2007-12-01, 01:05
Medlem
Paladias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moody
Kan man polisanmäla någon som misshandlar någon? Kan jag få dom att hämta honom?
Ja, det kan du göra, det faller under allmänt åtal. Man kan dock samtycka till misshandel, så om du syster inte vill att något rättsligt ska drabba honom så kommer inget hända heller.
Citera
2007-12-01, 03:42
Bannlyst
MMM skapa ett lite scenario kanske? säg att hon har något märke, säg att du råkar dyka upp precis när han slår henne, säg att du bevittnar händelsen, säg att du flippar ur totalt och slår han fördärvad, säg eventuellt i domstol att du handlade enligt excess dvs du inte kunde besinna dig. Kontentan söndeslaget fanskap som sitter i finkan. Hade någon jävel slagit någon av mina syrror hade det inte spelat roll vilket straff jag får jag hade slagit fanskapet sönder och samman. Kanske en tripp ut i vildmarken med fanskapet?
Citera
2007-12-01, 10:49
Medlem
moodys avatar
Ok, en uppdatering:

Har pratat en lång stund med syrran och hon berättar då att hon har anlitat en advokat som skall hjälpa henne med vårdstvisten och även hjälpa henne att om möjligt göra en polisanmälan.
Min syster vill inte att jag ska göra det jag verkligen vill göra(slå honom sönder och samman...) eftersom det kommer att reflekteras på henne i längden och även deras lille pojk.

Så det jag har gjort nu är att jag har krävt att få vara uppdaterad i hur allt går och om han skulle bli våldsam en gång till.... DÅ... då åker jag fan och hämtar dom...

tack för all respons, skall hålla er uppdaterade.

Moody
Citera
2007-12-01, 11:58
Medlem
mr.demons avatar
Får man fråga va det är för typ av snubbe din syrra är/var i hop med?
Citera
2007-12-01, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veneno
Ring SOC dom kommer ryka in direkt då det är ett barn med i bilden Och var inte orolig för att barnet kommer tas från din syrra då mammor har VÄLDIGT VÄLDIGT stor makt i sådana situationer spelar ingen roll hur mycket han slår henne det ironiska är att det är hon som sitter inne med den stora makten. Soc kommer kontakta polisen och du kan stå och se på hur hennes pojkvän buras in medan din syrra får vårdnaden om barnet.

Vist Är det en väldigt jobbig proces för din syrra men är det tiktigt jävligt illa så lovar jag att det är värt det och hon kommer vara så glad när hela skiten är över lycka till.

PS. Du kan kontakta soc anonymt om du tycker att det känns bättre DS.

Bästa förslaget hittills. Men det är inte säkert att barnet får stanna hos mamman [i]om mamman ändå väljer att vara kvar i relationen[/b]. Jag har sett hur man i andra sammanhang, en snubbe/styvpappa som misshandlade sin fru, där tog man barnet från mamman och satte ungen hos den biologiska pappan. Helt rätt gjort för övrigt. Mamman ville vara kvar hos snubben som slog henne, då deras lilla hobby var att supa och knapra piller ihop.
Citera
2007-12-01, 20:14
Medlem
moodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Får man fråga va det är för typ av snubbe din syrra är/var i hop med?

Ingen pundare, alkoholist eller något sådant... men som man säger: I dom lugnaste vatten...
Alltid sett honom som lite småkaxig. Uppenbarligen ett stort mindervärdes komplex eftersoom han måste slå någon som är mindre...
Citera
2007-12-02, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ingen pundare, alkoholist eller något sådant... men som man säger: I dom lugnaste vatten...
Alltid sett honom som lite småkaxig. Uppenbarligen ett stort mindervärdes komplex eftersoom han måste slå någon som är mindre...

Exakt. Jag skulle inte ens slå en kvinna även fast hon slog på mig.... tycker det är fel att ge sig på dom som är svagare... måste säga att det är mest synd om barnet i denna situation.
Citera
2007-12-03, 06:33
Medlem
herons avatar
Det enda du kan göra som inte får förödande effekter för din syster, är förmodligen att ge några tunga snubbar ett par tusen (med rätt märke på skinnvästen), och be dem att åka hem dit och prata vett med han.
Att sköta det via polis/socialtjänst slutar förmodligen med "skyddad identitet" (beroende på hur pass allvarligt det är).

Och det vet ju hur bra det fungerar i sverige.
Citera
2007-12-03, 06:57
Medlem
tgbgs avatar
Detta är juridik så vi håller oss till de juridiska aspekterna på det hela. Rekommendationer om betalda torpeder och liknande kan göras i Krim.

/Mod
Citera
2007-12-03, 17:52
Medlem
the_dude82s avatar
lugna dig lite med allt det här "spöa skiten ur". Ställ dig frågan, hjälper detta din syster? För att detta handlingssätt ska hjälpa, får du antagligen avliva personen, annars är risken stor att han endast tar ut det på din syster. Du blir indirekt ansvarig!

Alltså, alternativ:

1. döda personen snyggt och förstör eller göm kroppen väl. Tänderna bör inte gömma på samma plats som kroppen. Tänk på DNA på dig/dina kläder! Kassera därför de kläder du använder när du begår dådet.

2. se till att systern anmäler honom och flytta systern, gärna till annan ort.

Antaglien är alt. 2 mer realistiskt.
Citera
2007-12-03, 17:54
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Ok, en uppdatering:

Har pratat en lång stund med syrran och hon berättar då att hon har anlitat en advokat som skall hjälpa henne med vårdstvisten och även hjälpa henne att om möjligt göra en polisanmälan.
Min syster vill inte att jag ska göra det jag verkligen vill göra(slå honom sönder och samman...) eftersom det kommer att reflekteras på henne i längden och även deras lille pojk.

Så det jag har gjort nu är att jag har krävt att få vara uppdaterad i hur allt går och om han skulle bli våldsam en gång till.... DÅ... då åker jag fan och hämtar dom...

tack för all respons, skall hålla er uppdaterade.

Moody

Nu fick jag allvarliga troll-skakningar. Syrran har alltså anlitat en advokat för att om möjligt göra en polisanmälan? Ja advokatkompetens behövs ju för en anmälan....
Citera
2007-12-03, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
Nu fick jag allvarliga troll-skakningar. Syrran har alltså anlitat en advokat för att om möjligt göra en polisanmälan? Ja advokatkompetens behövs ju för en anmälan....

For en vardnadstvist ar det val mycket praktiskt med an advokat och med tanke pa hur svart manga kvinnor uppenbarligen tycker att det ar att polisanmala en partner kan det nog vara bra med hjalp pa den fronten ocksa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in