2009-02-02, 13:17
Medlem
downloaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Men köp al och KCLO4 och gör eget?
Tror inte man kan köpa det bara sådär utan tillstånd (?)

Det är ju just den delen jag vill klara mig undan så jag slipper göra eget.
Okej nej går inte utan tillstånd att köpa från den sidan. Inte Flash powder i alla fall.
2009-02-02, 16:18
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av downloader
Det är ju just den delen jag vill klara mig undan så jag slipper göra eget.
Okej nej går inte utan tillstånd att köpa från den sidan. Inte Flash powder i alla fall.

Varför inte? Tycker du det verkar för farligt?

Och desa frågorna borde vi prata om i blp-tråden
2009-02-02, 17:14
Medlem
downloaders avatar
Rambo 31k

http://fotoalbum.vuurwerkcrew.nl/showimage.php?i=9712&catid=3

synd att alt ska vara så svårt att få tag på
2009-02-02, 22:14
Moderator
Snuffelbutts avatar
Bah! Jag håller mig till sidorna av tändsticksaskarna när jag ska tända mina bangers i fortsättningen! Det var 1...just det! 1/10 som INTE tände! Jag drog med tändaren, det sa fräääs och sådär som vanligt. Men smällen uteblev! Nu ska jag köpa 100 askar för att klara mig!
2009-02-03, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
Bah! Jag håller mig till sidorna av tändsticksaskarna när jag ska tända mina bangers i fortsättningen! Det var 1...just det! 1/10 som INTE tände! Jag drog med tändaren, det sa fräääs och sådär som vanligt. Men smällen uteblev! Nu ska jag köpa 100 askar för att klara mig!

Jag tänder alltid mina bangers med tändare och det funkar. Dock så har jag ett paket (likadant som alla andra) som jag har tänt på ca 10 av 50 bangers och ingen har funkat. Funkar det bättre om man tänder mot en tändsticksask? Sounds strange to me.
2009-02-03, 17:42
Medlem
downloaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenzor
Jag tänder alltid mina bangers med tändare och det funkar. Dock så har jag ett paket (likadant som alla andra) som jag har tänt på ca 10 av 50 bangers och ingen har funkat. Funkar det bättre om man tänder mot en tändsticksask? Sounds strange to me.

funkar varje gång för mig mot tändsticksask och så slipper man problemet med att det blåser.
2009-02-03, 19:33
Medlem
wajjzings avatar
Problemet att dem inte smäller kan knappast ha och göra med om man tänder med plån eller tändare, så länge den tänds så har de ingen betydelse.
Jag föredrar tändare, plån slits ut så snabbt
2009-02-03, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wajjzing
Problemet att dem inte smäller kan knappast ha och göra med om man tänder med plån eller tändare, så länge den tänds så har de ingen betydelse.
Jag föredrar tändare, plån slits ut så snabbt

Har provat med plån innan men det ville inte tända

Men har ni nån teori till varför ett paket inte funkar? Har smällt totalt ca 10 paket och alla har funkar (kanske 2-3 st som inte har smällt). Nu fick jag hem 4 likadana paket som var inplastade och allt, varav ett paket inte funkar, men de andra funkar utmärkt.
2009-02-03, 21:27
Medlem
downloaders avatar
Citat:

Men har ni nån teori till varför ett paket inte funkar? Har smällt totalt ca 10 paket och alla har funkar (kanske 2-3 st som inte har smällt). Nu fick jag hem 4 likadana paket som var inplastade och allt, varav ett paket inte funkar, men de andra funkar utmärkt.

Lek lite me dem då å töm dem å lägg pulvret från dom i en smällare i de fungerande paketen.
2009-02-04, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av downloader
Lek lite me dem då å töm dem å lägg pulvret från dom i en smällare i de fungerande paketen.

Jo, hade tänkt göra nåt sånt

Men om jag pillar ut pulvret från alla och gör en egen bomb, hur ska jag göra då? Alltså material, konstruktion?

Är det svartkrut i bangers?
2009-02-04, 08:17
Medlem
jonte123s avatar
Citat:

bangers har för vana att, om det är allt för blåsigt eller om du kastar iväg dem direkt när du tänt dem så kan dem slockna, håll i dem nån sekund innan ni kastar iväg dem (håll för guds skull inte för länge!!!) sen hela grejen med att det skulle slita ut plånet, ni får göra om göra rätt isåfall, skaffa en såndär lite större tändsticksask också och ta iväg bangern från tändsticksasken så fort ni märker att den fräser
2009-02-04, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte123
bangers har för vana att, om det är allt för blåsigt eller om du kastar iväg dem direkt när du tänt dem så kan dem slockna, håll i dem nån sekund innan ni kastar iväg dem (håll för guds skull inte för länge!!!) sen hela grejen med att det skulle slita ut plånet, ni får göra om göra rätt isåfall, skaffa en såndär lite större tändsticksask också och ta iväg bangern från tändsticksasken så fort ni märker att den fräser

Jag har erfarat vad som händer om man håller kvar för länge precis bredvid asken som dessutom var helt ny och full av tändstickor

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in