2022-08-28, 13:53
Medlem
[quote=Bullsquid|81419565]
Citat:
Ursprungligen postat av Eskortkillen
Herregud du är nog en på miljonen som har dessa problem, skräm inte iväg folk med ditt bullshit, ikto är inte så farligt alls, har tagit massa ganska ofta för ångesten och har aldrig haft problem komma av den heller, xanor är betydligt värre än ikto i så fall.[/Q

Det är absolut ingen bullshit,
Tar man det under för lång tid och för höga doser ligger man illa till när det tar slut,,,
1 mg xanor =1 mg ikto i styrka och ikton blir dubbelt så stark då den är på 2mg.
Man blir mer kroppsligt skön än bäng på det men jo alla benso är så klart farliga att sluta med för fort eller direkt.

ikto är inget undantag.

Det bästa är att bara hålla sig till stesolid.
Har missbrukat benso i ca 20 år nu och mest xanor så känner till det mesta om hur de funkar.
Väljer man att tro jag snackar skit för ni väl göra det men varför skulle jag ?
Bättre att inte fastna i det...
har slutat 12 ggr under åren med xanor nu känns det som aldrig vill ta det igen,
Varit helt utan xanor i över 2 månader som är längsta i livet hittils

Bra jobbat! Kämpa på så det blir den sista.
Citera
2022-08-28, 15:39
Medlem
Snabb fråga, har Xanor (Alprazolam) abstinens och undrar om den försvinner om jag tar Rivotril (Klonazepam)?

Är rädd för att det ska bli som förut när jag hade abstinens från Xanor (Alprazolam) då började jag krampa och massa skit... Så frågan är som sagt försvinner Alprazolam abstinenesen om jag istället tar Klonazepam?

Skulle uppskatta ett relativt snabbt svar.
Tack på förhand
Citera
2022-08-28, 15:42
Medlem
Trainwithnoloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullrikstridh
Snabb fråga, har Xanor (Alprazolam) abstinens och undrar om den försvinner om jag tar Rivotril (Klonazepam)?

Är rädd för att det ska bli som förut när jag hade abstinens från Xanor (Alprazolam) då började jag krampa och massa skit... Så frågan är som sagt försvinner Alprazolam abstinenesen om jag istället tar Klonazepam?

Tack på förhand
Det självklart att den gör. 2mg alpra - 1mg klona
Citera
2022-08-28, 15:47
Medlem
Okej, jag var osäker därav min fråga. Uppskattar ditt svar, tack
Citera
2022-08-28, 16:00
Medlem
Antiseptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trainwithnolove
Det självklart att den gör. 2mg alpra - 1mg klona

Nja potensmässigt ja men går
Inte riktigt jämföra så. Klonazepam verkar på alla receptorer, har lång halveringstid och har en starkare antiepileptisk/kramplösande effekt.

Så den är väldigt bra att ha till hands om man vill trappa ut alpran, den tar udden av abstinensen och gör den fullt hanterbar om inte annat.
Citera
2022-08-28, 21:36
Medlem
Trainwithnoloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antiseptisk
Nja potensmässigt ja men går
Inte riktigt jämföra så. Klonazepam verkar på alla receptorer, har lång halveringstid och har en starkare antiepileptisk/kramplösande effekt.

Så den är väldigt bra att ha till hands om man vill trappa ut alpran, den tar udden av abstinensen och gör den fullt hanterbar om inte annat.
Snackar du om? Jag gav han ett ungefärligt dos relation eftersom han inte hade någon koll.
Jag vet mycket väl att dem fungerar väldigt olika.. Det fungerar dock alldeles utmärkt att ta klonazepam för abstinens på alprazolam..
Du kan ta sobril i tillräcklig hög dos. Det kanske inte tar bort 100% men i det stora hela går det lika bra.

Alla bensodiazepiner har korstolerans.
Senast redigerad av Trainwithnolove 2022-08-28 kl. 22:07.
Citera
2022-08-29, 01:58
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Snackar du om? Jag gav han ett ungefärligt dos relation eftersom han inte hade någon koll.
Jag vet mycket väl att dem fungerar väldigt olika.. Det fungerar dock alldeles utmärkt att ta klonazepam för abstinens på alprazolam..
Du kan ta sobril i tillräcklig hög dos. Det kanske inte tar bort 100% men i det stora hela går det lika bra.

Alla bensodiazepiner har korstolerans.

Sedan då, Då får man istället abstinens när ikton är slut.
Jag tycker fortfarande diazepam är bästa benson bara att man får ta fler av den.
50-80mg kanske med lite alkohol borde funka någorlunda.
Jag känner väl knappt av nåt under 100mg längre men har ingen lust alls att gå tebax till xanor. Sov bara bort hela ruset. meningslöst.
Citera
2022-08-29, 05:39
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullrikstridh

Tack på förhand

Den försvinner ju dock bara så länge ikton verkar...
Hade rekommenderat att fixa några stess att tända av på de. Det är lättast. själv gjort det 13 ggr.
Citera
2022-08-29, 07:54
Medlem
Trainwithnoloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Sedan då, Då får man istället abstinens när ikton är slut.
Jag tycker fortfarande diazepam är bästa benson bara att man får ta fler av den.
50-80mg kanske med lite alkohol borde funka någorlunda.
Jag känner väl knappt av nåt under 100mg längre men har ingen lust alls att gå tebax till xanor. Sov bara bort hela ruset. meningslöst.
Alla bensodiazepiner är meningslösa i längden och kommer bara förvärra din ångest.
Citera
2022-08-29, 08:09
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Alla bensodiazepiner är meningslösa i längden och kommer bara förvärra din ångest.

Jo tack jag vet det men det finns inget annat som hjälper speciellt. Pallar inte dricka varje dag. Plus blir mycket dyrare när man kan få 100 piller för under 400kr
Subutex funkar hyfsat men är också beroende av opiater så blir sjuk om jag inte hela tiden tar någon av de....haft ångest hela livet.
Citera
2022-08-29, 08:57
Medlem
Trainwithnoloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Jo tack jag vet det men det finns inget annat som hjälper speciellt. Pallar inte dricka varje dag. Plus blir mycket dyrare när man kan få 100 piller för under 400kr
Subutex funkar hyfsat men är också beroende av opiater så blir sjuk om jag inte hela tiden tar någon av de....haft ångest hela livet.
Hur länge har du ätit benso? Du kommer förmodligen inte äns ihåg hur du mådde innan.

Skriv in dig på laro och få hjälp trappa ned benso slipper du jaga någonting öht.
Citera
2022-08-30, 16:17
Medlem
Mrallknowings avatar
När man talar om Klonazepams halverings tid på 18-50timmar så är det en jävla skillnad på 18 och 50 timmar, är det 18, något emmelan eller 50 timmar som gäller?

Uppskattar svar då jag försöker kalkylera lite på ett kommande UP .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in