Citat:
Ursprungligen postat av djflex
Hur länge bör man vänta med att ta tramadol efter att ha slutat med SSRI? Har gått på sertralin 100mg/dag i ca två månader.
Tror det stod 14 dagar någonstanns innan man byter medecinen, men det var nog mellan olika ssri medeciner så att de inte skulle störa varandras funktioner.
Kanske kan man ha detta som riktlinje i fall där man äter ssri och sedan vill "trama" lite!
Off topic så läste jag lite om din medecin, klipper in ett urval ifrån eventuella sällsynta biverkningar:
svettning, diarré, feber, högt blodtryck, stelhet och hjärtklappning, öronsusningar, kramp i luftrören, inflammation i bukspottkörteln, leverinflammation, gulsot, leversvikt, nässelutslag, ljuskänslighet, svullnad i ansikte, läppar, tunga eller svalg, allvarliga blåsformiga eller fjällande hudreaktioner, svårigheter att urinera,
ständig och ofta smärtsam erektion, förhöjda nivåer av kolesterol i blodet.
Den kan vara både önskad och oönskad! Så ssri är inget att leka med, jag är själv inne på min tredje! Detta är även "saxat" ifrån fass:
Behandlingen pågår vanligen minst 6 månader efter att förbättring inträtt
Så i ditt fall får du kanske vänta lite längre med ett tam intag, min första runda på antidepresiva medeciner varade strax över ett år första gången. Det var dock inte ssri utan snri som är snarlik(remeron)