2007-12-08, 20:17
Medlem
Andvaris avatar
Igår satt jag och redigerade hela min musikmapp. Fan vad nöjd jag var efteråt.
Men imorse, när jag slog på datorn... då har en femtedel av musikfilerna ändrat namn. På dessa sepe-filerna så har artistnamnet försvunnit, och istället står där spårnumret, tillexempel '01' eller '04'. Normal musikfil: Luna Sea - Claustrophobia
Sepe-fil: 01 Claustrophobia
Förstår ni vad jag menar? Det är väldigt frustrerande för mig . Detta händer ALLTID efter jag redigerat mp3-filer i antingen iTunes eller MediaMonkey, och ALLTID dagen efter jag använt Windows Media Player...
VARFÖR blir det såhär?
Citera
2007-12-08, 20:36
Medlem
Pratbubblans avatar
Dum fråga: Om du vet att det kan hända - varför använder du WMP?? Varför inte winamp eller nån annan spelare?
Citera
2007-12-08, 22:15
Medlem
Andvaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Dum fråga: Om du vet att det kan hända - varför använder du WMP?? Varför inte winamp eller nån annan spelare?

Därför jag vill veta vad fasiken som är problemet, och för att WMP är ett standarprogram i min dator, skulle mycket gärna vilja ta bort helvetesprogrammet men det verkar som om det inte funkar. Men om jag så ska skicka en trojan på den så ska jag lyckas att få bort eländet .

Men du har rätt, åt helvete med WMP.
Välkommen in i värmen, VLC.
Citera
2007-12-09, 00:05
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andvari
Därför jag vill veta vad fasiken som är problemet, och för att WMP är ett standarprogram i min dator, skulle mycket gärna vilja ta bort helvetesprogrammet men det verkar som om det inte funkar. Men om jag så ska skicka en trojan på den så ska jag lyckas att få bort eländet .

Förstår vad du menar - jag är också en sån som vill veta varför saker fuckar upp sig.

Har du testat att ta bort windows media player via "Lägg till och ta bort program" ? Klicka på "Lägg till och ta bort windowskomponenter" och avbocka WMP. Funkade för mig.
Citera
2007-12-09, 01:40
Medlem
Ballenas avatar
Ändra mp3-taggarna med ett program som http://www.mp3tag.de/en/ så ska nog inget program kunna förstöra datan. Jag tror att iTunes spara all tagg-data du skriver in i en XML-fil och inte direkt i varje fil så om dina förändringar i iTunes inte syns i andra mediaspelare kan det vara därför.
Citera
2007-12-09, 09:24
Medlem
soers avatar
I WMP: Verktyg, Alternativ, Bibliotek. Klicka ur "Hämta mer information från Internet", "Byt namn på musikfiler med hjälp av inställningarna för rippning" och "Ordna musik efter inställningarna för rippning".

Alla de här alternativen får man välja på när man installerar WMP om man väljer anpassad installation. Och det gör väl alla som inte är fullständigt CP-skadade.
Citera
2007-12-09, 22:42
Medlem
Andvaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballena
Ändra mp3-taggarna med ett program som http://www.mp3tag.de/en/ så ska nog inget program kunna förstöra datan. Jag tror att iTunes spara all tagg-data du skriver in i en XML-fil och inte direkt i varje fil så om dina förändringar i iTunes inte syns i andra mediaspelare kan det vara därför.

Man tackar, ska pröva det !

Citat:
Har du testat att ta bort windows media player via "Lägg till och ta bort program" ? Klicka på "Lägg till och ta bort windowskomponenter" och avbocka WMP. Funkade för mig.

Alltså, jag har varit tvungen att gräva rätt långt in i burken eftersom jag har Vista, men har ändå inte hittat ett sätt att ta bort WMP, eller blockera det satans programmet. Har antagligen inte letat tillräckligt, eftersom jag vet att det ska finnas någonstans, men mitt just nu hetska humör ger mig inte tillåtelse till att fortsätta leta. Men tack för ditt svar ^^!

Citat:
Ursprungligen postat av soer
I WMP: Verktyg, Alternativ, Bibliotek. Klicka ur "Hämta mer information från Internet", "Byt namn på musikfiler med hjälp av inställningarna för rippning" och "Ordna musik efter inställningarna för rippning".

Alla de här alternativen får man välja på när man installerar WMP om man väljer anpassad installation. Och det gör väl alla som inte är fullständigt CP-skadade.

Tyvärr har jag inte fått det alternativet, eftersom WMP redan var installerat på min burk när jag fick den - men tack för att du tog dig tid att svara ^^
Citera
2007-12-09, 22:44
Medlem
Pratbubblans avatar
Jag har Vista på jobbet. Kan kolla lite om inte någon annan hinner före med svaret.
Citera
2007-12-11, 22:04
Medlem
soers avatar
Citat:

Tyvärr har jag inte fått det alternativet, eftersom WMP redan var installerat på min burk när jag fick den - men tack för att du tog dig tid att svara ^^

Okej. Jag missade att du hade Vista, sorry. I XP får man alternativet när man startar WMP första gången oavsett om det är förinstallerat eller inte.
Citera
2007-12-11, 22:17
Medlem
Legaliserings avatar
Citat:

Problemet är att Bill Gates underhuggare borde få en gurka i sig.
Citera
2007-12-13, 22:49
Medlem
Andvaris avatar
Citat:
Jag har Vista på jobbet. Kan kolla lite om inte någon annan hinner före med svaret.

Det hade varit schysst
Men Mp3Tag funkade skitbra, som Ballena tipsade mig om så problemet har försuvnnit nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in