• 1
  • 2
2007-12-12, 16:19
Medlem
På sjuttiotalet fanns det kebabrullar i Lund. Åttiotalet i Malmö.
Överlag var Malmö&Lund först med både kebab och falafel.
Citera
2007-12-12, 17:32
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Eskilstunas första kebabhak hette fyndigt nog Kebab Bar, och jag vet att jag åt där 1982. Konstigt nog har jag aldrig sprungit på en kebabrulle fast jag bor i huvudstaden numera...

Kuriosa: Kebab Bar i Eskilstuna användes i början som undanflykt för de som var för packade på nåt av stans två dansställen och skulle slängas ut av vakten. "Jamen jag åt såndära Kibab och jag tålde den visst inte" godtogs som ursäkt i flera år från den som spytt ner damtoan.

Du menar den på kungsplan va? Klassiker efter krogen och gratis. Bara stå i kön och säga att man betalt redan. Dom hade ingen koll alls. haha
Citera
2008-02-06, 01:49
Medlem
Keltons avatar
Vad hette pizzerian i Falkenberg?
Citera
2008-05-25, 10:06
Medlem
Santadunks avatar
Malmö var först enligt vad jag har hört, sen spred det sig uppåt landet. Att Falkenberg skulle vara först har jag aldrig hört innan men såna rykten brukar spridas i småstäder, som ett slags bekräftelsebehov eller något, att staden man bor i åtminstone var först på något.
Citera
2008-06-01, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Malmö var först enligt vad jag har hört, sen spred det sig uppåt landet. Att Falkenberg skulle vara först har jag aldrig hört innan men såna rykten brukar spridas i småstäder, som ett slags bekräftelsebehov eller något, att staden man bor i åtminstone var först på något.

Å andra sidan så är ju malmö inte direkt jordens centum.
Skåningar, speciellt malmöiter är nog fan utan tvekan de mest självhävdande och bekräftelsejagande clowner som finns i vårt avlånga land.

Ontopic så är det ju kanske inte helt omöjligt att malmö var först i sverige med denna enorma bragd, med tanke på andelen invandrare som bor där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in