2007-11-30, 14:26
Bannlyst
''En av de USB-enheterna som är anslutna till datorn fungerar felaktikt och kan inte kännas igen''

Snälla hjälp mej, när jag satte in usb i mobilen ( z610i ) för att överföra bilder så stod detta. När jag sedan klickade på meddelandet och gick in i enheter så stod det att inga drivrutiner fanns installerade ( fast de funkade ju förut ) så jag laddade ner drivrutienr från sony ercissons hemsida fast då stod det att man inte kunde hitta bättre filer eller nåt så det funka inte.

Snääääälla hjälp
Citera
2007-11-30, 14:53
Bannlyst
Ta en annan usb-port

// Robin
Citera
2007-11-30, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robin_drd
Ta en annan usb-port

// Robin

Va menar du ny kabel? de har jag inte råd med
Citera
2007-11-30, 15:19
Medlem
dumstruts avatar
Nä, inte ny kabel. Prova att sätta kabeln i en annan USB port än den som den sitter i nu.

Annars prova att avinstalera drivers för enheten och sen plugga in den igen för ominstallation. Hade samma knas med min N95.
Citera
2007-11-30, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robin_drd
Ta en annan usb-port

// Robin

Precis. En annan USB-port på datorn. hade samma problem som dig. har 2 stycken USb utgånger fram på datorn och 4 jag hade den inkopplad på framsidan först och sen slutade den fungera och jag fick samma meddelande som du fick. Så jag flyttade sladden till baksidans usb portar istället och då fungerade det.
Citera
2007-11-30, 16:49
Bannlyst
det funka inte
Citera
2007-11-30, 18:06
Medlem
dumstruts avatar
Jag hade samma problem en gång.

Jag tog bort enheten från device managern. Finns i kontrollpanenelen under system, klicka hardware fliken.

När eneheten är bort så satte jag bara i den igen och allt ominstallerades. Funka perfa efter det.

Kolla med Hårdvaru-forumet. Dom kan säkert hjälpa dig.
Citera
2007-11-30, 23:03
Medlem
Slakteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCrazyPirate
det funka inte

Jag råkade ut för detta problemet jag också, men jag lyckades lösa det på ett lite udda sätt. Jag gick in på servicemenyn (genom att slå kombinationen > * < < * < * i väntläge) och sedan "Serviceinställningar" och sedan tryckte jag bort "Laddning på". Kan låta märkligt, men jag fick det tippset av en snubbe och det funkade för mig och en kollega. Nackdelen är dock att telefonen inte laddar när den är kopplad till datorn.

/S
Citera
2007-11-30, 23:21
Medlem
Jean Claudes avatar
Ur med usbkabeln, avinstallera enligt ovan och plugga inte in usbkabeln förrän du installerat de nya drivrutinerna du hämtar på sonyericssons sida.
Citera
2007-11-30, 23:25
Bannlyst
Eller, vilket jag tror är mest sannolikt, rengör din bottenkontakt med rengöringssprit. Den är troligen smutsig så att det blir dålig/ingen kontakt mellan något av blecken och kabeln.
Har sett detta fenomenet flera gånger.

Tror inte drivrutinerna har något med det att göra.
Citera
2007-12-02, 16:28
Bannlyst
Hur kan jag av installera usbn då?
Citera
2007-12-02, 23:04
Bannlyst
Nu när jag av installerat alla usb filer genom enhetshanteraren och kopplar in usbn i mobilen igen så händer ingeting den startas bara om ja trycker på överförfiler men inga tecken på att jag ska installera nåt Hur ska jag göra för att få det att installeras ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in