2015-01-14, 21:24
Medlem
Hej.

Behöver lite hjälp. Har precis ominstallerat min dator och gått från 32-bitars Windows 7 till 64-bitars. Och har nu installerat Python 2.7.9 samt lagt över umtd-mappen på C:\, men får inte programmet att fungera...
Är det någon som använder 64-bitars operativsystem som använder detta program?
Och gjorde ni i så fall något speciellt för att få det att fungera?

Tacksam för hjälp.
Citera
2015-01-14, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZtarZ
Hej.

Behöver lite hjälp. Har precis ominstallerat min dator och gått från 32-bitars Windows 7 till 64-bitars. Och har nu installerat Python 2.7.9 samt lagt över umtd-mappen på C:\, men får inte programmet att fungera...
Är det någon som använder 64-bitars operativsystem som använder detta program?
Och gjorde ni i så fall något speciellt för att få det att fungera?

Tacksam för hjälp.
Använder 64-bitars utan problem, har inte gjort nåt annat än instruktionerna säger.
Citera
2015-01-14, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Använder 64-bitars utan problem, har inte gjort nåt annat än instruktionerna säger.

...
EDIT: Never mind. Löste sig. La in allt från scratch igen istället för kopiera den tidigare fungerande mappen. Så nu fungerar det igen =).

En fråga till Uman, fungerar ditt program utan Python separat installerat? Eller rättare, är det tänkt att fungera utan? Såg i dina tidigare instruktioner att Python ska installeras. Men tittar man i mappen uwtd, så ser det ju ut som att pythoninstallationen medföljer.
Har avinstallerat Python nu, då jag krånglade med att få igång ditt program efter ominstallation och ditt program fungerar ändå, trots att jag inte installerade Python igen.
Så är bara nyfiken på om det kan orsaka problem eller om man kan köra utan att installera det separat?
Senast redigerad av ZtarZ 2015-01-14 kl. 22:12.
Citera
2015-01-14, 22:21
Medlem
Kulturarvet-ETSs avatar
lbl, Comhem är inte ett företag det är en junta bestående av en grandios slyngelhord. Jag har i princip haft veckolig kontakt med dem i ett år och har under den tiden skaffat mig vissa insikter om vad de är för knickedickar. Och störningsfri bild kan de inte leverera. Jo visst, en och annan klagar inte men hur ser folks tv-konsumtion ut? Ett öga kastat mot brädan då och då under konversationen, eller mattuggorna eller zappandet. Men jag ställer krav. Vad sägs t.ex. om en bildruta som både analogt och digitalt flimrade förbi ca en gång i timmen. På paus kunde man se att den skickats ut en timme tidigare på samma kanal och sedan buffrats någonstans för att så dyka upp igen en timme senare i form av ett flimmer. De gjorde inget på 5 månader trots att jag felsökt med tre DVD-recordrar och tre digitalboxar. De tvingade mig till och med att felsöka med en extra tv som om bilden skulle ha kunnat buffras i en 20 år gammal analog tv och sedan skickats ut ur scartkontakten i fel riktning för att sedan spelas in av recordern tidigare i kopplingschemat. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En idiot som ville förnedra mig lite extra bad mig kolla om jag hade en t-koppling som då skulle ha kunnat buffra bilden. Efter fem månader bad de att få lite bildbevis. En vecka senare var felet borta. Men när jag ville ha ersättning vidhöll de att det var min utrustning som varit felet. Och att de tre DVD-recordrarna och boxarna som skulle skapat ett digitalt och analogt fel samtidigt skulle ha blivit hela igen. De kunde ge mig ett extra erbjudande sa de när jag inte fann mig i deras beslut. Vi kan säga upp ditt abonnemang.

Samtidigt som den störningen avhjälptes kom en annan precis som förra gången. 1-2 gånger i veckan hackar bilden kraftigt. Mycket kraftigt. Kan pågå upp till ett dygn. De tekniker som varit här och som tillhör ett företag som anlitas av COmhem säger att felet ligger hos Comhem. När de framförde det till Comhem stängde Comhem ärendet och sa att jag inte skulle få mer support. Men pröjs ska de ha. Vi har precis köpt fastigheten så jag hoppas att vi snart kan installera fiberoptik.

Vet ni hur stor personalomsättningen är på Comhems support? Enligt teknikern ligger den på 70 procent/år! Vilket också avspeglas i kunskapsnivån. De som tas in där kommer ju från drägget som står och försöker nasa skräpabonnemangen i galleriorna. Slyngelpack alltså.

Jag spelar in massor. Under julhelgen ca 16 timmar om dagen. Tänk då att inte kunna lite på systemet. Det suger. Så vad jag nu hoppas på är att Pirateplay kan ge mig en anledning att ge kräken på Comhem fingret.

Köper jag en smarttv (istället för tjockisen) så borde jag väl kunna övergå från dvd-recordrar och skivor till dator och hårddiskar? Måste bara bränna ett program och testa kvalitén.

Beträffande Pirateplays funktioner så står det "Visa timerfunktionerna". Sedan kan man skriva in värden. Men vilka?

Ursäkta om jag synkade ur lite. Men för man Comhem på tal så gör jag det. ;-)
Citera
2015-01-15, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturarvet-ETS
Beträffande Pirateplays funktioner så står det "Visa timerfunktionerna". Sedan kan man skriva in värden. Men vilka?

Har ingen aning vad det är, har aldrig haft anledning att bry mig, men är du intresserad kan du ju leta på PiratePlayers hemsida.
Citera
2015-01-15, 18:49
Medlem
deetees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturarvet-ETS

Var hittar du dessa inställningar?
Citera
2015-01-16, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deetee
Var hittar du dessa inställningar?

Suck ...

Har du alls använt prg'et?

Efter att du klickat Hämta, så finns det ung. på mitten av fönstret.
Citera
2015-01-16, 09:38
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZtarZ
...
EDIT: Never mind. Löste sig. La in allt från scratch igen istället för kopiera den tidigare fungerande mappen. Så nu fungerar det igen =).

En fråga till Uman, fungerar ditt program utan Python separat installerat? Eller rättare, är det tänkt att fungera utan? Såg i dina tidigare instruktioner att Python ska installeras. Men tittar man i mappen uwtd, så ser det ju ut som att pythoninstallationen medföljer.
Har avinstallerat Python nu, då jag krånglade med att få igång ditt program efter ominstallation och ditt program fungerar ändå, trots att jag inte installerade Python igen.
Så är bara nyfiken på om det kan orsaka problem eller om man kan köra utan att installera det separat?
De va till en början tänkt att funka utan att installera python separat. Men på vissa datorer funkade de ej andra gav alla möjliga felmeddelanden. Medan andra gick de smärt fritt för såg inget mönster i problemet så i stället för att släppa nått som inte funkar hos alla utan modifieringar så uppmanade jag alla till python installation... Så för vissa funka de utan python ja...
Citera
2015-01-16, 10:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
De va till en början tänkt att funka utan att installera python separat. Men på vissa datorer funkade de ej andra gav alla möjliga felmeddelanden. Medan andra gick de smärt fritt för såg inget mönster i problemet så i stället för att släppa nått som inte funkar hos alla utan modifieringar så uppmanade jag alla till python installation... Så för vissa funka de utan python ja...
Du har ingen idé på vad som kan vara strulet som jag beskrev häromdagen. Ditt program fungerar ypperligt vid första nerladdningen, men försöker du med en till så får du felkod att namnet xxx.ts saknas. Bootar du m datorn fungerar en nerladdning till. Din idé om att länkarna ändras kan ju inte stämma eftersom att dom fungerar i Pirateplayer.
Citera
2015-01-16, 10:37
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Du har ingen idé på vad som kan vara strulet som jag beskrev häromdagen. Ditt program fungerar ypperligt vid första nerladdningen, men försöker du med en till så får du felkod att namnet xxx.ts saknas. Bootar du m datorn fungerar en nerladdning till. Din idé om att länkarna ändras kan ju inte stämma eftersom att dom fungerar i Pirateplayer.
Sorry att jag varit lite off.. Låter otroligt märkligt... Blir det alltid så? Just att xxx.ts saknas är de ffmpeg delen som säger så felet ligger tidigare..
Citera
2015-01-16, 10:45
Medlem
Vilket command är det för att ladda ner alla avsnitt av en säsong på en gång, så man slipper ladda ner enstaka. Tack på förhand! Och uman231 går det att fixa på tv4premium tror du?
Senast redigerad av snackers 2015-01-16 kl. 10:52.
Citera
2015-01-16, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snackers
Vilket command är det för att ladda ner alla avsnitt av en säsong på en gång, så man slipper ladda ner enstaka.

Tänk efter nu ... !

Har du alls laddat ned nåt öht?

Har du gjort det så vet du att vart prg har en egen unik URL = Adress, alltså kan man inte ladda ned en bunt prg samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in