Svara
2007-11-30, 02:01
Bannlyst
HWB

Man: +20
Vikt: 80kilo

Jag började dagen med att hämta ut HWB:et på posten. Därefter så tillverkade jag ”téet” enligt instruktionerna på www.elephantos.com och drack det hela. Det smakade förfärligt. Jag gick sen och la mig på sängen. Jag somnade. Vaknar en och en halv timme senare. Nåja, nu skall vi se hur det har gått med HWBn tänker jag. Så jag reser mig upp och glor omkring. Ingen effekt.

Jag går omkring ett tag och tittar mig i spegeln, ser inga märkliga saker. Dock så märker jag att det står en svartklädd kille utanför mitt fönster som tittar på mig. ”En tanketerrorist!” tänker jag och öppnar fönstret snabbt som fan. Han försvann.

Efter detta missödet förstod jag att HWB hade förstärkt min psykos. Jag börjar nu höra de mess banala saker. Förrutom rösten i mitt huvud som jag har kom en ny, en kvinna, som hade en lång utläggning om varför jag borde börja spela gittarr. Sedan brakade det loss ordentligt. Jag börjar höra en jävla röster som mummlar mitt namn om och om igen, och säger att jag skall akta mig från andra som vill skada mig. Jag känner att det börjar gå utför. Jag har haft det såhär under tidigare psykoser. Allt blir svart och jag bestämmer mig för att knarka ner mig med Imovane och sova bort det hela.

När jag vaknade så har jag fortfarande röster och känner mig jävligt paranoid på allt. Hällde i mig 3mg. Fluanxol och en imovane så jag lugnade mig. Nu är jag riktigt paranoid….
Citera
2007-11-30, 03:15
Medlem
Cydelixs avatar
Äh, ta det bara lugnt.

Jag kan förstå att det måste vara jätte jobbigt, men försök att vila upp dig lite 1-2 dagar.

Jag vet inte hur pass dåligt du mår, men i nödfall ska du absolut ringa 112, men det vet du säkert redan.

Men försök att ta det lugnt bara.

Bjud över någon kompis att prata med kanske?
Citera
2007-11-30, 03:44
Bannlyst
Nu är det soft... lite synhallucinationer ibland... trodde att jag skulle få en positiv tripp över det normala med tanke på min psykossjukdom men så blev det inte.
Citera
2007-11-30, 08:03
Medlem
Mourns avatar
Jag hade nog aldrig fått för mig att ta något hallucinogent om jag haft psykos.
Citera
2007-11-30, 08:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mourn
Jag hade nog aldrig fått för mig att ta något hallucinogent om jag haft psykos.

Ett av grundkriterierna för en psykotisk episod är att personen (den psykotiske) INTE har sjukdomsinsikt. En psykotisk kan därför mycket väl peta i sig vad-fan-som-helst under episoden...
Citera
2007-11-30, 08:30
Medlem
Mourns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamseglaren
Ett av grundkriterierna för en psykotisk episod är att personen (den psykotiske) INTE har sjukdomsinsikt. En psykotisk kan därför mycket väl peta i sig vad-fan-som-helst under episoden...

Jag trodde redan att han visste att han hade psykos.

Citat:
Ursprungligen postat av Gersonides
Efter detta missödet förstod jag att HWB hade förstärkt min psykos.
Citera
2007-11-30, 08:37
Bannlyst
Citat:
Jag trodde redan att han visste att han hade psykos.

Då har han ju ingen psykos, eller hur?

Däremot är hans sk. "psykossjukdom" (vad fan det nu är? bipolaritet, schizoid personlighetsstörning et.c.) känslig för stimuli, i detta fallet, medelst hallucinogena droger.

Men en psykos är en psykos, och har vissa grundkriterier som måste uppfyllas. Det som är utöver det följer inte samma regler, för då skulle det buntas ihop till samma diagnos.

Jag svarade alltså direkt på ditt inlägg, inte på något annat i tråden.
Citera
2007-11-30, 08:43
Medlem
Mourns avatar
Citat:
Då har han ju ingen psykos, eller hur?

Däremot är hans sk. "psykossjukdom" (vad fan det nu är? bipolaritet, schizoid personlighetsstörning et.c.) känslig för stimuli, i detta fallet, medelst hallucinogena droger.

Men en psykos är en psykos, och har vissa grundkriterier som måste uppfyllas. Det som är utöver det följer inte samma regler, för då skulle det buntas ihop till samma diagnos.

Jag svarade alltså direkt på ditt inlägg, inte på något annat i tråden.

Tack för det ensamseglaren. Vilka kriterier måste uppfyllas för att man ska få diagnosen "haschpsykos"?
Citera
2007-11-30, 08:49
Bannlyst
Citat:
Tack för det ensamseglaren. Vilka kriterier måste uppfyllas för att man ska få diagnosen "haschpsykos"?

Att man rökt hasch...

Ge fan i att räck ut tungan åt mig!
Citera
2007-11-30, 11:13
Medlem
Mourns avatar
Citat:
Att man rökt hasch...

Ge fan i att räck ut tungan åt mig!

Tänk om man röker hasch en gång när man är 19 år. Man får en psykos 10 år senare och skickas till en psykolog, eller var fan det nu är man går, och berättar det. Får man då diagnosen "haschpsykos"?
Citera
2007-11-30, 12:47
Medlem
Citat:
Tänk om man röker hasch en gång när man är 19 år. Man får en psykos 10 år senare och skickas till en psykolog, eller var fan det nu är man går, och berättar det. Får man då diagnosen "haschpsykos"?

troligen inte eftersom haschpsykos bara är ett uttryck ingen diagnos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in