2016-03-15, 23:12
Medlem
Tack för hjälpen. Kunde inte ens installera den första filen, men ska pröva men den nyaste. Testade PiratePlayer och den funkar bra med Tv4 play då även texten visas i Vlc player tillsammans med Mp4 filen. Men den har inget stöd för premium som Umans. Tack igen!
Citera
2016-03-15, 23:46
Medlem
Jag har Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable Package (x86) & Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable - 10.0.40219 men Uman vill inte fungera. Får upp samma ruta.

Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Installera senaste MS Visual C++......

Länk till Microsoft där man diskuterar saken.
Citera
2016-03-16, 00:23
Medlem
Jag skulle ha skrivit allt i ett enda meddelande istället för 3st. Fungerar Umans som PiratePlayer då även texten visas i Vlc player tillsammans med Mp4 filen? Finns det fler program som är kostnadsfria som klarar av att rippa TV4 play tillsammans med text översättningen? Jag har tyvärr inget premiumkonto på Tv4 ännu.
Citera
2016-03-16, 01:00
Medlem
Då är jag tillbaka med lite nygamla för lbl provokativa frågor igen. Tar gärna emot svar från andra lika kunniga.

För det första, att folk missar att komma igång är inte konstigt. Om man som jag inte kommit längre än till att ladda ner grundpaketet utan uppdatering så ska det till tur eller tidsödande testande för att första gången få upp rutan där man skriver in URL och det namn man vill ge nedladdningen.

När man klickar på "umans_webtv_downloader.exe" kommer det upp tre rutor.

1) En DOS-Promt eller vad det heter. En svart ruta kort och gott.

2) "tk"

3) "up date messanger"

Den senare innehåller en "Ok" knapp. Klickar man på den så försvinner alla tre rutor. Det ligger nära till hands att börja där - men då är man rökt. Den informationen har jag inte sett någonstans herr lbl.

Så vad man ska göra är att klicka bort "tk" genom att klicka på krysset uppe i högra hörnet. Då försvinner både den rutan och "up date messanger-rutan". Sedan väntar man några sekunder så ska rutan där man skriver in URL och det filnamn man vill ge programmet komma upp.

Det var det.

Men nu till mina frågor.

1) En länk till uppdateringen tack. Helst helt utan gnäll om det är möjligt. Så det får väl bli någon annan än lbl som hjälper mig då förmodar jag.

2) Vad förbättras med uppdateringen?

3) De flesta filer skapas i flv-format. Åtminstone för mig. Trodde de automatiskt skulle konverteras till mp4. Och jag har problem med pixlighet och datorn orkar knappt köra flv-filerna. Mp4-filer däremot fungerar perfekt i Windows mediaplayer.

Någon som vet hur det ska vara och hur man når dit?
Senast redigerad av SRKP 2016-03-16 kl. 01:17.
Citera
2016-03-16, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SRKP
1) En länk till uppdateringen tack. Helst helt utan gnäll om det är möjligt. Så det får väl bli någon annan än lbl som hjälper mig då förmodar jag.

Den senaste är väl länken som finns i umans signatur, det som står under hans inlägg, så du behöver bara leta upp hans senaste inlägg i denna tråd.
Citera
2016-03-16, 01:54
Medlem
Hej lupsu.

Problemet är bara att jag och många med mig inte vet vad någons signatur innebär här på Flashback. Och det där men hans senaste inlägg man tipsats om tidigare och så sätter man för femtioelfte gången igång med att söka ett specifikt inlägg bara för att finna att det inte finns någon länk där eller annan relevant information för den aktuella frågan.

Så då får jag ställa en fråga till: Vad är en signatur här på Flashback? Och hur hittar jag som i det här fallet en särskild länk via denna?

Och hur förbättrar den verktyget?

Och sen är det det där med flv-filerna. Skulle inte dem och andra format automatiskt konverteras till mp4?
Senast redigerad av SRKP 2016-03-16 kl. 02:02.
Citera
2016-03-16, 02:00
Medlem
Jag har nu scrollat mig tillbaka till Umans senaste inlägg och det var på sidan 340. 11 sidor sedan alltså och där skrev han:

" 'Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
I vilken mapp i python skall jag lägga scriptet till ITV?'
Spela ingen roll bara du hänvisar till filen i cmd.."

Och det gör mig inte ett dugg klokare är jag rädd.
Senast redigerad av SRKP 2016-03-16 kl. 02:02.
Citera
2016-03-16, 02:24
Medlem
Vad gäller umans signatur ser den ut så här i skrivande stund.

Hela programmappen(uppdaterad fram till 22_02_2016):
https://minfil.org/X7G6lab7b1/uwtd.zip

Någon fix behövs inte för tillfället.
Citera
2016-03-16, 02:30
Medlem
zamarcand, jag laddade ner programmet för ett par dagar sedan, då behöver jag inte uppgradera då?
Citera
2016-03-16, 02:30
Bannlyst
Blir de ful vattenstämpel över klippen när man rippar?
Citera
2016-03-16, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SRKP
zamarcand, jag laddade ner programmet för ett par dagar sedan, då behöver jag inte uppgradera då?

Stämmer.
Citera
2016-03-16, 03:50
Medlem
Stort tackZamarcand! :-D

Den viktigaste frågan som kvarstår då gäller filformatet. Det går ju fortfarande att ladda ner en del program med Pirateplayer. Som t.ex. programmet "Dödsryttare". Laddar jag ned det med player så blir det i mp4-format. Gör jag det med Uman så blir det i flv-format.

Gör jag något fel? Kan man välja format i Uman?

Tacksam för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in