2007-11-30, 10:52
Medlem
En jobbarkompis hittade en härlig ny version av dessa kortlekar i en diktatrtappning. De fanns när jag var ung. För ca 15 år sedan Då var det tex bilar. Då var det en bild på en bil sen deras hästkrafter vikt vrid m.mm m.m sen utmanade man de andra med dessa kort o van dem på olika vis. Vad sjutton heter dessa? är galet sugen på att köpa in de gammla klassikerna?

Tacksam för svar
Citera
2007-11-30, 10:53
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysk
En jobbarkompis hittade en härlig ny version av dessa kortlekar i en diktatrtappning. De fanns när jag var ung. För ca 15 år sedan Då var det tex bilar. Då var det en bild på en bil sen deras hästkrafter vikt vrid m.mm m.m sen utmanade man de andra med dessa kort o van dem på olika vis. Vad sjutton heter dessa? är galet sugen på att köpa in de gammla klassikerna?

Tacksam för svar

ah,vilka minnen. Vinaren brukade alltid vara en Oshkosh.. nån sort kranbil med 5000 hästar..
Citera
2007-11-30, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
ah,vilka minnen. Vinaren brukade alltid vara en Oshkosh.. nån sort kranbil med 5000 hästar..

Exakt fasiken helt odödliga spel. Hangarfartyget ägde ju krigsfartygsdelen Dock förlorade man på att den var så satans långsam . ) Men som sagt vad heter dom Googlat sönder mig här
Citera
2007-11-30, 13:45
Medlem
De regler som följde med påstod att spelet gick ut på att få flera av samma sort eller något liknande. Jag vet ingen som spelade så utan man jämförde vem som hade högst toppfart/hästkraft/m.m och vinnaren fick kortet.
Jag tror spelen kan ha hetat nåt som anspelar på det reglerna talar om. Typ "familjespel" eller "fyrtal" eller nåt sånt.
Citera
2007-12-02, 22:33
Medlem
Falkögas avatar
Supertrumf?
Citera
2007-12-04, 09:23
Medlem
ew80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falköga
Supertrumf?

Stämmer bra, eller bara Trumf kan de också heta......
Citera
2007-12-06, 00:41
Medlem
Y0dAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogo the Clown
De regler som följde med påstod att spelet gick ut på att få flera av samma sort eller något liknande. Jag vet ingen som spelade så utan man jämförde vem som hade högst toppfart/hästkraft/m.m och vinnaren fick kortet.
Spelvarianten där man körde med högsta toppfart etc. var ju klart roligast.

Kommer ihåg min första Supertrumf-lek. Det var blandade bilar och det fanns en Sauber-Mercedes som hade toppfart 440 km/h, en Mitsubishi Galant som vägde 1800 kilo och en nästintill värdelös Opel Kadett (som dock gick att plocka Formel 1-bilar med eftersom att den vägde mer). Var alltid spännande när man fick en ny lek och satt och nötte mot alla familjemedlemmar som hade ork att spela med en, och ju bättre man blev på leken desto mer handlade spelet om att komma ihåg i vilken ordning motspelarens kort kom. För den enda blandningen som var tillåten var då man stoppade in de vunna korten underst i den del av leken man hade på hand.
Citera
2009-07-03, 20:52
Medlem
Vad heter spelet på engelska? Har för mig att jag sett någon variant utomlands.
Citera
2009-07-06, 04:07
Medlem
Isterpucks avatar
Vi hade en sån med flygplan, den ligger säkert i någon låda någonstans
Citera
2009-07-06, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhackop
Vad heter spelet på engelska? Har för mig att jag sett någon variant utomlands.
Top Trumps
http://en.wikipedia.org/wiki/Top_Trumps
Citera
2009-07-06, 11:23
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Hade själv en lek med rallybilar och en med F1-bilar. Bäst att få i rallyleken var en Rolls-Royce (!) som vägde X antal ton mer än andra bilar och hade en större volym på motorn.
Citera
2009-12-08, 22:48
Medlem
Citat:
Exakt fasiken helt odödliga spel. Hangarfartyget ägde ju krigsfartygsdelen Dock förlorade man på att den var så satans långsam . )

HAHAHAH mitt i prick....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in