2007-12-01, 15:16
Bannlyst
Varför blir folk så arga över Alliansens höjningar. Det är patetiskt att bråka om några hundralappar. A-kassan är faktiskt din livlina vid arbetslöshet. Är den inte värd en back öl i månaden? Svensken är onekligen korkad och bortskämd. A-kassan bör bli obligatorisk. Staten finansierar största delen nu och så ska det inte behöva vara. Om alla är med och betalar kan dessutom avgifterna sänkas.
Citera
2007-12-01, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
Varför blir folk så arga över Alliansens höjningar. Det är patetiskt att bråka om några hundralappar. A-kassan är faktiskt din livlina vid arbetslöshet. Är den inte värd en back öl i månaden? Svensken är onekligen korkad och bortskämd. A-kassan bör bli obligatorisk. Staten finansierar största delen nu och så ska det inte behöva vara. Om alla är med och betalar kan dessutom avgifterna sänkas.

Staten är väl "alla"? Ja, om man bortser från skattefuskare då.
Citera
2007-12-01, 15:21
Bannlyst
visst

Citat:
Ursprungligen postat av JsonAson
Staten är väl "alla"? Ja, om man bortser från skattefuskare då.
Då får du ju bara tillbaka på skatt du redan betalt in. Du vet statens makt över svensken är sjukt stor
Citera
2007-12-01, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
Då får du ju bara tillbaka på skatt du redan betalt in. Du vet statens makt över svensken är sjukt stor

Ja..? Är inte det lite meningen, att jag skall få tillbaka pengarna jag betalar in i skatt, one way or another
Citera
2007-12-01, 15:53
Bannlyst
nej

Citat:
Ursprungligen postat av JsonAson
Ja..? Är inte det lite meningen, att jag skall få tillbaka pengarna jag betalar in i skatt, one way or another
meningen i ett bra samhälle enligt mig är att du ska välja vad du ska göra för dina pengar. Destu mer du betalar i skatt destu mindre valfrihet har du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in