2007-12-07, 18:21
Medlem
Icke-PK lösning.

Bygg en hög tjock mur runt hela skiten och låt dem ha ihjäl varandra i lugn och ro, vem fan bryr sig.
Fyll sedan på, regelbundet, med nytt pack ifrån häkten och anstalter
Citera
2007-12-07, 18:53
Bannlyst
Eftersom jag sprungit där rätt ofta förr, inte numer. Så vad gör man där om man inte tillhör ngt gäng? Svensson tar ingen Söndagspromenad där inte precis!

JA, man är ue efter dåligt tjack och annat skit!

Låt folket vara där, då vet dom ju var dom har vissa. Och man behöver inte gå dit omman inte vill!
Citera
2007-12-07, 19:52
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkvisitiv
Göteborgs stad vill bygga om området till ett lyx område. :-)
Helt OK, men var ska de serbiska och albanska föreningar ta vägen?
Nepp
Nja, det har knappast potential att bli något lyxområde.

Serberna och albanerna får väl hitta nåt annat att hyra, det är väl inte vårt problem? Det är ju ingen brist på kommersiella fastigheter direkt...
Citera
2007-12-07, 21:41
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Eftersom jag sprungit där rätt ofta förr, inte numer. Så vad gör man där om man inte tillhör ngt gäng? Svensson tar ingen Söndagspromenad där inte precis!

JA, man är ue efter dåligt tjack och annat skit!

Låt folket vara där, då vet dom ju var dom har vissa. Och man behöver inte gå dit om man inte vill!

Göteborgs bästa indiska resturang ligger ju i krokarna. Så det är klart att vanliga människor rör sig där med.

Hörde att den senaste dom hitta var bränd. inte som i hög utan som i bensin. Stämmer det?
Citera
2007-12-07, 22:01
Bannlyst
Riktigt sjukt det som pågår där, står i media att fyra personer sitter anhållna, vi får väl se vart det leder, om jag inte har läst fel så var även kroppen bränd, dom måste ha haft gott om tid på sig låter det som, eller har personen ifråga mördats någon annanstans och dumpats där?

Sedan att området ska rivas, vad gör kommunen åt problemet? dom kommer bara ockupera något nytt område och leva rövare..
Citera
2007-12-08, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Riktigt sjukt det som pågår där, står i media att fyra personer sitter anhållna, vi får väl se vart det leder, om jag inte har läst fel så var även kroppen bränd, dom måste ha haft gott om tid på sig låter det som, eller har personen ifråga mördats någon annanstans och dumpats där?

Sedan att området ska rivas, vad gör kommunen åt problemet? dom kommer bara ockupera något nytt område och leva rövare..

Nej nån tände eld på offret när han fortfarande var vid medvetande. Finns vittnen som såg honom komma springande invärvd i flammor. Han dog på platsen strax efter. Två män och två kvinnor är anhållna som misstänkta för inblandning i det hela.
Citera
2007-12-09, 23:06
Medlem
Japp

Har hänt mig på St eriksgatan, Fridhemsgatan och Östermalms tunnelbanestation.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Det finns en otrolig mängd med gator i Sverige där just det scenariot utspelat sig.
Citera
2007-12-09, 23:58
Medlem
Köses avatar
Över 400 anmälda brott hittills i år. Nog fan är det tuffa kvarter. Albaner, svartklubbar och annat gött står för en fina statistiken. Men nu ska hela skiten rivas nu ska hela rasket bort!
Citera
2007-12-10, 09:11
Medlem
Crazy J Davolas avatar
Läste att stadsplanerarna och arkitekterna som planerar det nya området hotats till livet av mc-gäng. Nu är de anonyma.
Citera
2007-12-10, 13:19
Medlem
Crazy J Davolas avatar
(Källa till ovanstående inlägg)

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=369351
Citera
2007-12-11, 20:26
Bannlyst
DARTH brukar komma med bra inlägg och förtydligande. väl insatt.

Statestiken över anmälda brott var än det är kan du ta med en klackspark. Hur mkt anmäls inte runt detta område av rädsla olika konflikter, sett massor genom åren, och vilka besöker dessa ställen, ja inte är det bara brödraskapet, eller Bandidos, HA, Hawks med fler, nä det är snorungar som vill bli något, hemlösa och 1 gramsgubbar som blåser folk titt som tätt.

Min gode vän H...an som vart synnerligen fult mördad där, vet alla gärningsmänn, var han gömde sig och tjejen, hur gammal var dom?? snorungar!
Sägr som Proffessorn LGWP skit i statestiken, den ger bara en fingervisning!
Citera
2007-12-15, 13:06
Medlem
Ej identifierad

Jag läser att 3 stycken blivit häktade för mord, men att offret fortfarande är icke-identifierad. Lite märkligt tycker jag allt att det är, eftersom man har kroppen (även om den var bränd). En DNA-bank hade ju hjälpt även i det här fallet.

http://www.aftonbladet.se/goteborg/article1466626.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in