Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-12-09, 14:36
Medlem
Maldorors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muawijhe11
Nikotin ska dämpa psykos, så hallucinationer torde man absolut inte kunna få.

Skulle gissa att en "tripp" på nikotin mest består av illamående, svettningar och annat obehagligt. Jag föredrar min drog väl fördelad i små påsar och har ingen direkt lust att testa.

Intressant, var har du hört detta? Det är allmänt känt att schizofrena röker eller nyttjar annan tobak i större utsträckning än andra, och visa studier har gjorts över detta faktum också. Minns inte vad de kom fram till dock.
Citera
2007-12-09, 18:35
Medlem
West-ens avatar
Jag har odlat upp en hel del rusticatobak hemma, ingen fermentering utan den är bara torkad. Den tobaken blir man skum i huvudet sv om man säger så!
Kan lätt tänka mig hallucinationer vid större intag.
Citera
2007-12-09, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Hahhahaa helvete vad jag skrattar, snälla, finns det någon länk till detta?

Jag har letat som en jude men hittar tyvärr inget om denna roliga händelse. Såg detta på nyheterna för ett antal år sedan, så det borde väl finnas i något arkiv på nätet
Citera
2007-12-13, 06:40
Medlem
Jag missade att jag hade gjort denna trådstart, men jag kan minnas att bland de första gångerna jag rökte cigarr så fick jag ligga och hålla i mig i gräset medan min kompis hängde över ett räcke och spydde. Allt snurrade så jävla hårt. Det tog mig hela dagen att repa mig. Vidare behagligt var det inte, men det var i alla fall en upplevelse. =)

Många roliga svar i tråden för övrigt!
Citera
2007-12-13, 07:31
Medlem
Himmler!s avatar
Nikotin är ett kraftigt nervgift, så att äta det kan definitivt döda dig. Däremot så kan man inte "trippa" på nikotin. Trippar gör man enbart på hallucinogena droger och ingenting annat, även om ordet missbrukas rätt så kraftigt på flashbacks forum.
Citera
2007-12-14, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Nikotin är ett kraftigt nervgift, så att äta det kan definitivt döda dig. Däremot så kan man inte "trippa" på nikotin. Trippar gör man enbart på hallucinogena droger och ingenting annat, även om ordet missbrukas rätt så kraftigt på flashbacks forum.

Om du hade läst igenom tråden så hade du sett att det finns en teori om att tobak kan ge upphov till hallucinationer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in