2008-07-07, 15:32
Medlem
svampdamps avatar
Vad roligt att se att det inte var så många 2008-postare i tråden, helt riktigt så håller jag med TS vad det gäller allmänbildningen, dock så har jag varit medlem på flashback för lite för att kunna diskutera eventuella skillnader över åren.
Citera
2008-07-09, 23:29
Medlem
Flashback blir sämre och sämre i mitt tycke. Får en känsla av att många äldre flashbackare skriver mindre och mindre.

Fordonsforat och modeforat är helt överhopat av småfolk... "kan man ha vita gympadojjor till kostym"... "min mt5a startar inte"... är en moped för er som inte vet, en "crossmoped" som KNAPPAST någon +18åring använder sig av.

Börja med att förbjuda mopeddiskussioner igen. Om man är 30 bast och har en pendlarscooter så får man leta sig till det flertal mopedforum som finns på nätet.

Ta bort modeforumet, helt värdelöst för folk över 20.
Citera
2008-07-09, 23:58
Medlem
pjotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Vad roligt att se att det inte var så många 2008-postare i tråden, helt riktigt så håller jag med TS vad det gäller allmänbildningen, dock så har jag varit medlem på flashback för lite för att kunna diskutera eventuella skillnader över åren.

Jag kan väl som ännu en 2008-medlem uttala mej lite. Jag har lurkat här på FB i ett antal år, dock har jag inte känt att jag haft något behov av att skriva själv. När jag sedan för några månader sen skaffade laptop och wlan här hemma i lägenheten så frigjorde jag helt plötsligt en dryg timma datortid varje kväll innan sömnen vilket ledde till att jag reggade mej och började skriva. Mest för att försöka ge tillbaka en del av det FB gett mej tidigare. För övrigt är jag 22 år fyllda och således inte en 90-talist om någon undrar.

Jag tycker precis som många andra i denna tråd att det ibland verkar som att vi är på gränsen till en lågkonjunktur när det gäller kvaliteten bland många inlägg. Huruvida detta beror på ålder eller annat låter jag vara osagt. Dock är häxjakten på nya medlemmar lite väl hård ibland, jag har själv varit med om detta ett antal gånger att jag idiotförklarats på grund av tiden som medlem/antal inlägg vilket ju är (i många fall) helt irrelevant.

Nu kanske jag gled en bit ifrån huvudämnet som ju är 90-talister så angående dessa får jag väl säga att jag försöker att inte ha något emot dom varken här på FB eller i vanliga livet men dom gör det inte alltid enkelt för mej. Nu är jag ju sällan "äldst i gänget" själv så jag kanske inte borde uttala mej alltför mycket om de 4-5 år yngre små liven

Bah, jag fick iallafall skriva av mej litegrann...
Citera
2008-07-10, 00:41
Medlem
Såsom alla invasioner hanteras. Med hugg och slag!
Citera
2008-07-11, 18:45
Medlem
Outsides avatar
En kombination av Jernskans och någon annans förslag tidigare i tråden hade ju varit perfekt.

1. Höj åldersgränsen med ett år varje år från 2008
2. Inför krav på e-legitimation

Citera
2008-07-11, 20:19
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outside
En kombination av Jernskans och någon annans förslag tidigare i tråden hade ju varit perfekt.

1. Höj åldersgränsen med ett år varje år från 2008
2. Inför krav på e-legitimation

Jag hoppas att du skämtar
Citera
2008-07-11, 21:05
Medlem
Outsides avatar
Mer eller mindre.... (=
Citera
2008-07-11, 21:23
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zubzero
Flashback blir sämre och sämre i mitt tycke. Får en känsla av att många äldre flashbackare skriver mindre och mindre.

Fordonsforat och modeforat är helt överhopat av småfolk... "kan man ha vita gympadojjor till kostym"... "min mt5a startar inte"... är en moped för er som inte vet, en "crossmoped" som KNAPPAST någon +18åring använder sig av.

Börja med att förbjuda mopeddiskussioner igen. Om man är 30 bast och har en pendlarscooter så får man leta sig till det flertal mopedforum som finns på nätet.

Ta bort modeforumet, helt värdelöst för folk över 20.

En parallell till dåtida införandet av delforumet "Bostad, hem och trädgård", på den tiden då Flashback ändå hade en anstrykning av underground. Åsåg uppgiven den kapitulationen, vilket inledde Fb:s utveckling mot att bli en nätbilaga till Året Runt och Husmodern.
Citera
2008-08-26, 21:28
Medlem
Nakenchocks avatar
Jävla curlade 90-talistjävlar!!!!!!

Idag vill jag avrätta dessa jävla självcentrerade ärthjärnot från 90-talet med låg IQ, noll koll och föräldrar som gör allt för sina småttingar så att de småjävlarna tror de kan komma undan med allt. Som idag på jobbet...

Två gymnasietjejer - låt oss kalla de för Ung & Dum - hade redan i våras lovat hjälpa mig med ett projekt som en del av deras praktik. Jag både sa och mailade UTTRYCKLIGEN att det skulle ske alldeles i början av september direkt efter skolstarten. Jag har mailat till dessa hjärnskadade kryp flera gånger under sommaren och de senaste veckorna. Frågat de om de verkligen kan hjälpa mig i början av september. Jag ville vara säker för tonåringar kan man inte alltid lita på är min dystra erfarenhet i detta fall. Ja, de skulle vara helt lediga i början av september för att hjälpa mig sa dessa kackerlackor hela tiden.

Och allt var frid och fröjd tills idag när jag sa att de exakta datumen och tiderna som alla ligger i första veckan i september. Då visade sig att Ung & Dum beställt en resa utomlands första veckan i september De hade inte fattat att alldeles i början av september strax efter skolstarten betydde den ABSOLUT första veckan i september. Nähäpp. Och inte tänkte de på att fråga mig heller om deras resa skulle sammanfalla med projektet för de var HELT säkra på att i början av september inte kunde vara första veckan i september. Och till råga på allt så trodde de att det så här sent i planeringen bara var att ringa några samtal och skjuta fram datumet Tack och lov känner jag några trevliga 80-talister som kunde hoppa in med kort varsel.

Sedan tittar jag in på FB och möts av trådar där 90-talister tror att de ska dö av tandvärk för de får visdomständer och måste nödvändigtvis lägga tråden i Övrigt för en tråd om tandvärk kan man ju inte lägga i Medicin & Hälsa tydligen. Och trådar återigen på Övrigt om att det inte går att hitta på CSN:s hemsida hur man gör när söker bidrag - var man hittar blanketter eller direktansökan. HERRE GUUUUUUUD!!!! En orangutang kan surfa bättre än vissa 90-talister. Och vilken människoapa som helst fattar att det hör hemma under Arbetsliv & Studier. För att inte tala om tråden om en datorfråga som så klart låg under Övrigt för inte kan man starta frågor kring datorer i Datorforumet.

Ibland blir det bara för mycket av 90-talister för en liten tant Är det bara att uthärda som gäller?????
Senast redigerad av Nakenchock 2008-08-26 kl. 21:38.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in