2007-11-30, 22:56
Medlem
moodys avatar
Hej mina vänner...

Som rubriken lyder... syrran blir alltså misshandlad. Hon har tydligen blivit det sen hon blev gravid. Pojken är nu 1år gammal så det har hållt på ett tag.
Jag vet ju vad jag skulle vilja göra(slå killen sönder och samman...) men jag tänkte för en gångs skull handla moget.

Kan man polisanmäla någon som misshandlar någon? Kan jag få dom att hämta honom?

Alltså ett stort problem är att jag inte bor på samma ort som min syster...

vad kan jag som broder och medmänniska göra?

Snälla hjälp mig!

Moody
Citera
2007-11-30, 23:03
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moody
Kan man polisanmäla någon som misshandlar någon? Kan jag få dom att hämta honom?
Kan ringa 11414 och höra, är polisens nummer för ickeakuta ärenden.
Ja du kan göra en anmälan men tveksamt om det leder till nåt konkret om inte din syster samarbetar med dom.

Citat:
vad kan jag som broder och medmänniska göra?
Tjata hål i huvet på henne om de behövs för att få henne att fatta att hon ska ge sej av därifrån för han kommer aldrig sluta, risken är väl mer att de kommer bli värre och värre istället och en dag kanske ungen åker på stryk.
Du kanske har möjlighet att ta bil upp och ta med henne och ungen till dej till att börja med.
Citera
2007-11-30, 23:13
Medlem
moodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Kan ringa 11414 och höra, är polisens nummer för ickeakuta ärenden.
Ja du kan göra en anmälan men tveksamt om det leder till nåt konkret om inte din syster samarbetar med dom.

Tjata hål i huvet på henne om de behövs för att få henne att fatta att hon ska ge sej av därifrån för han kommer aldrig sluta, risken är väl mer att de kommer bli värre och värre istället och en dag kanske ungen åker på stryk.
Du kanske har möjlighet att ta bil upp och ta med henne och ungen till dej till att börja med.

ja alltså jag är i princip påväg med bil men jag bor f.n. på gotland... men jag ska försöka ringa polisen... fan oxå att man bor där man bor!
Citera
2007-11-30, 23:15
Medlem
Emp-snubbes avatar
Lycka till och hoppas att din syster inser att det inte är en sund relation.
Citera
2007-11-30, 23:17
Medlem
tjaboooos avatar
Moody, känner du ingen där hon bor som kan hjälpa henne ?
Citera
2007-11-30, 23:21
Avslutad
Tänkte precis skriva att du är dum i huvudet som inte redan är där och tar hand om killen, men läste nu att du ska dit. sorry att jag är omogen men jag tycker att du ska slå skiten ur pissfittan till pojkvän hon har
Citera
2007-11-30, 23:21
Medlem
Emp-snubbes avatar
Ring ihop en lynchmobb och sen plockar ni han
Citera
2007-11-30, 23:42
Medlem
Gör en intervention och parkera dig i deras bostad tills antingen han försvinner därifrån eller hon inser att hon måste bryta med honom.
Citera
2007-12-01, 00:27
Medlem
Maxieboys avatar
Simpelt. Misshandlar han din syrra.. Misshandlar du sönder honom.
Citera
2007-12-01, 00:53
Medlem
tjaboooos avatar
Och åker in i fängelse i X år, inge bra ide.
Citera
2007-12-01, 01:00
Bannlyst
Ring SOC dom kommer ryka in direkt då det är ett barn med i bilden Och var inte orolig för att barnet kommer tas från din syrra då mammor har VÄLDIGT VÄLDIGT stor makt i sådana situationer spelar ingen roll hur mycket han slår henne det ironiska är att det är hon som sitter inne med den stora makten. Soc kommer kontakta polisen och du kan stå och se på hur hennes pojkvän buras in medan din syrra får vårdnaden om barnet.

Vist Är det en väldigt jobbig proces för din syrra men är det tiktigt jävligt illa så lovar jag att det är värt det och hon kommer vara så glad när hela skiten är över lycka till.

PS. Du kan kontakta soc anonymt om du tycker att det känns bättre DS.
Citera
2007-12-01, 01:03
Medlem
Rikard_s avatar
Det bästa skulle ju va att slå skiten ur honom, det skulle kännas bäst också. gör så säger jag.

Jag slog ner en snubbe en gång som trakassera min syrra, fan vad det kändes skönt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in