Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-22, 19:27
Medlem
trailertrashs avatar
Varför ta allt så jävla allvarligt jämt...
Citera
2008-01-22, 19:27
Medlem
huh?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocc
En tråd där man organiserar raider har ingen diskussionsgrund och det
är grunden för den tråden även om det så klart kommer upp diskussioner
i dess spår.

Organisera raiderna från annat håll och starta en tråd "Här diskutererar
vi raiderna" och plötsligt har vi en tråd med diskussionsgrund.

En tråd där man organiserar retrospel har ingen diskussionsgrund och det
är grunden för den tråden även om det så klart kommer upp diskussioner
i dess spår.

Organisera retrospelandet från annat håll och starta en tråd "Här diskutererar
vi retrospel" och plötsligt har vi en tråd med diskussionsgrund.

Ditt resonemang kan användas mot massor av trådar, varför skulle raidtråden vara speciell?

Mvh huh?
Citera
2008-01-22, 19:28
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Ruskigbuss om du nu är så rädd om ryktet FB har kanske du ska ta upp i outlaw att ta bort drog forumen och alla andra forum som folk skulle vilja ha bort så får du ett bättre och finare rykte.

Nej, jag är stolt över att Flashback inom sej rymmer så många olika ämnen, som inte får diskuteras på andra platser.

Skälet till att jag engagerar mej i Flashback är för att jag anser att yttrandefrihet är det viktigaste som en demokrati kan ha. Basen för vårt samhälle och en av de viktigaste orsakerna till vårt tekniska och sociala försprång mot andra samhällsformer.

Vad ni har gjort är inte att använda yttrandefrihet, ni har i Flashbacks namn attackerat och förminskat andras yttrandefrihet. Ni är att likställa med de som på forumet tidligare postade "BAJS BAJS BAJS". Det är inte yttrandefrihet, det är motsatsen.

Hade ni haft något annat syfte än att likt en mentalsjuk babian kleta avföring överallt, hade ni velat öppna FL så deras yttrandefrihet ökade, så hade ni genomfört "räden" genom att posta intelligenta, provocerande trådar och inlägg, som tvingat dem att diskutera med er.

Ni valde att posta gorebilder i minnesalbum, barnporr i gästböcker - och - ni gjorde det i Flashbacks namn.
Citera
2008-01-22, 19:30
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailertrash
Varför ta allt så jävla allvarligt jämt...
För att det drabbade de som kanske har det riktigt jävla svårt pga förlusten av ett barn. Det ska man ta allvarligt, och jag tror att inte en enda av de personer som tyckte det var jävligt roligt skulle våga yppa något dylikt i verkliga livet, och där är min förhoppning att om de vågade säga något dylikt, att de skulle bli duktigt misshandlade av föräldern som förlorat sitt barn.

/mvh ikh
Citera
2008-01-22, 19:31
Medlem
Maxieboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Ni valde att posta gorebilder i minnesalbum, barnporr i gästböcker - och - ni gjorde det i Flashbacks namn.

Och vi alla skrattade gott och länge. Inte för att jag gjorde något av det, postade bara könsrock.
Citera
2008-01-22, 19:33
Medlem
H.E.L.s avatar
Är det första gången det sker?
Alltså att forumraidarna går så hårt åt ett forum eller är det likadant varje gång? Lika rått alltså?

Vi får skicka RB forumvärlden runt kanske.
Citera
2008-01-22, 19:40
Medlem
huh?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
text

Jag förstår vad du försöker säga när du förklarade dig på FL. Men varför bad du inte om ursäkt till t.ex Bilddagbokens användare när vissa FB användare knäckte lösenord och kom åt deras epost?
Är inte det minst lika allvarligt?

Mvh huh?
Citera
2008-01-22, 19:43
Medlem
RizlaMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E. Zetterberg
Är det sant att ni är knarkare allihopa? Börjar nästan att tro på det...

du är väl ren rakad alkis på helger och käkar en massa benzo utskrivet från doktorn för att klara verkligheten.
sånna som dej som inte kan släppa tagen o ha kontroll över allt.
och sen dömma det utöver det du läser och inbillar dej.
barn kanske behöver sanning oxå, inte massa skitsnack om allt e bra jämt.

/knarkaren

(behöver du hjälp om livet kom till mej ska jag piffa upp dej på bra humör)
Citera
2008-01-22, 19:43
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huh?
Jag förstår vad du försöker säga när du förklarade dig på FL. Men varför bad du inte om ursäkt till t.ex Bilddagbokens användare när vissa FB användare knäckte lösenord och kom åt deras epost?
Är inte det minst lika allvarligt?

Mvh huh?
Nja... Det är långt ifrån lika jävligt som att kasta skit på en förälder som förlorat sitt barn, kalla det snevriden heder, men så ser jag det iaf.

Dvs om någon skulle hacka mitt konto här på FB och radera det, skulle inte bekomma mig särskilt mycket, men om någon skulle håna mitt döda barn så skulle personen dela plats på kyrkogården med mitt barn.

/mvh ikh
Citera
2008-01-22, 19:46
Medlem
Whissles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankish
Du är ganska rolig Det är reaktioner som din som gör det skojigt att raida varje söndag och jag kan på rak arm säga att detta var den överlägset roligaste raiden hitils.
Jag ser med spänning fram emot familjelivs stämning mot alla 100-tals personer som deltog i raiden och skrev harmlösa trådar som "Tar tomten den i 2:an?" eller liknande.

Vi sitter och inte på psykhem, vi är precis som alla andra med lite anorlunda humor. Vi har vanliga jobb och studier. Vanliga problem med vänner, kärlek osv. Precis som du.
Håller med till fullo, med alla dessa reaktioner blev detta helt klart den mest lyckade raid jag någonsin sett. Man kan ju lätt följa det här efterspelet fram till nästa söndag då det är dags igen Måste säga att attacken mot dom döda barnen kanske var elak men ack så roligt att höra alla gnälla om hur hemskt det var
Citera
2008-01-22, 19:46
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxieboy
Och vi alla skrattade gott och länge. Inte för att jag gjorde något av det, postade bara könsrock.

Alltså - jag fattar att ni är unga och oerfarna, men eftersom ni hittar till tangentbordet och faktiskt kan använda Internet Explorer, så kan ni ju inte sakna alla hjärnceller.

Om vi bortser från Flashback, moral och yttrandefrihet, humor, lagstiftning, polis, ip-nummer, proxy och plugins - och allt sånt.

Inser ni inte att när ni gör detta - så blir andra förbannade?

Inser ni inte att av dessa som blir förbannade - så finns det personer som inte tvekar att skada er om de får tag i er?

Och om ni inser detta, varför vågar ni då göra detta - när ni själva är så extremt lätta att få tag i? Nej, inte via IP, utan enbart genom att ni genom alla år har spridit all möjlig info om er själva över internet?

Fattar ni inte vilka jävla risker ni tar?

Jag tänker inte sprida någon info till någon, inte ens inom outlaw, men enbart genom att söka via Google på några av era nicks - så har jag inom en kvart hittat fullständigt namn, födelsedatum, organisationer, skolor och föräldrar. Inkl adress och foton.

Begriper ni inte att ni är minst lika sårbara som de som ni "rädar"?

För mej är det ofattbart.
Citera
2008-01-22, 19:48
Medlem
huh?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
Nja... Det är långt ifrån lika jävligt som att kasta skit på en förälder som förlorat sitt barn, kalla det snevriden heder, men så ser jag det iaf.

Dvs om någon skulle hacka mitt konto här på FB och radera det, skulle inte bekomma mig särskilt mycket, men om någon skulle håna mitt döda barn så skulle personen dela plats på kyrkogården med mitt barn.

/mvh ikh

Jag föredrar att någon "opersonligt" (som enbart vet faktan jag skrev på FL) skriver att det var rätt åt min familjemedlem som gick bort än att någon kommer åt min e-post där jag har personliga brev, bilder och lösenord till olika konton.
Men det är kanske bara jag?

Mvh huh?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in