2007-12-06, 08:40
Medlem
Jack+ginger ale och en skvätt lime = Tennessee Gold. Grymt god
Citera
2007-12-06, 20:56
Medlem
Den godaste drink jag vet innehåller jacks. Man tar 6 jordgubbar och ett par tärningar citron. Häll på lite sockerlag och mosa det. Häll på 8 cl jacks, 2 cl cointreau. Fyll upp med krossad is. Skitgott
Citera
2009-07-20, 01:06
Medlem
Kåwnans avatar
Jack Daniels, överskattad eller inte?

Personligen är jag ingen beundrare av whiskey så vill höra lite åsikter utav några finsmakare. Anledningen till att jag frågar är att den verkar så jävla hypad, alltid är det jack daniels, om man inte dricker det så kutar en massa jävla folk runt i jack daniels t-shirtar. T ex en tjej polare som jag vet hatar whiskey har en sådan för att det var "coolt" enligt hon när jag undrade varför.

Det lilla jag anser gällande whiskey är att amerikanska sorter rent allmänt är skit (jack daniels = tenessee whiskey) i jämfört me t ex Irländska. Dock så har jag ju inte smakat mer än typ 6-7 sorter.
Citera
2009-07-20, 01:06
Medlem
Vuxenkos avatar
Jack Daniels är väl lite "rockstjärne" whiskey
Citera
2009-07-20, 01:09
Medlem
Kåwnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
Jack Daniels är väl lite "rockstjärne" whiskey

Jamen är den god då? Eller lever den endaste på sitt rykte. Personligen tycker jag inte om den, men det är nog på grund av att jag associerar den med rent allmänt jobbiga personer.
Citera
2009-07-20, 01:13
Medlem
Nr19UtanBanans avatar
Smaken är självklart upp till var och en...
Enligt mig smakar JD skit, finns inte på denna planet att jag skulle köpa en flaska. Möjligt om Tommy Lee eller nån annan känd rocker skulle bjuda att jag skulle ta ett glas för sakens skull, men aldrig annars...

Urk, blä och tvi!
Citera
2009-07-20, 01:30
Medlem
DarkKnights avatar
Nej Jack Daniels är inte god. Finns klart mycket bättre wiskey att lägga pengar på för samma pris...
Citera
2009-07-20, 01:32
Medlem
Kåwnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkKnight
Nej Jack Daniels är inte god. Finns klart mycket bättre wiskey att lägga pengar på för samma pris...

Varför är den så jävla hypad då?! PGA nån jävla rocker började vifta med den på scenen eller?
Citera
2009-07-20, 01:43
Medlem
Nr19UtanBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kåwnan
Varför är den så jävla hypad då?! PGA nån jävla rocker började vifta med den på scenen eller?

På fråga 2 är svaret ja. Och svaret på Fråga 1 är fråga 2...
Citera
2009-07-20, 03:52
Medlem
Köpte en senast i förrgår och jag tycker den är rätt egendomlig och smakar helt okej. Inte i klass med andra sorter, men gillar man den så förstår jag det.
Citera
2009-07-20, 04:40
Medlem
Varulvs avatar
Tycker inte den är god. Nu ska väl inte jag räknas in som en finsmakare då jag själv brukar köpa Lord Calvert som är lite billigare men mycket godare enligt mig.
Citera
2009-07-20, 05:50
Medlem
zizacons avatar
Det är nog som sagt väldigt mkt kring imagen runt Jack Daniels. Den ser rätt rå ut, flaskan, logotypen och sådär så jag förstår att rockarna hittat den.

Den smakar väl okej men jag tror absolut inte folk köper den av den anledningen. Lite som Absolut vodka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in