2007-11-29, 00:48
Bannlyst
Under en längre tid beställde jag stora partier med cigarettlimpor från tobaksgrossen.se och det gick väldigt bra till en början, men sista gången jag beställde så fick jag ungefär hälften av mina cigg under nån vecka, det brukar komma 6 limpor ungefär varje dag pga tullbestämmelser osv, men så slutade det komma iaf, och jag mailade dom och fick svaret att det har blivit fel i tullen eller liknande. Ett par dagar senare står det på hemsidan att dom har gått i konkurs,efter nån månad står det att dom tänker öppna igen och mer tänkte inte jag på det, nu någon månad efteråt så kikade jag på hemsidan och nu gick den inte ens att gå in på.. Ett x antal mail även skickade till dom men utan framgång, känns ju ganska surt att loosa 24 limpor liksom.

Så nu till min fråga, är det någon annan som råkat ut för detta och isf vad har ni gjort åt saken?
Citera
2007-11-29, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chriztah
Under en längre tid beställde jag stora partier med cigarettlimpor från tobaksgrossen.se och det gick väldigt bra till en början, men sista gången jag beställde så fick jag ungefär hälften av mina cigg under nån vecka, det brukar komma 6 limpor ungefär varje dag pga tullbestämmelser osv, men så slutade det komma iaf, och jag mailade dom och fick svaret att det har blivit fel i tullen eller liknande. Ett par dagar senare står det på hemsidan att dom har gått i konkurs,efter nån månad står det att dom tänker öppna igen och mer tänkte inte jag på det, nu någon månad efteråt så kikade jag på hemsidan och nu gick den inte ens att gå in på.. Ett x antal mail även skickade till dom men utan framgång, känns ju ganska surt att loosa 24 limpor liksom.

Så nu till min fråga, är det någon annan som råkat ut för detta och isf vad har ni gjort åt saken?

Sluta röka, så har du ett problem mindre i världen
Citera
2007-11-29, 00:58
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxi75
Sluta röka, så har du ett problem mindre i världen

Med dom kvantiteter TS beställt så verkar det rimligare att anta att det rör sig om en svart näringsverksamhet snarare än maratonrökande.
Citera
2007-11-29, 09:18
Medlem
TrialByErrors avatar
Känns mer som en juridisk fråga.

/Mod
Citera
2007-11-29, 19:38
Medlem
flashmickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chriztah
Ett par dagar senare står det på hemsidan att dom har gått i konkurs,

Vilket kort innebär att du får kräva pengar av konkursförvaltare. Är det företag utomlands är det jäkligt krångligt. Även om det är svenskt bolag kan du oftast glömma några pengar då skulder till staten går före.

Det nya bolaget, som kan ta över (med t ex köpa domänen av konkursförvaltare för liten summa) har givetvis ingen skyldigheter gentemot det gamla bolagets kunder. Även om det är samma individer som står bakom.

Sorry!
Citera
2007-11-29, 20:04
Medlem
TTKs avatar
Efter att ha kollat runt lite så skriver jag nog under på lurendrejeri.

Verkar som det aldrig funnits något bolag bakom det hela i alla fall. Det betyder antingen att det drivit som någon slags enskild firma och killen bakom det hela gått i personlig konkurs eller så har han bara tröttnat på skiten och slutat leverera och skrivit något om konkurs för att avskräcka folk som undrar vart deras pengar tagit vägen.

Hagavägen 25 i Stockholm är adressen som anges, domänen är registrerad på vad som verkar vara en person, bara att börja luska om man har lust.
Citera
2007-11-30, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Efter att ha kollat runt lite så skriver jag nog under på lurendrejeri.

Verkar som det aldrig funnits något bolag bakom det hela i alla fall. Det betyder antingen att det drivit som någon slags enskild firma och killen bakom det hela gått i personlig konkurs eller så har han bara tröttnat på skiten och slutat leverera och skrivit något om konkurs för att avskräcka folk som undrar vart deras pengar tagit vägen.

Hagavägen 25 i Stockholm är adressen som anges, domänen är registrerad på vad som verkar vara en person, bara att börja luska om man har lust.

Googlade runt lite och märkte att det är flera andra som har blivit blåsta

http://www.hittabutik.se/forum.asp?idShopKomment=&intCurrentPage=1&idForum= 3300&idForumCategori=1&strSearch=

Tråkigt värre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in