2007-11-29, 01:12
Bannlyst
Hej, jag är jävligt orolig för att jag ska få fängelse.
Jag är 18 år och dömd sen tidigare för skadegörelse x2 och Snatteri x2.

Händelserna:

Grovmisshandeln= Vi var 3 personer som slogs med 2 andra.
Misshandel= Jag slog en kille i ansiktet.(i samband med grovamisshandeln de är den andra snubben)
Misshandel = Jag pepparsprayade en kille sen slog han med ett paraply.

Vi stog vid en Statoilmack och så kom det några nynazister så kastade dom en öl på oss och började knuffas så då vart det en fight, och medans vi slåss så kommer hans poalre och börja knuffas då slår jag han med i ren reflex.

De där med paraplyet var för jag vart ner knuffad i en buske.

Till polisen har jag nekat brott på alla förhören. Vad ska jag göra ska jag säga sanningen?
Citera
2007-11-29, 01:20
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caliban
Vad ska jag göra ska jag säga sanningen?

Inte för att jag hyser några sympatier, men varför skulle du? Det du säger är ju sant ur ditt prespektiv, antar jag?
Citera
2007-11-29, 01:32
Medlem
Flytande_argots avatar
Det ska till synnerliga skäl för att döma någon under 21 till fängelse. Skyll ifrån er bara. Säg att det var deras pepparspray och att det var ni som blev sprayade... Ljug på bara så lär de aldrig kunna reda ut hur det ligger till. Och fortsätt neka till att ha gjort något själv.
Citera
2007-11-29, 08:07
Medlem
Pörrs avatar
Synnerliga skäl gäller om personen är under 18, annars är det särskilda skäl.
Citera
2007-11-29, 10:38
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Du kommer att få sluten ungdomsvård. Troligen upp mot ett halvår. Tro mig att det är roligare med ett ordinärt fängelse än sitta inne med testosteronstinna förortsbarn. Många unga som hamnat på ungdomsvård gör allt för att få komma till en vanlig anstalt. Vässa naglarna så har du ett bra vapen så du kan överleva annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in