2007-11-29, 12:14
Medlem
Pallemans avatar
Tjenixen!

Fick en ny iMac till kontoret igr. Har lite problem med skrivarna som r kopplade till iMacen. Hoppas att ni kan hjlpa mig.

Skrivare 1 r en Canon iP4200, den fungerar fint att skriva ut p frn iMacen, bde i Leopard och i Windows via Fusion.

Skrivare 2 r en Canon MF5630, den fungerar fint att skriva ut p frn iMacen, i Windows via Fusion, men inte frn Leopard. Det finns helt enkelt ingen drivare till den som fungerar att finna ngonstans. Ngon som har ftt en MF5630 att fungera med Leopard? Kanske gr att kra p en drivare till nn annan skrivare?

Ett annat problem r att f utdelningen av skrivarna att fungera. Dator nr 2 p kontoret r en PC laptop. Att hitta iP4200:n r inga problem, men det gr inte skriva ut frn den. Vljer jag skriv ut s str den bara och hmtar skrivarstatus i evighet. Vad r problemet?

Eftersom att jag inte hittat nn vettig drivare fr MF5630:n till Leopard, tnkte jag att den kanske gr att dela ut via min virtuella Windowsmaskin, men icket. r det omjligt, eller gr jag ngot fel? Borde ju g tycker jag.
Har delat ut skrivaren, gr p laptopen och letar igen den virtuella maskinen under 'lgg till skrivare', men det finns ingen skrivare dr att lgga till. Hur gr jag fr att dela ut en skrivare frn min virtuella maskin?

Vldigt tacksam fr hjlp.
Citera
2007-11-30, 10:21
Medlem
Pallemans avatar
Ingen..?
Citera
2007-11-30, 14:59
Medlem
Det sgs att Canon ska komma med drivrutiner till Leopart inom de nrmsta mnaderna, tills dess kan du ju alltid testa att ladda ner drivrutinerna till tiger och hoppas p det bsta =)
Citera
2007-11-30, 15:11
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keltor
Det sgs att Canon ska komma med drivrutiner till Leopart inom de nrmsta mnaderna, tills dess kan du ju alltid testa att ladda ner drivrutinerna till tiger och hoppas p det bsta =)

Jo, drivare till iP4200:an har jag ju.. fungerar finfint till Leopard.

Men till MF5630:n finns inga drivare till Mac ht, verkar det som.
Citera
2007-11-30, 16:01
Medlem
Kikade runt lite och du har rtt det finns inga drivrutiner till mac, kan bero p
Citat:
Std fr operativsystem: MS Windows XP, MS Windows 2000, MS Windows ME, MS Windows 98
Citera
2007-11-30, 16:23
Medlem
Nemans avatar
Jag har samma problem som trdfrfattaren, fast i mitt fall rr det sig om en HP PSC 1210. Den fungerar om man kopplar den till datorn, fast inte via ntverket.
Citera
2007-11-30, 19:03
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keltor
Kikade runt lite och du har rtt det finns inga drivrutiner till mac, kan bero p

Precis.. drav min frga om det kanske skulle g kra med drivrutiner till en annan skrivare och "lura" datorn, s att sga.
Citera
2007-12-03, 12:34
Medlem
Pallemans avatar
Tnkte bara meddela att jag har lst tv av problemen. Lyckades dela ut skrivarna till laptopen via den virtuella maskinen p iMacen.

S det behver ni inte ligga smnlsa ver!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in