Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Nån som vet hur avisen är på dessa tabletter.
Har tagit lite till och från i en månad nu.
Vissa dagar 4mg, vissa dagar 1mg. Hälften av dagarna har jag inte tagit nån alls.
Kan det bli ett helvete trots dessa låga doser att lägga av nu?
Jag har gått på pix lite för länge två gånger, ena gången på xanor och den andra på iktorivil. Det var inte några enorma mängder eller speciellt lång period, jag höll mig runt 2-6mg under kanske 6-8 veckor. Just ikto har en förmåga att göra tiden under påverkan väldigt dimmig, även då jag alltid tog dem på kvällen gör den långa halveringstiden att man är lite lullig dygnet runt - men inser det inte riktigt medan det pågår.
Min upplevelse var att AT'n på ikto var mindre obehaglig, troligtvis en hel del tack vare den långa halveringstiden. Eftersom jag hade varit med om eländet på xanor satte jag på mig dojjorna och gav mig ut och sprang så snart jag började känna mig vissen. Det gav mig lite självkänsla och räddade den dagen, sen fortsatte jag så och det gjorde under. Inga långa turer dock, men verkligen något jag kan rekommendera. Har man gått i månader eller år är det såklart en annan sak, då är det väl bara att hålla i sig och hoppas på det bästa.
Summa summarum, trots min begränsade erfarenhet skulle jag tro att du kommer att klara dig smärtfritt igenom det hela. En månad på förhållandevis låga doser och inte varje dag skall inte behöva föranleda någon större katastrof. Skulle du få yrser, illamående huvudvärk eller overklighetskänslor se se till att aktivera dig på en gång, ta en promenad istället för att krypa ner framför teven.