2007-11-29, 19:58
Medlem
pilens avatar
Har 500tkr som just nu sitter på ett konto med 1.01% årsränta

De pengarna kommer från nyligen avslutad fondförsäljning som blev av pga. fonden sjunkit ca 10% senaste halvåret och att jag sedan tidigare beräknat bostadsköp just på att jag kan plocka ut 500tkr.

Jag eftersöker:
*0 risk
*Pengarna ska användas om 1-6 månader så jag kan inte binda mig länge
*Hög ränta

Är bästa alternativet att öppna konto på tex. Ikanobanken och ha 3.55% ränta?
Citera
2007-11-29, 20:55
Medlem
Simplicity Likviditet är en penningmarknadsfond som jag tycker att du ska fundera på. Avgiften är låg (0,15 %), uppgången jämn och fin, och de senaste tre månaderna har den genererat en avkastning motsvarande 4,2 % årlig ränta.

Den är för övrigt tvåa på listan över mest köpta fonderna förra veckan hos Avanza.
Citera
2007-11-29, 21:00
Medlem
Zinkys avatar
4,5% på marginalen.se =)
Citera
2007-11-29, 22:59
Medlem
pilens avatar
Marginalen "är med i" http://www.ign.se/

"• Ersättningen är maximalt 250 000 kronor per kund och institut."

De ha visserligen 27 år i branschen men fan om de konkar och man går 250tkr back pga. en i sammanhanget fjuttig ränta på 4.5%
Citera
2007-11-30, 00:40
Medlem
www.finansportalen.se

Sätt in pengar hos 3 institut. Exvis Marginalen, Sve direkt och kaupthing. Så har du typ 4,4 % i snitt. Utan risk.
Citera
2007-12-01, 12:16
Bannlyst
Swedbank har ju 4% på sitt framtidskonto. Det finns även Specialinlåningskonton med förhandlad ränta. Tar för givet att de flesta storbankerna har något liknande. Kolla vad du kan få för ränta hos nischbankerna och förhandla sen med din vanliga bank om samma ränta.
Borde inte vara några problem.
Citera
2024-01-15, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvin
Swedbank har ju 4% på sitt framtidskonto. Det finns även Specialinlåningskonton med förhandlad ränta. Tar för givet att de flesta storbankerna har något liknande. Kolla vad du kan få för ränta hos nischbankerna och förhandla sen med din vanliga bank om samma ränta.
Borde inte vara några problem.
Handelsbanken har 3,40 procent i sparränta på Framtidskonto och jag skulle rekommmendera flera att sätta in pengar på Framtidskonto på Handelsbanken i allt från minst 2 år upp till 5 år och det är ett säkert ess för de som vill trygga sin ekonomiska framtid .
Senast redigerad av Umpalavemang 2024-01-15 kl. 14:26. Anledning: Redigering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in