2007-11-29, 23:08
Medlem
sv1nt0s avatar
Tjenare alla. Jag ska försöka skriva så utförligt som möjligt.
Jo det är så att jag har en polare med en väldigt underlig dator, varje gång han startar ett spel så startas den om utan förvarning. Har gjort lite felsökningar i två dagar snart och jag kan då inte begripa vad som är galet.
Vi har testat Grafikkortet, Minnena. Testat att mixtra med drivrutiner till både Moderkortet och Grafikkortet utan success. Det mest underliga är att den startar även om sig ibland när den är påväg in i Windows, tar man fesläkert läge kommer man in direkt. Kan det vara hårddisken? Hade en liten teori om att det kunde vara nätagget men jag börjar tvivla nu då den startar om i början av uppstarten också.
Datorn är en Fujitsu Siemens Scaleo-X. Kan även tillägga att vi har kollat temperaturerna som ser normala ut. Lagt på ny kylpasta på prollen.
Vi börjar bli lite smått frusterade över detta då vi även sitter och lanar.
Sen så när han flyttar den till LAN och så vidare så "varvstartar" den, den står och brummar och dör, sen fortsätter den så till slut så går den igång.

Vädjar nu till er på Sweclockers då jag vet att ni är duktiga på sådant här.

Tack på förhand.
Citera
2007-11-30, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sv1nt0
Jag ska försöka skriva så utförligt som möjligt.

Varför gör du inte det, då? Det där allmänt hållna lamer-svamlet gav sannerligen inte särskilt mycket kött på benen för att kunna hjälpa till med en diagnos.

Citat:
Ursprungligen postat av sv1nt0
Vädjar nu till er på Sweclockers då jag vet att ni är duktiga på sådant här.

Du har inte ens pejl på vilket forum du är inne och skriver i.

Edit: la till lite välförtjänt hånande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in