Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Det skulle räcka med en info-ruta med stora tecken typ "MÅNGA ÄMNEN BEHANDLAS PÅ FLASHBACK! VÄNLIGEN KONTROLLERA MED HJÄLP AV SÖKFUNKTIONEN OM DEN BERÖRDA FRÅGAN GÅR ATT DISKUTERA I REDAN BEFINTLIGA TRÅDAR. TÄNK PÅ ATT DET DU VILL DISKUTERA KAN FINNAS I NÄRLIGGANDE DELFORUM"
Och hur lång tid tror du det tar innan folk slutar att registrera den rutan överhuvudtaget, av den minoritet som läser den första gången dvs?
Citat:
Jag tror inte på någon Gestapomodell där man automatiskt blir tvingad att söka. Hur stor mening är det förresten att väcka upp en tre år gammal tråd för att fortsätta diskussionen i, vilket kan bli konsekvensen. Dela ut tillsägelser till dem som ofta skiter i att använda sökfunktionen istället.
Men är det inte mer Gestapo att straffa användarna åt rätt håll istället för att bygga ett mer hjälpsamt system? Det finns, som Stefan har påpekat, rena fördelar med användarna, man kanske hittar sådant man själv inte hade tänkt på osv. Tyvärr tycker jag att FB-modellen alltid har varit att sätta åt de som gör fel istället för att underlätta för de som vill göra rätt.
Citat:
Antag att en sådan funktion införs: Hur troligt är det då att det en gång i veckan startas en ny tråd i Flashbackforumet med rubriken
"Varför kommer jag till en sökruta varje gång jag ska starta en tråd?"
Jo, men eftersom man måste söka innan man kan posta en sån tråd så kanske några åtminstone hittar svaret den vägen.