2010-11-06, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinman.
Glömde helt bort Cipollan, den är själv klart den starkaste. Salute mortar har jag aldrig sett så där kan ja inte säga ngt.

Ja helt klart den, 100 g blp, den är hyfsat kraftig.

Cobran kommer ju sen och bsc ganska mycket efter. cobran(special) har 50 g blp och bsc har 10 g blp.
Sen är cs helt klart den bästa när det gäller dom små, finns en som heter viper 2 också men har inte varit i lager än den borde hamna mellan cobran och bsc med 22 g blp.

100 mm saluterna borde smälla bra, dock dyrare och jobbigare att använda.
2010-11-06, 16:02
Medlem
petardylovers avatar
Stämmer det att Labomba/Colorsalute har 3g och FP3 har 4g?
Enligt denna sida så är det så.
http://de.wikipedia.org/wiki/B%C3%B6ller

Och ni sade att Labomba/Colorsalute small bra och högt, undrar då hur FP3 låter. Det får man undersöka när man väl beställer nästa vecka.

Kan ni hitta en bild eller klipp på Tesson 4.50? Det ska tydligen vara 450gram BSK. (vad det nu kan vara? Krut antar jag)

"Tesson 4.50“: Böller der wie der Name schon sagt 450 Gramm BKS enthält. Er ist so explosiv, dass er ein 50 cm tiefes Loch in den Boden reisst und man nach ca. 150m noch eine spürbare Druckwelle merkt."
Senast redigerad av petardylover 2010-11-06 kl. 16:07.
2010-11-06, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petardylover

Och ni sade att Labomba/Colorsalute small bra och högt, undrar då hur FP3 låter. Det får man undersöka när man väl beställer nästa vecka.

Kan ni hitta en bild eller klipp på Tesson 4.50? Det ska tydligen vara 450gram BSK. (vad det nu kan vara? Krut antar jag)

"Tesson 4.50“: Böller der wie der Name schon sagt 450 Gramm BKS enthält. Er ist so explosiv, dass er ein 50 cm tiefes Loch in den Boden reisst und man nach ca. 150m noch eine spürbare Druckwelle merkt."

Cs ska ha 4 g blp som dom säljer på euro-pryo.
2010-11-06, 18:49
Medlem
Dakniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petardylover

Som tidigare sagt, det är inte allt. CS ska ha ett tjockt "skal" vilket leder till en högre knall.
2010-11-06, 20:01
Medlem
ja dessa två ni nämnt här, den italienska och cobran, verkar vara några av en mängd sk värstingar..
någon som vet om några ställen de säljs? säljs de lite överallt runt om i europa lr den intalienska endast i italien ex?
2010-11-06, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonhh
ja dessa två ni nämnt här, den italienska och cobran, verkar vara några av en mängd sk värstingar..
någon som vet om några ställen de säljs? säljs de lite överallt runt om i europa lr den intalienska endast i italien ex?

I Neapel säljs Cobra, Explod och Cipolla när det vankas nyår. Även under årets övriga dagar kan man hitta butiker som säljer. Dom säljer även lösa Mortars från tex Ricardo Caballer, Pirico och Yung Feng. Mao, specialfyrverkeri i vanliga butiker.
2010-11-07, 01:52
Medlem
Här är en Ground Salute som spöar det mesta som finns att köpa.

http://www.youtube.com/user/displayfireworks1#p/u/106/_cGM6FQ9zdA

..och en Air Salute. http://www.youtube.com/user/displayfireworks1#p/u/264/rNkzPQ_yc-k
Senast redigerad av Rytve 2010-11-07 kl. 01:55.
2010-11-07, 13:22
Medlem
Kinman.s avatar
Mitt paket kommfram till Malmö 13:30 i fredags. När kan jag förvänta mig att få paketet vid dörren i sthlm. Någon som vet? Beställdre med det snabbaste alternativet(express).
2010-11-07, 13:47
Medlem
Dakniels avatar
Citat:
Mitt paket kommfram till Malmö 13:30 i fredags. När kan jag förvänta mig att få paketet vid dörren i sthlm. Någon som vet? Beställdre med det snabbaste alternativet(express).
Skulle gissa på onsdag/torsdag, men mina gissningar stämmer sällan
2010-11-07, 16:23
Medlem
Kinman.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dakniel
Skulle gissa på onsdag/torsdag, men mina gissningar stämmer sällan
Ush då, så länge nemen får hålla mig. Tack för svaret iafl
2010-11-07, 17:02
Medlem
Citat:
Ush då, så länge nemen får hålla mig. Tack för svaret iafl

Jag tror senast Tisdag. Har du valt express ska det definitivt inte komma på torsdag.
2010-11-07, 18:39
Medlem
Dakniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Jag tror senast Tisdag. Har du valt express ska det definitivt inte komma på torsdag.
Haha, önskar att jag hade så bra erfarenhet med posten .

Någon som beställt från pyrogate innan? Om ja; ni har inte lust att posta eran logg från posten?
Har stått samma nu ett bra tag;
Item posted on 05.11.2010 at the Post Office 78x xx - Zábřeh.
Item being transported to Office of Exchange.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in