Citat:
Ursprungligen postat av Proffsen
http://www.fragbite.com/?threadID=259272
Skrämmande nu?
*Skulle gärna vilja ha svar på frågorna jag ställt lite mer uppåt*
Tack.
Nej, inte det minsta skrämmande för min del iaf.
Jag tolkade det där som grava användarfel och inget som programmet kan ställas till svars för.
Om inte annat kan det lika gärna varit nån skit de laddat ner fullt med spyware och annat och eftersom det hände samtidigt så skyller de på PD fast det egentligen var cracken som var problemet...
Edit: såg dina frågor nu.
Har en till fråga... varför defgrammanterar man? vad hjälper det? vad händer om jag inte gör det?
Defrag görs för att lägga samman filer som hör ihop för att göra hanteringen så snabb som möjligt.
Se det som ett lager: de saker du använder oftast ställer du knappast lite här och där och uppdelat, utan du försöker ha dem så lättillgängligt som möjligt.
Om då nån illasinnad tattare brutit sig in och öppnat en massa pallar och spridit ut innehållet på alla möjliga ställen tar det givetsvis längre tid att hämta prylarna vid användning.
Kör man inte defrag så händer oftast ingenting, förutom att prestandan försämras på systemet.
Det finns såvitt jag vet ingen fara inblandad med att inte köra defrag, men med tanke på skillnaden ett bra defragprogram gör på din dator så känns det bara dumt att inte göra det nån gång varannan vecka eller så.
Tiden det tar tjänar man snabbt in.