2018-09-08, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xanaxe
Vill kolla på några klipp på riksdagens hemsida, men det går inte - när jag trycker på play händer ingenting. Har testat från både telefon och dator. Klippen som jag försöker titta på är från 2011 och 2012.

Finns det kanske något sätt att ladda ned klipp från riksdagens webb-tv eller något?
Vad ska jag göra?

Men lämna då URL till klippen ifråga, HUR ska annars nån annan kunna testa ...

Men du kan ju testa med t ex Youtube-DLG tills du hostat upp aktuella URLer.
Citera
2018-09-08, 11:38
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Vill kolla på några klipp på riksdagens hemsida, men det går inte - när jag trycker på play händer ingenting. Har testat från både telefon och dator. Klippen som jag försöker titta på är från 2011 och 2012.

Finns det kanske något sätt att ladda ned klipp från riksdagens webb-tv eller något?
Vad ska jag göra?

Tack på förhand!
Har själv försökt med en antal klipp från 2011 & 2012 själv och jag kan bara konstatera att vid avläsning ur deras API att det saknas direkta länkar till filmfilerna och därav så saknas därmed källa för filen och därmed kan detta inte spelas upp. Varför man presenterar videos som inte har källfiler det vet jag inte utan det är nog något du får ta och fråga dem genom att kontakta dem för det tänker jag inte göra åt dig. Att hämta filer är således uteslutet och diskussionen för detta dör för den här tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av lbl

Att man inte skulle kunna konstatera detta utan att ha tillgång till URL är för mig förbryllande då det inte är direkt svårt att hitta en godtycklig länk på egenhand.
Citera
2018-09-08, 14:32
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huxon
Tack för det! Kom en bit längre på vägen men resultatet är det samma som när jag manuellt muxade ljud och bild vid ett tidigare tillfälle. Fungerar bra de första minutrarna men sedan hoppar det ur synk.
Det är ett problem som vi snackat lite kring i mitt forum och ett problem som ibland kan ha med ffmpeg att göra
Citera
2018-09-08, 16:20
Medlem
uman231s avatar
Kan ju tillägga att ny fix är ute:
https://www.uwtd.me/nyheter/tv4play-...m-uppdatering/
Citera
2018-09-09, 02:59
Medlem
Hittar inte senaste filen under filer, bara fix från Juni. Finns de fler program som kan ladda ner undertexter från Viafree? Antar att Umans inte fungerar till Android?
Citera
2018-09-09, 08:02
Medlem
Citat:

Vad ska jag göra?
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Att man inte skulle kunna konstatera detta utan att ha tillgång till URL är för mig förbryllande då det inte är direkt svårt att hitta en godtycklig länk på egenhand.

Ja, det är mycket som är förbryllande för dig så fort det är jag som skrivit nåt... Stackare!

Frågan är bara Varför man inte ska lämna URL, OM man nu vill ha hjälp, för varför ska folk behöva sitta och leta sig fram till vad det EVENTUELLT kan vara skribenten menar?

Nä, lämnar man istället URL till det man har problem med så får man säkerligen den efterfrågade hjälpen (bra mycket snabbare), men utan URL blir det svårare att få (någon) hjälp (alls).

Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Kan ju tillägga att ny fix är ute:
https://www.uwtd.me/nyheter/tv4play-...m-uppdatering/

Där det hänvisas till uwtd.me/filer/ där det inte finns nån ny Fix ... ?!
Senast redigerad av lbl 2018-09-09 kl. 08:08.
Citera
2018-09-09, 09:16
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ja, det är mycket som är förbryllande för dig så fort det är jag som skrivit nåt... Stackare!

Frågan är bara Varför man inte ska lämna URL, OM man nu vill ha hjälp, för varför ska folk behöva sitta och leta sig fram till vad det EVENTUELLT kan vara skribenten menar?

Nä, lämnar man istället URL till det man har problem med så får man säkerligen den efterfrågade hjälpen (bra mycket snabbare), men utan URL blir det svårare att få (någon) hjälp (alls).
Jag säger inte alls att man inte skall posta URL. Vad jag ställer mig frågande är varför en användare som du som har varit aktiv i den här tråden i så många år inte med sin erfarenhet kan göra samma konstaterade som jag gjorde. Det tog mig max 1minut att göra det här konstaterandet trots att ingen URL gavs.

Vidare så vill jag säga att om folk vill ha tips och hjälp med att rippa webb-tv så rekommenderar jag att ni kikar in på: https://www.uwtd.me/community/

Jag vill samtidigt tacka dig lbl för att du påminner mig om varför den här tråden inte längre är värd att följa.
Citera
2018-09-09, 10:25
Medlem
Citat:
Jag säger inte alls att man inte skall posta URL. Vad jag ställer mig frågande är varför en användare som du som har varit aktiv i den här tråden i så många år inte med sin erfarenhet kan göra samma konstaterade som jag gjorde.

Frågan är ju bara VARFÖR man alls ska behöva LETA, när man istället kan posta URLen...?!

Citat:
Jag vill samtidigt tacka dig lbl för att du påminner mig om varför den här tråden inte längre är värd att följa.

Ja, t ex så är ju länkar till Icke-Existerande Fixar inte mycket att ha, så jag håller med.
Men jag tycker det vore synd om uman skulle försvinna härifrån.
Senast redigerad av lbl 2018-09-09 kl. 10:28.
Citera
2018-09-09, 10:41
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Frågan är ju bara VARFÖR man alls ska behöva LETA, när man istället kan posta URLen...?!

Ja, t ex så är ju länkar till Icke-Existerande Fixar inte mycket att ha, så jag håller med.
Men jag tycker det vore synd om uman skulle försvinna härifrån.
Jag vet inte om det hade spelat så stor roll om du hade fått en URL. För det här fallet så tar det inte många sekunder att hitta en godtycklig URL baserat på den information användaren angav i sitt inlägg.

Har du klickat i captchan och klickat på "Download Now", vidare så diskuteras den nya fixen på uwtd forumet. Somliga har haft problem med specifika webbläsare och har då provat med andra som det har fungerat med.

Varför är du rädd att uman231 skulle försvinna från den här tråden? Vilka fördelar ser du med att sköta support för ett specifikt program i en generell tråd?
Citera
2018-09-09, 11:40
Medlem
Citat:
Har du klickat i captchan och klickat på "Download Now",

Tjaaa du, "Download Now" som inte alltid syns/kommer fram, TROTS korrekt Captcha ...

Citat:
Somliga har haft problem med specifika webbläsare och har då provat med andra som det har fungerat med.

Ja, det är bedrövligt att det inte ska funka med alla webbläsare rakt av, finns ju ingen anledning att krångla till livet för folk genom att plötsligt ha Captcha, där det dessutom Ofta är svårt att se vad bilderna alls föreställer, så där kan man ibland hålla på o välja bilder i all evighet ...

Sen så är ju den nya Fixen inte så bra, för under hämtningen ser man att den döper filen ifråga (från Svt i mitt fall) till

bla.ts.ts

Och sen omvandlar den filen, och då blir namnet

bla.ts.mp4

Mååånga .TS var'e jööö, Uj!
Citera
2018-09-09, 11:53
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Tjaaa du, "Download Now" som inte alltid syns/kommer fram, TROTS korrekt Captcha ...

Ja, det är bedrövligt att det inte ska funka med alla webbläsare rakt av, finns ju ingen anledning att krångla till livet för folk genom att plötsligt ha Captcha, där det dessutom Ofta är svårt att se vad bilderna alls föreställer, så där kan man ibland hålla på o välja bilder i all evighet ...

Sen så är ju den nya Fixen inte så bra, för under hämtningen ser man att den döper filen ifråga (från Svt i mitt fall) till

bla.ts.ts

bla.ts.mp4

problemet med dubbla .ts som sedan blir .ts.mp4 är känt och kommer fixas..
I följande länk finns en tråd där man kan rapportera fel för denna fix och också läsa om kända fel.
https://www.uwtd.me/community/main-forum/nya-fixen/
Citera
2018-09-09, 11:56
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:

bla.ts.ts

bla.ts.mp4

Det är bra att du konstaterar saker som redan gjorts på forumet.
För att vara en som ständigt kritiserar för att inte läsa så kan man ju tycka att det är rimligt att du själv läser saker och ting men tack för att du gång på gång påminner mig om varför den här tråden är helt värdelös.

lbl tror du det finns något som helt syfte att det finns en captcha? Om du tänker på det lite...

Vidare så vill jag gärna att du besvarar på de frågor jag ställer:

Citat:
Varför är du rädd att uman231 skulle försvinna från den här tråden?
Senast redigerad av S.Y-Sophie 2018-09-09 kl. 12:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in