om att dom har skickat packetet, eller har dom helt enkelt inte skickat min beställning?

Tack på förhand
Senast redigerad av Harryb 2009-11-30 kl. 17:59.
2009-12-01, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Om grejorna ligger kvar i varukorgen på jgs, efter att man betalat och pengarna bevisligen dragits från kontot, så måste man gå in och skicka beställningen igen. Det gör man genom att välja Advance Payment som betalningsalternativ.

Jacek förklarade att han inte kan se själva ordern, om den fortfarande ligger kvar i varukorgen. Jag tror att det har att göra med att de dagen innan jag lade min beställning fick sin koppling till Paypal/Dotpay, och att det är något skit i trumpeten på betalningsrutinsskriptet de har. (De är alltså helt nya Paypalkunder, och har troligtvis gjort fel i någon inställning)

Edit: Jag mailade dem själv, och förklarade saken.

Du menar alltså att grejerna är beställda, men det syns inte eftersom grejerna ligger kvar i varukorgen(bugg?) och när man ska göra det där med advance payment, kan det inte hända att man skickar igen och man måste betala det dubbla? förklara gärna exakat hela den processen tack. fattar inte till 100%.
2009-12-01, 15:57
Medlem
Aerials avatar
Verkar vara många som börjar beställa sina grejjer från hemsidor utomlands som t.ex. jgs.pl ...vilket är jävligt kul.
Skulle själv gärna dra iväg en beställning om jag bara skulle kunnat lite mer om sånt.
Får väl nöja mig med mina bangers (mefisto manna) från italien då, även om det skulle vart nice med lite achtung.
Hur mycket skiljer sig dom två smällarna egentligen? förutom att achtung är bra jävla många gånger större än mefisto manna..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in