2010-10-24, 11:40
Medlem
.-.-.s avatar
Nån som vet hur avisen är på dessa tabletter.
Har tagit lite till och från i en månad nu.
Vissa dagar 4mg, vissa dagar 1mg. Hälften av dagarna har jag inte tagit nån alls.
Kan det bli ett helvete trots dessa låga doser att lägga av nu?
Citera
2010-10-24, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Nån som vet hur avisen är på dessa tabletter.
Har tagit lite till och från i en månad nu.
Vissa dagar 4mg, vissa dagar 1mg. Hälften av dagarna har jag inte tagit nån alls.
Kan det bli ett helvete trots dessa låga doser att lägga av nu?

Jag har gått på pix lite för länge två gånger, ena gången på xanor och den andra på iktorivil. Det var inte några enorma mängder eller speciellt lång period, jag höll mig runt 2-6mg under kanske 6-8 veckor. Just ikto har en förmåga att göra tiden under påverkan väldigt dimmig, även då jag alltid tog dem på kvällen gör den långa halveringstiden att man är lite lullig dygnet runt - men inser det inte riktigt medan det pågår.

Min upplevelse var att AT'n på ikto var mindre obehaglig, troligtvis en hel del tack vare den långa halveringstiden. Eftersom jag hade varit med om eländet på xanor satte jag på mig dojjorna och gav mig ut och sprang så snart jag började känna mig vissen. Det gav mig lite självkänsla och räddade den dagen, sen fortsatte jag så och det gjorde under. Inga långa turer dock, men verkligen något jag kan rekommendera. Har man gått i månader eller år är det såklart en annan sak, då är det väl bara att hålla i sig och hoppas på det bästa.

Summa summarum, trots min begränsade erfarenhet skulle jag tro att du kommer att klara dig smärtfritt igenom det hela. En månad på förhållandevis låga doser och inte varje dag skall inte behöva föranleda någon större katastrof. Skulle du få yrser, illamående huvudvärk eller overklighetskänslor se se till att aktivera dig på en gång, ta en promenad istället för att krypa ner framför teven.
Senast redigerad av iambought 2010-10-24 kl. 20:04.
Citera
2010-10-25, 19:24
Medlem
Bullsquids avatar
orkar inte kolla genom hela tråden efter detta men jag undrar om grapefrukt juice boostar ikto på något sätt? vad jag läst så stod bara xanor och stesolid(valium) med
Citera
2010-10-25, 19:41
Medlem
Ninyah218s avatar
skulle tippa på att grape boostar de flesta bensos, sen varierar det väll till vilken grad det boostar
Citera
2010-10-26, 21:29
Bannlyst
Ikto är fina!
svenska roche 2mg ska det vara.
Man kan äta dom som små godis =)
Citera
2010-10-26, 22:00
Medlem
jag har inte tagit den allt för många gånger med de är en skön drog som sagt så är den muskelavslappnade effekt riktigt skööön!
Citera
2010-10-26, 23:06
Medlem
Urbanoroligs avatar
Tja,

Ätit 2-4mg Iktorivil dagligen i över 10 dagar. Ska på läkare besök om ca 12 dagar.
Kommer jag vara ren?

tack på förhand
URBANOPIAT

edit

Hur lång tid tror du det tar innan jag är ren? Inte tagit sedan den 24 oktober. Hur mycket förlänger jag om jag tar 2mg idag tex?
Vi säger att halveringstiden är 40h blir det då 40mgx40h=1600h? eller är jag helt ute och cyklar?

MVH
Urbanopiat
Citera
2010-10-27, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Urbanorolig
Tja,

Ätit 2-4mg Iktorivil dagligen i över 10 dagar. Ska på läkare besök om ca 12 dagar.
Kommer jag vara ren?

tack på förhand
URBANOPIAT

edit

Hur lång tid tror du det tar innan jag är ren? Inte tagit sedan den 24 oktober. Hur mycket förlänger jag om jag tar 2mg idag tex?
Vi säger att halveringstiden är 40h blir det då 40mgx40h=1600h? eller är jag helt ute och cyklar?

MVH
Urbanopiat
Tror inte du är ren tyvärr.
Mvh
Citera
2010-10-27, 02:00
Medlem
glockengolds avatar
Säg att du tagit 20mg idag kl 12.00, sen säger vi för enkelhetens skull att du halverar klonazepam på 24 timmar.

Då har du alltså 10mg kvar kl 12.00 imorn, 5mg kl12.00 i övermorgon, 2.5mg kl12.00 osv..

Nu har ju klonazepam en något längre halveringstid, men du förstår hur du måste räkna.

Lägg alltid på någon extra dag eller två för säkerhets skull.

tror för övrigt inte att du hinner bli ren.. tänk på hur mycket du har lagrat i kroppen under alla dessa dagar, och sen hur lite det har hunnit halveras i förhållande till tiden som gått.

Hydrera och pissa rent men ogiltigt.. hoppas på att du får en ny tid för provtagning några dagar längre fram.

önskar dig all lycka, och hoppas verlkligen att du hinner.

mvh //G
Citera
2010-10-27, 02:33
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
orkar inte kolla genom hela tråden efter detta men jag undrar om grapefrukt juice boostar ikto på något sätt? vad jag läst så stod bara xanor och stesolid(valium) med

Jo det boostas.
Citera
2010-10-27, 14:22
Medlem
Vill bara konstatera att det är onödigt att äta Klonazepam om man ätit Tramadol någon/några timmar före. För den muskelrelaxerande effekten som alla eftersträvar så himla mycket på Klonazepam är ju obefintlig jämfört med Tramadol. Så det misstaget gör jag aldrig om...

I övrigt är Klonazepam en underbar benzo! Dag 1.
Citera
2010-10-27, 14:27
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methinks
Vill bara konstatera att det är onödigt att äta Klonazepam om man ätit Tramadol någon/några timmar före. För den muskelrelaxerande effekten som alla eftersträvar så himla mycket på Klonazepam är ju obefintlig jämfört med Tramadol. Så det misstaget gör jag aldrig om...

I övrigt är Klonazepam en underbar benzo! Dag 1.
Äh, tycker det är skönare med någon Iktorivil samtidigt som Tramadol, men man får dosera så att preparatens effekter blir likvärdiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in