2007-12-08, 14:36
Medlem
MrRoadsters avatar
Jag tror absolt att Martin i grunden var en OK kille med en tråkig uppväxt. Är det någon som vet vad han åkte dit för? Var det första gången eller hade han bekymmer tidigare?
Citera
2007-12-08, 15:30
Medlem
Opel Kapitäns avatar
Hade han några syskon? I boken om b-härvan förekommer bara ett barn till Doris Hopp och han kallas inte Martin. De kanske bytt ut namnet i boken?
Citera
2007-12-08, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eati Traw
Kan nån storyn om när Raymond Beadle kom till Europa på besök med Blue Max FC'n? Det skulle tydligen funnits lite mer än bara kolvar i cylindrarna och att Martin Hopp var med på hela på nå't sätt.
Nej..Ingen aning ..Men det gick rykten att italienarna tog hem mer än skrotbilar på den tiden....
Citera
2007-12-08, 20:12
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Nej..Ingen aning ..Men det gick rykten att italienarna tog hem mer än skrotbilar på den tiden....

D*n*ti?
Citera
2007-12-08, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utter
D*n*ti?
Med bl.a en mycket snygg och prydlig Sox & Martin-byggd Cuda. OT-varning men det var lite si och så med finansieringen av vissa framstående åk på den tiden, en av den erans vassaste Pro Stock(?) Camaros gick ju på ren sprit redan då om man säger

Så. Nå't mer om Martin Hopp?
Citera
2007-12-09, 10:48
Medlem
MrRoadsters avatar
Jag kommer speciellt ihåg Poison Ivy Corvetten Martin tog in från USA och som presenterades i Colorod i slutet av 70-talet. Denna MS Corvette måste varit bland det mest extrema i MS som funnits i Sverige på den tiden. Bara värstingsdelar och en helaluminium ZL-1 427'a... Jag kommer dock aldrig ihåg att Martin fick till några bra tider med den. Någon som vet?
Citera
2007-12-09, 10:50
Medlem
MrRoadsters avatar
Martin hade vad jag vet inga syskon. Kallas av någon anledning Pelle i boken...
Citera
2007-12-12, 18:07
Medlem
MrRoadsters avatar
Ingen som har något mer att bidra med?
Citera
2007-12-12, 20:46
Medlem
Finns något släktskap till bil och mc-fotografen Hagen Hopp? Han är väl polis också.
Citera
2007-12-12, 21:19
Medlem
Erk Swedes avatar
knark

Citat:
Ursprungligen postat av MrRoadster
Jag tror absolt att Martin i grunden var en OK kille med en tråkig uppväxt. Är det någon som vet vad han åkte dit för? Var det första gången eller hade han bekymmer tidigare?

vad jag vet som sades när det begav sig så hade man smugglat in narkotika tillsammans med motordelar till dragstern..
Han fick ett ganska långt fängelsestraff har jag för mig,men är han död?
Minns att han skrev rätt så kul artiklar i varje fall,jordnära på något sätt.
Citera
2007-12-13, 00:21
Medlem
Zockerconnys avatar
Avliden

Sorry ,men Martin Hopp lämnade jordelivet dan före julafton 1987. Hans mamma, Doris lämnade in den sista oktober 1988. RIP.
Citera
2007-12-13, 21:29
Medlem
MrRoadsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zockerconny
Sorry ,men Martin Hopp lämnade jordelivet dan före julafton 1987. Hans mamma, Doris lämnade in den sista oktober 1988. RIP.

Vet du hur Martin dog???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in