2007-05-13, 01:33
Medlem
Jag vet att det inte är det nyttigaste osv.. Men jag vill veta hur man får till det

Gärna bilder.. Satt och funderade på hur man ska göra hål i burken osv
2007-05-13, 01:35
Medlem
Trollishs avatar
skrunkla ihop burken, gör ett hål sen lägg haschbiten brevid hålet elda på biten och sug ut röken genom drickshålet som redan finns.
2007-05-13, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skheaton
Jag vet att det inte är det nyttigaste osv.. Men jag vill veta hur man får till det

Gärna bilder.. Satt och funderade på hur man ska göra hål i burken osv

Jag råkar ha rökt som fan nu.... Det är väl inget !Onyttigt" med att röka ur en colaburk?! Jag har gjort det några gånger: du tar en colaburk, och gör ett hål i den (högt om du vill göra en vattenbong och lågt om du vill göra en vanlig bong). I hålet som uppstår kan du om du vill sätta en slang. I det andra hålet /Det du dricker ur) sätter du någon form av nät - tesilsnät, alufolie med hål... och där lägger du rökat + eventuell tobak/örter. Rök på !
2007-05-13, 02:27
Medlem
Ingen som kan fixa bild på hur det ska se ut ?

Helst den varianten utan slang osv.. bara en colaburk..
2007-05-13, 02:32
Medlem
Mr Drs avatar
Citat:
Ingen som kan fixa bild på hur det ska se ut ?

Helst den varianten utan slang osv.. bara en colaburk..
Googlade fram en bild. Hoppas det duger med en Pepsiburk istället.

http://pothumor.com/graphics/canpipe.jpg
2007-05-13, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Dr
Googlade fram en bild. Hoppas det duger med en Pepsiburk istället.

http://pothumor.com/graphics/canpipe.jpg

Hehe minst lika bra

Men hur skulle man få till hålen där ovanpå då?!

Och vart är den andra hålet då? 3 hål totalt ?.. du röker i det du i vanliga fall dricker ur..
och sen dom småhålen där haschet läggs.. sen det sista då?

Är det bara för att kunna få in luft i burken ? Eller yrar jag till det ?
2007-05-13, 02:49
Medlem
Citat:
Men hur skulle man få till hålen där ovanpå då?!

om du tar makapärmojängen som sitter på själva metallbiten och bryter den så kan du göra hålen
2007-05-13, 02:49
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Är ju inte svårt alls.

Böj till burken, ta en vanlig nål och gör några små hål i gropen som bildats, sedan lägg på hasch o elda och rök... Klart, mer behövs inte.

Sedan kan du göra ett rushhole men det är knappt nödvändigt, istället kan du bara hålla för insughålet (alltså där du dricker vanligtvis) och hålla inne din röka för att sedan tömma burken på det sista... bara lite som försvinner.. knappt märkbart endå ;O.

Om du vill göra rushhole så gör du ett hål på sidan som är större säg som en penna, osm du sedan håller för när du röker och släpper vid sista biten av varje hit.

mvh...
2007-05-13, 09:04
Medlem
Fexts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoq
Jag råkar ha rökt som fan nu.... Det är väl inget !Onyttigt" med att röka ur en colaburk?! ...

Har läst nånstans att det faktiskt är det, att det frigör de inte alltför nyttiga ämnena i metallen på burkarna, och färgen de gör etiketterna av.. Det var det som fick mig att investera i en riktig pipa ist.
2007-05-13, 13:10
Medlem
Dr.Gonzos avatar
Bäst är annars att göra hålen med en gaffel.
2007-05-13, 13:53
Medlem
Kyozs avatar
Köp en majspipa på villken turkaffär som helst för 30-50 spänn istället... lättare, snyggare och godare.
2007-05-13, 13:54
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoz
Köp en majspipa på villken turkaffär som helst för 30-50 spänn istället... lättare, snyggare och godare.

Tycker inte det är lättare.. brukar ofta ha med mig nål och lite brunt i plånkan...

En burk fixar man alltid på 3 röda, böj, gör hål, lägg på röka: Klart. Smidigt som fan och funkar alltid bra, slår på bra...
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in