Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Märkligt nog verkar det inte finnas någon ny utgåva av rent TP av klassiskt snitt, tvingades köpa en familjeutgåva i julas där hälften av frågorna är barnfrågor och därför är oanvändbara. Även utseendet på själva spelplanen är i väl skrikiga färger. Vid sidan om denna fanns ett antal tvivelaktiga avarter såsom "genus" och "90's" (?), men dessa är så långt från orginalet att de knappast känns aktuella.
Det gemene TP-spelare vill ha måste ju ändå vara nyutgåvor av den klassiska versionen i mörkblått och guld, kan inte för mitt liv förstå varför en sådan produkt inte tillverkas.
Bump! Finns det någon nyare upplaga hösten 2010? Jag har redan tre TP:
*Blå klassiker från ca 1990 (?) - sju tärningsslag mellan pluppchanserna och två "slagmunkar" mellan varje pluppchans. Jävligt svårt idag - särskilt rosa och bruna frågor.
*Blå genusupplaga (?) från ca år 2000 - den som har sex tärningsslag mellan pluppchanserna och genvägar mitt mellan varje pluppchans. Ganska lagom nivå på detta spel, förutom dumma frågor så som
hur många bananer motsvara fettet i en bit japp!?
*Globetrotter från ca 2003 (?) - de sex färgerna motsvarar kontinenterna och sen är det frågor med teman på dessa.