Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-12-20, 23:49
Medlem
Jag tror dock att det viktigaste är att inte bli nojig av det.
Ok, du har hög puls. So what? Take it easy. Ofta när man blir orolig så producerar kroppen mer (nor)adrenalin som håller pulsen uppe.

Det kommer att gå över, så ta det bara lugnt. Det är inte farligt (även om det kan känns lite obehagligt)
Citera
2007-12-22, 07:49
Medlem
Jonas_s avatar
många bra svar faktist, såg dom nu hehe:P
Bra att veta när nojorna slår till, som dom så väl kan göra.
Vem har liksom inte nojat på pulver någon gång ?

Det med dricka ljummet vatten och ta en promenad var riktigt bra tips.

Det som retar mej är att dom flesta av mina kompisar ja frågat får aldrig något sånt problem med pulsen eller andningen på det sättet. bara att hjärtat kanske slår en aning fortare. mitt hjärta slår alltid typ 3-4 slag i sekunden mot slutet av ett rus.

Är det något att oroa sej över ? alltså att man har något typ avhjärtfel

Mvh
Citera
2007-12-22, 08:09
Medlem
Rogge-s avatar
Undrar jag med, har samma problem när det gäller i princip all cs. Kan kännas "lustigt" i dom trakterna i flera dagar. Är säkert inte nåt men vore ju lagom kul om det nu är det och man egentligen leker med döden varje gång.
Citera
2007-12-22, 08:11
Medlem
Jonas_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogge-
Undrar jag med, har samma problem när det gäller i princip all cs. Kan kännas "lustigt" i dom trakterna i flera dagar. Är säkert inte nåt men vore ju lagom kul om det nu är det och man egentligen leker med döden varje gång.

precis vad jag tänker, ibland undrar jag bara inte om polarna typ vägrar erkänna att dom har sånna nojor på något sätt. inte för att jag förstår varför man skulle hålla inne med det:P men jaja

ha det fint
Citera
2007-12-22, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas_
precis vad jag tänker, ibland undrar jag bara inte om polarna typ vägrar erkänna att dom har sånna nojor på något sätt. inte för att jag förstår varför man skulle hålla inne med det:P men jaja

ha det fint

men bara för att man känner av eftereffekter så behöver man ju inte nojja, bara man ivet att det inte e nån fara..

har för övrigt nästan aldrig märkt av något fysiskt varken under eller efter, förutom när jag va på min 8onde dag och svalde en allt för stor bomb och mitt hjärta gick över till en hastighet jag inte viste fanns. svimmade och så då oxå, det va inte så kul.. var dock på g 3 dagar senare
Citera
2007-12-22, 23:41
Medlem
Testa betablockerare av nåt slag de sänker pulsen har själv inte testat dock:

Citat:
Ursprungligen postat av astra
Betablockerare dämpar stressymptom, sänker pulsen och skyddar på så sätt hjärtat från att anstränga sig för mycket. Läkemedlen verkar genom att minska produktionen av blodtryckshöjande hormoner i njurarna.

Bieffekter som illamående, förstoppning, diarré, sömnsvårigheter, kalla händer och fötter samt huvudvärk kan förekomma. Pulsen ökar inte vid ansträngning vilket kan kännas konstigt. En mindre vanlig bieffekt är impotens.

Mvh.
Citera
2007-12-22, 23:53
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas_
många bra svar faktist, såg dom nu hehe:P
Bra att veta när nojorna slår till, som dom så väl kan göra.
Vem har liksom inte nojat på pulver någon gång ?

Det med dricka ljummet vatten och ta en promenad var riktigt bra tips.

Det som retar mej är att dom flesta av mina kompisar ja frågat får aldrig något sånt problem med pulsen eller andningen på det sättet. bara att hjärtat kanske slår en aning fortare. mitt hjärta slår alltid typ 3-4 slag i sekunden mot slutet av ett rus.

Är det något att oroa sej över ? alltså att man har något typ avhjärtfel

Mvh
Det låter helt spontant väldigt högt med tanke på att det förmodligen är över din maxpuls om det slår 4 slag per sekund...

Om du vill sänka pulsen finns det ett sätt som fungerar för mig. Du ska massera på sidan av halsen i ungefär samma höjd som adamsäpplet. Det var en läkare som beskrev detta för mig och det har något med en klaff i blodkärlen att göra, om jag minns rätt.

På något sätt så stimulerar man den klaffen och pulsen går ner. Vet inte varför, men det fungerar klockrent för mig.
Citera
2008-01-01, 22:25
Medlem
LookAlives avatar
Annars är meditation ett bra sätt att lugna ner sig på.
Sen om det är så lätt under ett tjackrace vet jag inte, men så länge man inte låter tankarna glida iväg utan fokuserar så borde det funka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in