2007-12-06, 19:03
Medlem
Jaa . då installerade man Ubuntu och allt verkar fungera som det ska. Utom en sak.

Den hittar nätverket med min D-Link DWL-G122 Revision C1 Trådlös USB Kort. och jag kan försöka ansluta till det. Jag har satt den att logga in på nätverket med en 128 bitars WEP Key som är korrekt skriven men den står bara och försöker ansluta för att sen bara sluta.

Någon som vet hur man fixar detta ? Provade olika saker som fanns på Ubuntus forum och då försvann mitt trådlösa nätverk helt (kan inte ens välja det i listan mer) Någon som vet hur jag får igång det ?
Citera
2007-12-07, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddynation
Jaa . då installerade man Ubuntu och allt verkar fungera som det ska. Utom en sak.

Den hittar nätverket med min D-Link DWL-G122 Revision C1 Trådlös USB Kort. och jag kan försöka ansluta till det. Jag har satt den att logga in på nätverket med en 128 bitars WEP Key som är korrekt skriven men den står bara och försöker ansluta för att sen bara sluta.

Någon som vet hur man fixar detta ? Provade olika saker som fanns på Ubuntus forum och då försvann mitt trådlösa nätverk helt (kan inte ens välja det i listan mer) Någon som vet hur jag får igång det ?

Vad provade du ungefär från forumet?
Vad får du fram om du skriver ifconfig i en terminal?
Citera
2007-12-07, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sono_dio
Vad provade du ungefär från forumet?
Vad får du fram om du skriver ifconfig i en terminal?

Kan tyvärr inte svara i detta ämnet mer då min processor gick åt helvete ! R.I.P
Citera
2007-12-10, 11:41
Medlem
SjogrenXs avatar
Har också lite problems med wlan..

kör 'iwconfig' i shell.
Om det står att den är associerad med XX:XX:XX:XX:XX så kör kommandot 'dhclient'

Om det står Not-Associated så är det något annat problem.. det finns mycket man kan ställa in manuellt i iwconfig (iwconfig --help)
Citera
2007-12-11, 23:04
Medlem
Megaforces avatar
I vissa fall så fungerar inte drivrutinerna med den firmware som finns med (om det ens följer med). Isåfall måste man hämta senaste firmwaren från tillverkarens hemsida och lägga in under /lib/firmware (här skall alltså firmware till div hårdvara läggas in, firmwaren är samma som till Windows etc och har inget med operativsystemet att göra)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in