2007-12-07, 01:57
Medlem
Groutsides avatar
Det här måste vara min löjligaste fråga någonsin... förlåt

Men!

Jag har varit mycket upptagen med att flytta och med studierna de senaste veckorna, och nu har jag inga rena kläder alls. Jag måste helt enkelt tvätta, men stör inte gärna mina grannar, speciellt inte mitt i natten... nästa lediga tid är om flera dagar, alldeles för sent, jag har viktiga möte att gå till..

Är det illa om man tvättar nattetid, är det sådant ni ringer hyresvärden för och klagar?
Citera
2007-12-07, 02:00
Medlem
526s avatar
Är maskinerna på nattetid?
Lyxigt isf. Här stängs de av 23.00
Citera
2007-12-07, 02:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Groutside
Det här måste vara min löjligaste fråga någonsin... förlåt

Men!

Jag har varit mycket upptagen med att flytta och med studierna de senaste veckorna, och nu har jag inga rena kläder alls. Jag måste helt enkelt tvätta, men stör inte gärna mina grannar, speciellt inte mitt i natten... nästa lediga tid är om flera dagar, alldeles för sent, jag har viktiga möte att gå till..

Är det illa om man tvättar nattetid, är det sådant ni ringer hyresvärden för och klagar?

Är det i samma hus så skulle jag låta bli, det är verkligen inget man skall göra mitt i natten. Är det däremot isolerat så kör på.
Citera
2007-12-07, 02:04
Bannlyst
Jag skulle inte ringa men å andra sidan bor jag högst upp i huset och nyttjar dessutom inte tvättstugan.

I vårt hus ligger det ett systembolag i markplan mellan källarvåningen och 1:an så ingen skulle bli störd....vet inte hur det ser ut hos dig.
Citera
2007-12-07, 02:05
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groutside

Har du tvättmaskin i lägenheten lär det inte vara så bussigt att dra igång och tvätta mitt i natten. Har du däremot tvättstuga i hyreshuset skulle jag inte tro att det blir så mycket ståhej, du lär inte vara den första som smyger igång en tvätt mitt i natten.

Själv har jag min tvättstuga ute på gården, kan tvätta hela natten om det skulle vara så
Citera
2007-12-07, 02:11
Medlem
tjaboooos avatar
Är tvättstugan i bostadshuset så kan det ge "prick i protokollet" och i värsta fall leda till vräkning.

Är tvättstugan fristående så kör på.
Citera
2007-12-07, 02:13
Moderator
evilhoneys avatar
Handtvätta det du måste i handfatat inatt och vänta med resten till den tvättid du får tag på, just tvättstugan är folk i allmänhet larvigt petiga med.
Citera
2007-12-07, 02:25
Moderator
tobess avatar
Snackar vi tvättstuga eller maskin i egen lägenhet till att börja med?

Nåja, i vilket fall som helst så bör det ju finnas något tvättprogram som skippar centrifugeringen.. skulle jag tvätta mitt i natten skulle jag nog köra på det. Med andra ord - tvätta, men skippa centrifugeringen som för mest oljud och låt kläderna torka. Det tar ju längra än att centrifugera/torktumla men är tystare.
Citera
2007-12-07, 03:20
Medlem
Groutsides avatar
Tvättstugan ligger på källarvåningen i hyreshuset! Nu har jag varit på väg ett flertal gånger men, nej jag vågar inte.

Speciellt inte då det som ni säger kan resultera i anmärkningar! Det är kanske ett extremfall men vem vet det har kanske varit problem med det tidigare (jag är nyinflyttad) och så får jag ta skulden. Nej, jag får sätta igång och tvätta i badkaret det viktigaste, och vänta med resten.

Tack
Citera
2007-12-07, 03:59
Medlem
Subb[a]s avatar
Själv bor jag i ett välisolerat och bastant lägenhetshus och har ALDRIG hört någon annans tvättmaskin, så jag antar helt enkelt att jag själv kan tvätta utan att störa någon. Faktum är att jag inte ens hör min egen om dörren är stängd. Du får väl göra en bedömning.
Citera
2007-12-07, 11:02
Medlem
w84funs avatar
"Nej, jag får sätta igång och tvätta i badkaret det viktigaste, och vänta med resten." Åh nej, det är ännu värre! En granne som fyller och tömmer badkaret flera gånger mitt i natten. En tvätt i tvättstugan på fel tid är lättare att be om ursäkt för (om någon skulle klaga).
Citera
2007-12-07, 15:59
Medlem
Lutops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w84fun
"Nej, jag får sätta igång och tvätta i badkaret det viktigaste, och vänta med resten." Åh nej, det är ännu värre! En granne som fyller och tömmer badkaret flera gånger mitt i natten. En tvätt i tvättstugan på fel tid är lättare att be om ursäkt för (om någon skulle klaga).

han kan väl göra det på dagen, eller är hans badkar också uppbokat?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in