Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Säger du... och samtidigt baserar du dina egna teorier på foliehatts-sidor som Leupoldreport m.m. Du förstår väl att omvärlden ser dig som en ensam rättshaverist i samma liga som "privatspanarna". Du tror väl inte på allvar att någon tar det du säger seriöst?
Vem har sagt att jag bildar mina åsikter av vad Anders Leopold skriver på sin hemsida? Inte jag iallafall. Så du får gärna sluta med att lägga åsikter i min mun. Han har väl dessutom varit reporter på Expressen i 20 år och 13 år på Aftonbladet. Så han borde väl passa dig bättre än mig.
Klart som tusan att poliserna i palmegruppen tycker att det är "polisiärt uppklarat", det var ju dom som kom på det här med Christer Pettersson som gärningsman. Men som du vet så friades Christer Pettersson i Hovrätten, 7 st för en friande dom, 0 st mot. Sen är jag mycket väl medveten om att medelsvensson som inte är så insatta i utredningen tror attCP ändå är skyldig. jag menar, det har ju stått i Aftonbladet, och Aftonbladet ljuger väl aldrig?
Citat:
Och du var med och vet med exakthet att det inte stämmer? Vad är det som säger att Cedergren är mindre trovärdig än vad du är?
Ja du får tro vad du vill om narkotikalangaren Sigge C. Du vet väl att han påstod att han såg mördaren fly från platsen? Och vet du vem han pekade ut? var det Christer Pettersson? nej, artisten Ted Gärdestad. Sen pekade han ut Lars-Inge Svartenbrandt som skyldig. Måste jag påpeka att båda hade alibi för mordnatten? Sen på hösten -88 pekar han ut Christer Pettersson. Först 95 kommer historien om den utlånade revolvern. Visst kan man välja att tro på en sådan person. Jag väljer att inte göra det.
Citat:
Nä, jag vidhåller att skjutningen var ett verk av en amatör. CP eller inte låter jag vara osagt även om det mesta pekar på honom och polisen (som är en miljon ggr mer kompetenta än alla foliehattar tillsammans) anser brottet vara polisiärt uppklarat.
Skulle vara kul att få se hur många poliser som verkligen tror att det var Christer Pettersson som mördade Palme. Några få tror säkert det, dom som inte tror det väljer nog att vara tyst. Det är enklast så. Så tillsvidare kan nog du och jag bara spekulera i om "polisen" verkligen tror att det är "polisiärt" uppklarat.