2016-11-25, 14:50
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rillohan
Har laddat hem den utan text och då funkar det. Sedan med text och då funkar det inte. Även testat att lägga till textfilen i VLC men då går det inte. Custom font är jag osäker på vad det innebär.

Det är en ts.fil. Har testat fler olika grejer från TV4 men det blir samma på alla när man vill ha undertext.
Använder du senaste versionen av Umans? .ts fil kan du inte köra srt med i VLC har jag för mig. Behöver mp4 eller liknande format.
Citera
2016-11-25, 15:05
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Har laddat hem den utan text och då funkar det. Sedan med text och då funkar det inte. Även testat att lägga till textfilen i VLC men då går det inte. Custom font är jag osäker på vad det innebär.

Det är en ts.fil. Har testat fler olika grejer från TV4 men det blir samma på alla när man vill ha undertext.
Kör du umans_webtv_downloader så ska det bli en .mp4 annars går nått fel...
Som S.Y-Sophie säger så funkar ej .ts med .srt i vlc.. Om du inte hittar en lösning så du får en mp4 så kan du använda https://mpc-hc.org/ som enligt mig är en bättre spelare
Citera
2016-11-25, 15:28
Medlem
Allting blir .ts från Umans här och jag har den senaste versionen med fixen. Vet inte varför men någon kanske kan hjälpa? Får virusvarning när jag installerade Umans och det kanske har något att göra med det. "Trojan:Win32/Swrort!rfn", står det och att det är ett allvarligt hot.

Har testat MPC men vill gärna kunna se vissa grejer i högre hastighet för att hinna se så mycket som möjligt. Speedar man upp farten i MPC hänger texten inte med.
Citera
2016-11-25, 15:33
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Allting blir .ts från Umans här och jag har den senaste versionen med fixen. Vet inte varför men någon kanske kan hjälpa? Får virusvarning när jag installerade Umans och det kanske har något att göra med det. "Trojan:Win32/Swrort!rfn", står det och att det är ett allvarligt hot.

Har testat MPC men vill gärna kunna se vissa grejer i högre hastighet för att hinna se så mycket som möjligt. Speedar man upp farten i MPC hänger texten inte med.
Hur länge har du använt mina program och ha det varit bara alltid bara blivit .ts?
Ha du testat att köra som administratör? Vad kör du för os?

*****EDIT*******
Till er som är tveksamma till mina program och de varningar ni får rekommenderar jag att köra den i sandboxie så slipper ni vara oroliga om ni tvekar på mig...
Senast redigerad av uman231 2016-11-25 kl. 15:42.
Citera
2016-11-25, 16:00
Medlem
Citat:

Konvertera .TS till .MP4

Lägg .TS i den Nedladdningsmapp som är angiven i umans_webtv_downloader.exe.

I umans_webtv_downloader.exe så ange TS'ens filnamn i rutan för 'Ange önskat filnamn:'.

Lämna de andra fälten tomma.

Klicka på 'HÄMTA'.

Klart - nu har du en .MP4 fil istället.
Citera
2016-11-25, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Hur länge har du använt mina program och ha det varit bara alltid bara blivit .ts?
Ha du testat att köra som administratör? Vad kör du för os?

*****EDIT*******
Till er som är tveksamma till mina program och de varningar ni får rekommenderar jag att köra den i sandboxie så slipper ni vara oroliga om ni tvekar på mig...
Har använt det i några år. Är osäker på vilket format det brukar bli då jag samkör med Pirateplayer. Sedan slänger jag oftast när det är färdigtittat. Har Windows 10 och testade att köra som administratör men det blev .ts då också.
Citera
2016-11-25, 16:04
Medlem
Citat:
Har använt det i några år. Är osäker på vilket format det brukar bli då jag samkör med Pirateplayer. Sedan slänger jag oftast när det är färdigtittat. Har Windows 10 och testade att köra som administratör men det blev .ts då också.

Anger du ett filnamn i rutan 'Ange önskat filnamn' på det du hämtar med umans_webtv_downloader.exe, för utan filnamn kan ju inte umans_webtv_downloader.exe omvandla filen du hämtat till .MP4 ?

Läs och följ det som står i inlägget (FB) Tråden om att rippa från Webb-TV, tips, frågor (Mod) så går det nog bättre sen!
Senast redigerad av Gavinn 2016-11-25 kl. 16:17.
Citera
2016-11-25, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavinn
Anger du ett filnamn i rutan 'Ange önskat filnamn' på det du hämtar med umans_webtv_downloader.exe, för utan filnamn kan ju inte umans_webtv_downloader.exe omvandla filen du hämtat till .MP4 ?

Läs och följ det som står i inlägget (FB) Tråden om att rippa från Webb-TV, tips, frågor (Mod) så går det nog bättre sen!
Brukar inte ange filnamn utan det blir ts. automatiskt. Prövade ditt senaste tips och då funkade det till slut med undertexten i VLC.

Läste den där guiden tidigare men där fanns inte den infon och heller inget om att det måste vara rätt filformat.
Citera
2016-11-25, 16:46
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Brukar inte ange filnamn utan det blir ts. automatiskt. Prövade ditt senaste tips och då funkade det till slut med undertexten i VLC.

Läste den där guiden tidigare men där fanns inte den infon och heller inget om att det måste vara rätt filformat.
Ange bara ett namn utan .ts eller .mp4 redan vid hämtning så slipper du allt krångel
Citera
2016-11-25, 16:55
Medlem
Citat:

Du kan uppenbarligen inte läsa, för där står tydligt och klart:

"Skriv sedan in ett namn på programmet vid "Ange önskat filnamn:".

Och har så stått sedan texten skrevs av lbl 2016-03-16, 10:37.

Och skriv BARA ett NAMN, ingen Filändelse typ .MP4 eller annat, utan BARA Namn!
Senast redigerad av Gavinn 2016-11-25 kl. 17:11.
Citera
2016-11-25, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavinn
Du kan uppenbartligen inte läsa, för där står tydligt och klart:

"Skriv sedan in ett namn på programmet vid "Ange önskat filnamn:".

Och har så stått sedan texten skrevs av lbl 2016-03-16, 10:37.

Och skriv BARA ett NAMN, ingen Filändelse typ .MP4 eller annat, utan BARA Namn!
Jag brukar aldrig skriva in filändelse. Det blir .ts oavsett om jag gör det eller inte.

I guiden står det inget om ts kontra mp4-problematiken och det står heller inget om hur man konverterar från ts till mp4 i programmet. Men du kan uppenbar(t)ligen inte läsa eller skriva
Citera
2016-11-25, 17:10
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Jag brukar aldrig skriva in filändelse. Det blir .ts oavsett om jag gör det eller inte.

I guiden står det inget om ts kontra mp4-problematiken och det står heller inget om hur man konverterar från ts till mp4 i programmet. Men du kan uppenbar(t)ligen inte läsa eller skriva
Ja men anger du namn redan vid nedladdningen så konverteras det automatiskt redan när nedladdningen är klar. Och du behöver inte ange .ts för det gör programmet automatiskt för det är hls som hämtas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in