Lånar denna tråden lite..
Jag har samma problem som många andra har på denna tråden.
Jag är säker på att I/O har gått sönder, alltså firewire delen.
Så testade att sätta in hårddisken i datorn och har den där nu.
Man ser den på enhetshanteraren men när man ska klicka upp den så svara den inte och fönstret låser sig.
Läste att man skulle formatera den men fick aldrig uppfattningen om man skulle formatera datorn eller enbart hårddisken.
Om man ska enbart ska formatera hårddisken, försvinner inte all information ifrån den då?
Så någon kanske kan berätta mer ingående hur man ska gå tillväga?
Första gången gör detta så vill vara säker på att allt sparas för har information där jag inte har någon annanstans..
Jag har en Western Digital och har kopplat in den i en vista.
Tack för mig!