2007-12-06, 22:03
Medlem
RallyRallys avatar
Har en gammal dator som legat och skräpat.

En gammal p3a,Windows 2000 NT Edition... HP

När jag startade den först, var det inga problem... Men när jag skulle logga in så var det självklart lösenord. Då tänkte jag formatera.

Men icke! Hittade ingenstans där man kunde formatera. Testade att boota med Xp,2000,98. Ingen fungerade. Det kom upp " Tryck på en knapp för att starta med skivan", men inte längre.

Blue screen kom upp där det stod någonting om att jag skulle kolla om det var virus på datorn, ta bort alla nyinstallerade hårddiskar,cdrom,floppy och alla dom där.

Har testat att starta i felsäkert läge, men det fungerade inte såklart Kom bara upp Blue Screen igen.

Ändrade lite i BIOS också. Bytte cd-rommen till första start alternativ, och lite andra inställningar. Tex att bara hårddisken startade. Inte floppy,cdrom eller andra "externa hårddiskar"(???).

Har testat med http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/ Och några andra... Men inte fungerat hittills

Kan tillägga med att det har varit en företags dator
Citera
2007-12-06, 22:38
Medlem
Pratbubblans avatar
Har du testat att skriva in Administrator eller Administratör som användare i inloggningsrutan, inget lösenord och sen enter? Brukar vara ett sätt man kan komma in på om man glömt lösenordet. Men eftersom det är en företagsdator är nog den funktion spärrad. Fast du kan ju alltid testa.
Citera
2007-12-06, 22:44
Medlem
sommarlovs avatar
Jag brukar använda Ultimate Boot CD för att blanka lösenordet.
"Offline NT password..." heter det som används.

Om det inte funkar har Hirens Boot CD något kraftigare som tar det mesta i löenord.
Citera
2007-12-07, 14:35
Medlem
RallyRallys avatar
Ja! Exakt det testade jag. Offline NT password recovery...

Men jag kan fortfarande inte komma in till där man skriver in lösenordet. Det måste nog fixas först.
Citera
2007-12-07, 22:22
Medlem
sommarlovs avatar
chkdsk c: /f
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in