2007-12-02, 16:44
Medlem
Samtliga riksdagspartier anser att SD:s framväxt är ett d e m o k r a t i s k t problem. Moderaterna skickar ut centrala direktiv till sina partifränder i kommunpolitiken att inte samarbeta med SD, sossar och vänsterpartiet liknar SD vid ljusskygga halvnassar. I såväl statlig som oberoende media framställs SD som ett "främlingsfientligt parti" (en rubricering som partiet knappast själv skulle skriva under på, det vore ungerfär som man skulle beskriva moderaterna som "rikemanspartiet" eller kristdemokraterna som "abortförbjudarpartiet"). Slutligen kan man på goda grunder anta att om en offentlig person skulle enbart antyda att han/hon övervägt att rösta på SD skulle denna person sannolikt betraktas som en paria för all framtid.

Min fråga till Sveriges politiker är då, hur ska jag bete mig nästa riksdagsval?

Förutsättningarna är dessa, jag tror inte på det multikulturella samhället, jag är inte intresserad av att vara med att skattefinansiera svensk flyktingpolitik och tycker att massinvandringen är till nackdel för såväl mig personligen som Sverige som nation. Jag anser dessutom att Sverige ska vara mycket mindre frikostigt mot invandrare samt ställa mycket hårdare krav på dem än vi gör idag. Detta sammantaget är för mig den viktigaste politiska frågan.

Bör jag,
1.) Rösta på SD
2.) Avstå från att utnyttja min rösträtt
3.) Tänka om och försöka inse det felaktiga i mina åsikter.

Tacksam för svar.
Citera
2007-12-02, 17:10
Medlem
Jazzils avatar
Här får du tyvärr inte några svar av några politiker...

Gör som jag har gjort några ggr.
Skicka ett mail till alla partier inom riksdagen.
Då kommer du får svar, ibland väldigt roliga sådana.
Citera
2007-12-03, 01:24
Medlem
Om Du ens snuddar vid tanken att rådfråga "etablerade" politiker är svarsalternativ 2 det enda rätta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in