Idag vill jag avrätta dessa jävla självcentrerade ärthjärnot från 90-talet med låg IQ, noll koll och föräldrar som gör allt för sina småttingar så att de småjävlarna tror de kan komma undan med allt. Som idag på jobbet...
Två gymnasietjejer - låt oss kalla de för Ung & Dum - hade redan i våras lovat hjälpa mig med ett projekt som en del av deras praktik. Jag både sa och mailade UTTRYCKLIGEN att det skulle ske alldeles i början av september direkt efter skolstarten. Jag har mailat till dessa hjärnskadade kryp flera gånger under sommaren och de senaste veckorna. Frågat de om de verkligen kan hjälpa mig i början av september. Jag ville vara säker för tonåringar kan man inte alltid lita på är min dystra erfarenhet i detta fall. Ja, de skulle vara helt lediga i början av september för att hjälpa mig sa dessa kackerlackor hela tiden.
Och allt var frid och fröjd tills idag när jag sa att de exakta datumen och tiderna som alla ligger i första veckan i september. Då visade sig att Ung & Dum beställt en resa utomlands första veckan i september

De hade inte fattat att alldeles i början av september strax efter skolstarten betydde den ABSOLUT första veckan i september. Nähäpp. Och inte tänkte de på att fråga mig heller om deras resa skulle sammanfalla med projektet för de var HELT säkra på att i början av september inte kunde vara första veckan i september.

Och till råga på allt så trodde de att det så här sent i planeringen bara var att ringa några samtal och skjuta fram datumet

Tack och lov känner jag några trevliga 80-talister som kunde hoppa in med kort varsel.
Sedan tittar jag in på FB och möts av trådar där 90-talister tror att de ska dö av tandvärk för de får visdomständer och måste nödvändigtvis lägga tråden i Övrigt för en tråd om tandvärk kan man ju inte lägga i Medicin & Hälsa tydligen. Och trådar återigen på Övrigt om att det inte går att hitta på CSN:s hemsida hur man gör när söker bidrag - var man hittar blanketter eller direktansökan. HERRE GUUUUUUUD!!!! En orangutang kan surfa bättre än vissa 90-talister. Och vilken människoapa som helst fattar att det hör hemma under Arbetsliv & Studier. För att inte tala om tråden om en datorfråga som så klart låg under Övrigt för inte kan man starta frågor kring datorer i Datorforumet.
Ibland blir det bara för mycket av 90-talister för en liten tant

Är det bara att uthärda som gäller?????