2007-12-06, 20:03
Medlem
brcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjau
De har det vidrigaste rökrummet i alla fall, har för mig att det är plywoodväggar och tak som skapar ett rum med glasfönster. Usch!

Så är det. Vid ett tillfälle när jag var där stod det 150 kg svarting där inne i rökrummet, som trots sitt somaliska utseende och medföljande udda brytning på engelska lyckades övertyga ett flertal tjejer att han var 50 Cents kusin. Kunde knappt hålla mig för skratt. Han gick därifrån med en ung blondin
Ölhinken är ju rätt trevlig och billig, om jag inte minns helt fel.
Citera
2007-12-07, 09:48
Medlem
gorgons avatar
Som någon skrev var Tre Remmare ett etablissemang där krogvåld var en del utav menyn. City krogen ligger inte långt efter där det förr i tiden kunde ses kamphundar/rottweilers inne på stället och där smockan ständigt låg i luften..Annars borde alla ställen med 18års gräns samt billig öl vara en lyckad kombination för rejäla sammandrabbningar. Men vill man se fight på allmänplats så rekommenderas Kungsgatan, Götgatan samt Stureplan där folk rent generellt brukar braka in i varandra.
Citera
2007-12-14, 00:04
Medlem
urbanexplorers avatar
Västerhus i Göteborg är la inte så rolig att vara på direkt?
Citera
2007-12-14, 00:59
Medlem
Kellys sthlm, äckligare männsikor får man leta länge efter, stinker as där inne också.
Citera
2007-12-14, 11:35
Medlem
Zunars avatar
Puben Aktuellt (nuvarande Kalori ) som fanns på Malmskillnadsgatan då jag var 18 på 90-talet - full rulle!
Citera
2007-12-15, 01:05
Bannlyst
Är det så dåligt med ställen där man kan få se ett rejält krogslagsmål?
Citera
2007-12-15, 15:05
Medlem
Maackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenienstrut

Vill du skapa krogslagsmål?

Gå in på närmaste sunkkrog en lördakväll, ställ dig mellan två potentiella fighters börja med att slå till den ena samtidigt som du slår till den andra och vik undan snabbt som fan från platsen så får du se på slagsmål som hette duga... skulle inte det lyckas har du ett blåslaget ansikte och är en erfarenhet rikare
Citera
2007-12-15, 15:27
Medlem
Vad är det vi söker här egentligen? Det finns ju trådar om sunkhak med sunkiga människor. Var tanken med den här tråden att hitta nya sunkhak eller hak där det alltid var bråk och tjafs?

Kelly's är ju som sagt väldigt sunkigt, Gröne jägaren likaså, det är dock sällan rejäla bråk där inne eller direkt utanför. När det gäller södermalm är det väl snarare så att Maxi-grillen vid medborgarplatsen borde ses som en rövarkrog. När tusentals personer ska fyllekäka vid samma grill händer det alltid grejer. Nu står det ju en polisbil bredvid men den åker ju hem och då brukar det ändå bli bråk. Vid den grillen var det iaf slagsmål varje gång jag passerade förut. Tisdagar, fredagar eller julafton spelade ingen roll.
Citera
2007-12-15, 18:29
Medlem
bl0ckbustrrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenienstrut

Nej, åk till borlänge och välj valfritt uteställe.
Citera
2007-12-16, 13:17
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zunar
Puben Aktuellt (nuvarande Kalori ) som fanns på Malmskillnadsgatan då jag var 18 på 90-talet - full rulle!

Fan jag hade glömt det stället.
Hötorgspunkare och skins hängde där.
Det var bättre att ställa klockan till krogslagsmål och sönderslagna rutor, än att ringa fröken ur.
Citera
2010-02-13, 20:09
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Rövarkrog= för att det skulle vara bråkigt där alt är det för att stället utgörs av allskönt klientel?

Stureplan o korsningen götg/folkis är sthlms bråkigaste platser, runt dessa kan vad som hända. Skall man tänka på krogar som verkligen var rövarnästen finns det inget som slår Tre Remmare på den gamla tiden, likaså Monte Carlo, dessa ställen slog allt, maken till klientel fick man leta efter. Inte alltid det roligaste att jobba där men å andra sidan fick man ett kontaknät som hette duga

/B
Kan jag tänka mig. Var in på Monte Carlo någon gång, och har nog aldrig sett ett ställe med så många vakter inne i lokalen och de verkade få göra skäl för sin lön också... Eller jo, för resten, en nattklubb i Tallinn, där de körde metalldetektor på alla killar och tittade i damernas väskor vid entrén, men det är OT.

Tre Remmare... Minns en (dum) stackars finlandssvensk tjej som bokat bord på Tre Remmare på sin födelsedag och klagade efteråt...Är man så dum får man skylla sig själv. Det räcker väl med att sätta fot ett sådant ställe för att inse att man inte ska beställa bord för en trevlig och god födelsedagsmiddag med ett stillsamt sällskap.

EDIT:
Lilla Maria? Fick känslan att det inte var uteslutande laglydiga medborgare där, när det begav sig.

Vilka är värst i Sthlm nu för tiden? En annan sitter ju hemma vid datorn numera... noll koll!
Senast redigerad av TigerKid 2010-02-13 kl. 20:14.
Citera
2010-02-13, 23:44
Medlem
Robinson-Merals avatar
Krogarna i Sumpan är otroligt stökiga, jag har till och med varit med om bråk där på en torsdagseftermiddag. Annars är det ju Fridhemsplan som gäller, det kulminerar ofta runt halv 1-2 varje lördagkväll och då är det inte ovanligt att man ser 4-5 piketbussar däromkring. Närheten till blåa tunnelbanelinjen i kombination med alkisar och 18-åringar måste vara en mardröm för polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in