2020-05-29, 00:10
Medlem
gato12s avatar
Falukorven på Lidl är den godaste jag testat; https://www.lidl.se/sv/p/topptestade-produkter-paa-lidl/falukorv/p19995

Från Enebacken
Citera
2020-05-29, 00:12
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crossballe
Ska fan köpa en lithells falukorv imorgon och då blir det kanske rotmos och stekt falukorv och stekt ägg, och så kanske en liten Wurstsalad till efterrätt.

Du skrev ju precis att du inte äter falukorv?
Citera
2020-05-29, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juiceme
jag gillar halv eller kvartskorvar. märke spelar väl inte så stor roll. Ska ändå bli stroganoff till 4 eller fler portioner.

Varför just halv eller kvartskorv, du lurar inte i mig att de skiljer i smak. Eller var det just för att de var mer praktiska för din ranson?
Citera
2020-05-29, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa
Du skrev ju precis att du inte äter falukorv?

Haha ja men nu blev jag sugen.
Citera
2020-05-29, 00:16
Bannlyst
Citat:
Varför just halv eller kvartskorv, du lurar inte i mig att de skiljer i smak. Eller var det just för att de var mer praktiska för din ranson?

behöver inte en hel falukorv, jag är ensam. en hel falukorv kommer kanske bli dålig i kylskåpet om jag lagar stroganoff för 7 dagar? lagar hellre för 4 dagar med en halvkorv så matlådorna är färska om jag lagar för flera dagar.
Citera
2020-05-29, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Falukorven på Lidl är den godaste jag testat; https://www.lidl.se/sv/p/topptestade-produkter-paa-lidl/falukorv/p19995

Från Enebacken

Tack för tipset, får nu övervägas.
Citera
2020-05-29, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juiceme
behöver inte en hel falukorv, jag är ensam. en hel falukorv kommer kanske bli dålig i kylskåpet om jag lagar stroganoff för 7 dagar? lagar hellre för 4 dagar med en halvkorv så matlådorna är färska om jag lagar för flera dagar.

Ja det skiljer sig på aptit, är man 195cm och väger 100 kg blir det 4 portioner på en hel ring.
Citera
2020-05-29, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ja det skiljer sig på aptit, är man 195cm och väger 100 kg blir det 4 portioner på en hel ring.

hehe. helt sant. Jag är lite mindre. Hursomhelst tror jag inte märke skiljer sig så jäkla vid stroganoff om du vill ha något att värma i mikrovågsugnen.

Väljer du kanske att göra biff stroganoff så ser du skillnad. Men inte riktigt genom olika märken på korv. Jag skulle vela ge dig tipset att köpa den med mest kött så din kropp mår bra. Men kan du hantera korv med mer fett (billigare) utan att bli fet själv. Kör på den.
Citera
2020-05-29, 00:29
Medlem
Det har nog alltid blivit ICA eller Scan. Kan inte minnas att jag märkt någon skillnad.
Edit: Fan vad sugen man blev på falukorv!
Citera
2020-05-29, 00:33
Medlem
Amazon-mannens avatar
Så länge det inte är Coops egna falu, som känns grynig när man skär den, till skillnad från Scans/Lithells e.t.c.
Citera
2020-05-29, 00:43
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Haha ja men nu blev jag sugen.

Konstigt nog så är det garants ekologiska jag föredrar, nåt med smaken. Men alla är ju olika.
Citera
2020-05-29, 00:45
Medlem
Pärsons vegetariska middagskorv. God och blir precis 2 portioner för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in