2007-12-09, 17:15
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Någon borde definitivt ha sett något. Det är nämligen såhär; Lars Winnerbäck hade konsert i Linköpings Sporthall som ligger ett kvarter från händelsen, ca 50-100 meter. Konserten började 19.30, det var insläpp från 18.30.

Det var VÄLDIGT mycket folk i rörelse på denna lilla stump av Repslagaregatan vid denna tidpunkt! Alla var på väg in till Sporthallen från olika håll, det ligger busshållplatser så att man blir tvungen att passera rakt genom denna punkt, eller i alla fall väldigt nära.

Där har vi en till koppling till dubbelmordet som skedde den 19 oktober, Winnerbäcks födelsedag.
Citera
2007-12-09, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Där har vi en till koppling till dubbelmordet som skedde den 19 oktober, Winnerbäcks födelsedag.

Herregud, det börjar luta åt att vi får flytta tråden till Konspirations forumet snart
Citera
2007-12-09, 18:18
Medlem
Citat:

Skulle inte alls förvåna mig om sanningen om dubbelmordet faktiskt ligger här.
Jag tror ärligt talat att du är något på spåret.
Citera
2007-12-09, 18:36
Medlem
langaocbs avatar
Fan vad läskigt. Bodde i Linköping då knivmorden hände, det var stornoja i den staden efter det. Jävligt skumt att de inte har löst det . De har förhört tusentals och DNA-testet jävligt många , ändå hittar dom inte snubben. Signalementet var ca. 180 cm och i 25-årsåldern, det stämde in på mig och förmodligen tiotusen andra. När de även gick ut med att personen i fråga brukade vara ute och ta promenader för att lindra sin ångest vågade man ju fan knappt promenera till en polare för att folk skulle tro att man var seriemördare . De DNA-testade en bekant till mig som stämmer extremt dåligt in på signalementet så de har uppenbarligen trålat med riktigt finmaskiga nät. Man börjar ju undra vad det kan vara för snubbe!
Citera
2007-12-09, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Fan vad läskigt. Bodde i Linköping då knivmorden hände, det var stornoja i den staden efter det. Jävligt skumt att de inte har löst det . De har förhört tusentals och DNA-testet jävligt många , ändå hittar dom inte snubben. Signalementet var ca. 180 cm och i 25-årsåldern, det stämde in på mig och förmodligen tiotusen andra. När de även gick ut med att personen i fråga brukade vara ute och ta promenader för att lindra sin ångest vågade man ju fan knappt promenera till en polare för att folk skulle tro att man var seriemördare . De DNA-testade en bekant till mig som stämmer extremt dåligt in på signalementet så de har uppenbarligen trålat med riktigt finmaskiga nät. Man börjar ju undra vad det kan vara för snubbe!

Hmmm... DNA-testade de inte den där våldtäktsmannen i Umeå? Hagamannen alltså, men ändå missade de honom?!
Citera
2007-12-09, 20:53
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Hmmm... DNA-testade de inte den där våldtäktsmannen i Umeå? Hagamannen alltså, men ändå missade de honom?!
Var ju tack vare DNA-test han blev fälld..
Citera
2007-12-09, 23:40
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:

Hagamannens bror blev DNA-testad, men pga att de inte körde ett komplett test så missades det att de var nära släkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Herregud, det börjar luta åt att vi får flytta tråden till Konspirations forumet snart

Hehe, jag tänkte dock mer på att det skulle vara någon sjuk jävel som har Winnerbäcks röst i huvudet eller dyl. Även om det känns långsökt så kan ingenting uteslutas när det handlar om en sjuk hjärna.

Å andra sidan, tror ni att Winnerbäck har DNA-testats?

Citat:
Ursprungligen postat av Klagström
Skulle inte alls förvåna mig om sanningen om dubbelmordet faktiskt ligger här.
Jag tror ärligt talat att du är något på spåret.

Det skulle inte förvåna mig heller. Samtidigt skulle jag inte våga satsa några pengar på det. Nu när det gått så lång tid utan att polisen kommit någonstans så borde de faktiskt även gå till botten med Winnerbäck-spåret.
Citera
2007-12-10, 00:28
Medlem
Citat:
Det skulle inte förvåna mig heller. Samtidigt skulle jag inte våga satsa några pengar på det. Nu när det gått så lång tid utan att polisen kommit någonstans så borde de faktiskt även gå till botten med Winnerbäck-spåret.

Historien är full av galningar som blivit besatta av kändisar och sedan också mördat.
Här är lite andra intressanta saker:

Samma månad och år som dubbelmordet, var Winnerbäck ute på en turne som hade namnet "Stackars Sverige".
Han spelade också i Linköping den 4 september.

Låttitlar på skivan han släppte tidigare samma år:
"Se dig om"
"Det är visst någon som är tillbaka"
"Jag är hos dig igen"

Låter som röster i huvudet på en psyksjuk!

(Och hans allra första singel hade namnet:
"Snoddas serverar en skål nyvispad våldspop på singel"
Winnerbäck är dessutom uppvuxen i Linköping.)

Det är någon som är besatt av trubaduren som är i farten.
Citera
2007-12-10, 16:22
Medlem
4522s avatar
Var det inte några vägskyltar/skyltar som fick plockas ner också? Dessa hade iofs. kanske ingenting med Winnerbäck att göra? Men jag har för mig att det var några "stötande" rader i stil med hans titlar.

Eller så blandar jag ihop det hela med någonting annat. Tydligt är iallafall att Linköpingspolisens inkompetens börjat visa sig nu. Åratal av felprioriteringar och taffligt arbete har lett till att Linköping får benämnas lilla Chicago snarare än Motala. Jag förstår inte hur det kan vara så svårt att ringa in gärningsmännen bakom knivdåden och den senaste rånepidemin. Så många småkriminella ungdomar finns det inte i staden. När jag var yngre kunde man lätt peka ut vilka det sannolikt varit som gjort ditten och datten. Polisen har helt tappat fotfästet och det börjar nästan likna en fars i 013-området. Allting går utför, förutom gatulangningsgruppen som går från klarhet till klarhet när det gäller att fiska småanvändare (...)
Citera
2007-12-10, 17:07
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klagström
Historien är full av galningar som blivit besatta av kändisar och sedan också mördat.
Här är lite andra intressanta saker:

Samma månad och år som dubbelmordet, var Winnerbäck ute på en turne som hade namnet "Stackars Sverige".
Han spelade också i Linköping den 4 september.

Låttitlar på skivan han släppte tidigare samma år:
"Se dig om"
"Det är visst någon som är tillbaka"
"Jag är hos dig igen"

Låter som röster i huvudet på en psyksjuk!

(Och hans allra första singel hade namnet:
"Snoddas serverar en skål nyvispad våldspop på singel"
Winnerbäck är dessutom uppvuxen i Linköping.)

Det är någon som är besatt av trubaduren som är i farten.

Stycke ur låten "Det är visst någon som är tillbaka":

Tusen dagar har redan passerat
vi har ett revir att bevaka
tusen avtryck i den grå trottoaren
och tusen omvägar hem
det är visst nån som är tillbaka

Det har redan passerat tusen dagar sedan dubbelmordet.

Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Var det inte några vägskyltar/skyltar som fick plockas ner också? Dessa hade iofs. kanske ingenting med Winnerbäck att göra? Men jag har för mig att det var några "stötande" rader i stil med hans titlar.

Eller så blandar jag ihop det hela med någonting annat. Tydligt är iallafall att Linköpingspolisens inkompetens börjat visa sig nu. Åratal av felprioriteringar och taffligt arbete har lett till att Linköping får benämnas lilla Chicago snarare än Motala. Jag förstår inte hur det kan vara så svårt att ringa in gärningsmännen bakom knivdåden och den senaste rånepidemin. Så många småkriminella ungdomar finns det inte i staden. När jag var yngre kunde man lätt peka ut vilka det sannolikt varit som gjort ditten och datten. Polisen har helt tappat fotfästet och det börjar nästan likna en fars i 013-området. Allting går utför, förutom gatulangningsgruppen som går från klarhet till klarhet när det gäller att fiska småanvändare (...)

Jo, du har rätt. Men det har inget med Winnerbäck att göra, förutom då att skyltarna talade till betraktaren precis så som Winnerbäck talar till sina lyssnare. Det skulle vara förvånande om inte skyltarna är en delfaktor bakom det som ledde till dubbelmordet.

Ang 80-åringen så är det tyst, jag har inte lyckats hitta mer information iaf. Man tycker att polisen borde gå ut med ett bättre signalement än en "yngre man". Folk måste väl sett hans kläder?

EDIT: artikel om gatuskyltarna http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=333908
Vad jag minns så var det även budskap om att döda barn.
Citera
2007-12-10, 18:57
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Jag förstår inte hur det kan vara så svårt att ringa in gärningsmännen bakom knivdåden och den senaste rånepidemin. Så många småkriminella ungdomar finns det inte i staden. (...)

De ska ha tagit folk för en del av rånen, angående dubbelmordet så är det frågan om det rör sig om en lokal förmåga. Tror att snuten har topsat i princip alla i stan som någon gång har varit våldsamma och i kontakt med psykvården.
Citera
2007-12-11, 17:08
Medlem
AlitheSeconds avatar
Knivmannen kan tydligen ha skadat ett finger. Tydligen hade den angripne herren tagit tag i gärningsmannens finger och böjt det bakåt så det knakade till!

Bättre signalement också: grå rock, halsduk och förhållande vis ung och smal. Dock inget om hud- och hårfärg. Men offret måste för fan ha sett om det var en viting eller en neger. Vi får se vad Efterlyst säger på Torsdag.

http://www.corren.se/archive/2007/12...m89ij7k91o.xml
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in