2006-04-24, 08:58
Medlem
Japp, lätt det bästa i filmväg från Sverige på 2000-talet.
Kjell Bergvist for president!
Citera
2006-04-24, 15:21
Medlem
Shpongles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porris
Nä!?

Du måste hälsa honom att han är den bästa skådisen i Sverige och att han har många fans!
I will
Citera
2006-04-24, 15:48
Medlem
Tja filmen kanske inte är den bästa Sverige har spottat ur sig i film väg på några år men lätt den roligaste.

Ett tips är att se den när ni förfestar.
Citera
2006-04-24, 17:34
Medlem
Bloodstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasraumoperator
Så många pratar om dess storhet och att den är så jävla rolig, bra motsvarande. Men är den så bra? Jag såg den en gång, blev besviken och såg den igen häromdagen. Det var med nöd och näppe som jag orkade till slutet. Den är inte rolig(vissa undantag), jag tycker den är dyster och rätt tråkig. Är det nån mer än jag som inte riktigt sett storheten i Smala Sussie?

Ok, där ser man. Själv har jag svårt för svenska filmer överhuvudtaget man skäms ju nästan å skådisarnas vägnar för det mesta, men smala sussie är undantaget, tyckte att den var originell och småtokig, lite på gränsen. Vad svenska filmer lider mest av är att de tycks vara tvugna att alltid bjuda på ett prettobudskap.
Citera
2006-04-24, 22:56
Medlem
Gasraumoperators avatar
Det verkar som ni missförstått mig. Filmen är utan tvekan mycket bättre än vanlig svensk smörja. Men jag tycker den innehåller en melankolisk ton och jag blir deppig av den, den är rolig på ett ironiskt sätt. Jag tycker synd om karaktärerna som inte verkar ha nån framtid. För mig är det ingen "feel-happy"-komedi(kom inte på nåt bättre uttryck) som andra verkar tycka. Men filmer är även bra om man inte blir glad av att se dom. Jag bara undrade om det var nån som instämde.
Citera
2006-04-25, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasraumoperator
Det verkar som ni missförstått mig. Filmen är utan tvekan mycket bättre än vanlig svensk smörja. Men jag tycker den innehåller en melankolisk ton och jag blir deppig av den, den är rolig på ett ironiskt sätt. Jag tycker synd om karaktärerna som inte verkar ha nån framtid. För mig är det ingen "feel-happy"-komedi(kom inte på nåt bättre uttryck) som andra verkar tycka. Men filmer är även bra om man inte blir glad av att se dom. Jag bara undrade om det var nån som instämde.

Jag håller helt klart med dig, den är lite deppig.
Citera
2006-04-25, 13:29
Medlem
Planckfejss avatar
Som föregående skrivare säger... man måste se den ett par gånger för att riktigt uppskatta den, dessutom är det bra musik rakt igenom...
Kjell B gör ju som vanligt ett strålande jobb.
Citera
2006-04-25, 17:48
Medlem
HungalaBungalas avatar
Jag kommer ihåg att jag tyckte den var klart bättre än vanlig svensk dynga om tragiska öden ute på landet, men jag minns även att jag blev sur när jag förstod att Sussie var död.
Citera
2006-04-26, 09:45
Medlem
Liten_smurfs avatar
Jävla whitetrashfloppfilm.
Citera
2006-04-28, 10:14
Medlem
Packans avatar
Helt enormt jävla värdelös om ni frågar mig :thumbsdow
Citera
2006-04-28, 10:47
Medlem
speedracers avatar
Den är iallafall inte sämre än någon annan svensk film imo. Mycket rolig, skön dialekt och intressanta karaktärer.

Hos mig förekommer "jävla oflyt" numera dagligen både i tal och skrift.
Citera
2006-04-28, 11:07
Medlem
"Men pölsa, det sitter ju fyra knarkare i ditt vardagsrum!?
-Bara fyra? Det ska ju va fullsatt?!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in