Citat:
Ursprungligen postat av odavidsson
Tråkigt att höra. Bara att ta nya tag & leta vidare!
Hos vilken aktör var det du sökte tjänst?
Får jag fråga vad du har för utbildning och tidigare erfarenheter? Har du tidigare sysslat med trading eller är du helt grön på det?
Skulle vara, som jag sagt i ett tidigare inlägg, väldigt intressant att få höra lite om intervjun i sig. Vad frågade de? Vad syftar du på när du säger att en viktig egenskap är att vara ödmjuk inför marknaden? Gick du in och sa att jag slår marknaden med förbundna ögon, eller menar du mera generellt? Utveckla gärna!
Du har ingen vetskap om vem som fick tjänsten? Var det någon London-erfaren kille som sysslat med trading på nån firma där borta?
Jo det har gått lite trögt att fåtag på fastjobb, har kanske siktat lite väl högt..
Väljer nog att inte nämna företagets namn.
Utbildning: Tekn fysik (finansiell matematik som inriktning) och några enstaka ekonomkurser inom finans.
Erfarenhet är rent privat, inte kort-tradat så mycket, utan bara handlat ganska aktivt. Har även jobbat inom finansbranschen sen i våras.
Han frågade t.ex. vad jag tittade på när jag utförde ett köp/sälj. Intervjun, va som de flesta intervjuer tillför att han skulle få en känsla för vad jag är för prick, blandat med lite frågor om aktiehandel.
Syftade inte på något särskilt, mest att vi kom in på det, eftersom jag har en rätt teoretisk bakgrund, så oavsett om ens beräkningar säger att detta är klockrent köp, så måste man va ödmjuk för att man ibland har fel.
Han sa bara att de som gick vidare hade mer erfarenhet av trading.