• 3
  • 4
2007-11-30, 17:30
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Jasså, och vad sägs om i princip hela forskarvärldens stöd? Det här är inte längre någon marginaliserad företeelse, detta är verkligheten, vakna upp!

Oj, vad får man där? färdigserverade sanningar? Okej, folk får det bättre, men till vilket pris? tar de med de ökade utsläppen i beräkningen?
Visste du att om permafrosten i den ryska tundran skulle börja gå ur så kommer vi att få uppleva enorma och katastrofala koldioxidutsläpp, större än vi själva kan producera. Dvs, om vi fortsätter som vi gör nu utan anpassning så går vi en garanterad miljökatastrof och en total omläggning av djurlivet till mötes. Wastelands kommer att täcka 90% av jordklotet, vi kommer att trängas på mindre och mindre yta och stridigheter KOMMER att uppstå.

Hur många dör av värmeslag i övriga världen? Nä, just det, de är ju svarta, och förmodligen inget värde i din värld

Det är faktiskt sant, fler människor fryser ihjäl än folk som dör av värme. T.o.m någon meteorolog från SMHI som jag var o lyssnade på höll med där.
Citera
2007-11-30, 17:32
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Små skitproblem? Hahaha, du måste vara ett troll. Jag borde verkligen inte ens försöka ställa dig till rätta.

Jag brukar inte diskutera med vänsterextremister, har en i klassen, det är den enda jag pratar med. Hur fan kan man tycka som du gör? Det kmr jag aldrig begripa, och ni säger att ni propagerar för frihet. Patetiskt.
Citera
2007-11-30, 23:50
Medlem
Var medvetna om att vi, i vår tid, utsätts för en otrolig mängd information dagligen. Officiella media tenderar att, oftast, rapportera om (per defintion) negativa händelse världen runt. Ta bara alla larm om fågelinfluensan som har förekommit. Hur många har död i fågelinfluensan? Ungefär 150 människor eller något liknande, jämförbart med hur många som dör varje dag av överambitiöst dildoutnyttjande. Vi lever i ett samhälle där rädsla säljer helt enkelt.

Ska man vara logisk så ger det ju inte speciellt mycket att oroa sig morgondagens bekymmer då vi ändå inte kan påverka dem. "Klimatet då?" säger vissa. Yea, visst, man kan oroa sig och köpa värmepanna, åka buss och hela kittet men at the end of the day så kommer det inte att hjälpa. Vi kommer att få en ökad medeltemperatur på jorden. Det kommer antagligen bli ett jälva kaos när flyktingar från hela världen söker sig till nordligare breddgrader, men är det något människan är så är det att hon är anpassningsbar.
Citera
2007-12-01, 00:46
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Är det bara jag som tycker att vi lever i en tid då allting är hemskt? Ingenting bra finns i världen. Växthuseffekten är vårt fel (läs samhällets), folk som mördar är vårt fel, att folk är pedofiler är vårt fel.

Annat var det efter kriget, då var folk enbart glada för att det var fred i världen, nu lyder löpsedlarna i något liknande tema: "Lars från Dalarna miste sin hund", "Domedagen om 100 år".

Är det som Chuck Palahniuk har skrivit?
"We don't have a great war in our generation, or a great depression, but we do, we have a great war of the spirit. We have a great revolution against the culture. The great depression is our lives. We have a spiritual depression." ~Chuck Palahniuk, Fight Club, Chapter 19

Vi lever i en värld där små problem blir stora, vi försöker hitta stora problem som egentligen vi inte kan göra något åt, just nu är det "växthuseffekten", som dessutom har bevisats av otaliga forskare att det bara är en bluff.

Vi skulle behöva något som gjorde att vi vaknade ur den dröm vi nu lever i.

Om du vill ha tröstande läsning kan du läsa Johan Norbergs När människan skapade världen Han löser fattigsdoms- och klimatfrågan i en handvändning...
Citera
2007-12-01, 01:54
Medlem
DiabloWalkss avatar
Citat:
Du är lurad, aldrig förr har så få haft så bra på bekostnad av så många.
Miljarder människor lever i svält, förr i världen var vi inte ens en miljard. Så hur får du ihop ditt tänk?
Fasaden om vårt fantastiska västerland hålls starkt uppe av den massiva multimediaproduktion som alltid ger lindring och hopp. Man undrar ibland vilken värld det egentligen handlar om. Futurism i all ära, men många blir alldeles söndermatade och tror att saker och ting löser sig av sig självt.

världens mäktigaste man lever med framtidsfilosofin att: "men då är jag död" (när problemen verkligen kommer)

Detta blir vår tids syndaflod, och som vi har gjort oss förtjänta av den.

Ja men, de man inte känner bryr man sig inte om lika mycket som de nära och kära. Visst, det är en fasad på sätt å vis, men om man ska beklaga allt hemskt i världen är det ju lika bra att ta sitt liv? Det spelar ingen roll hur många som dör eller hur dålig världen kommer vara när man inte längre lever, människan känner ingen sorg, det är för långt ifrån än själv. Jag tror inte heller du går runt och begrundar allt som är förjävligt med vår jord, och om du nu mot förmodan gör det, då måste du leva ett jävligt ledsamt liv.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in