2007-11-28, 20:42
Medlem
Trasigt Porslins avatar
Nu är det snart jul och då vankas det ju brädspel med familjen, så...

Finns det någon ny utgåva av denna klassiker?

Finns det något annat bra, liknande spel?

/Trasigt porslin
Citera
2007-11-28, 20:42
Medlem
Jag vet att det finns nya frågor att köpa till.
Citera
2007-11-29, 12:01
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miller_zero
Jag vet att det finns nya frågor att köpa till.

Finns det även nya frågor i de gamla kategorierna? Vi har nämligen en riktigt gammal version av TP (Köpte det under sen 80-tal). Och nu börjar man kunna frågorna och dess svar. Men jag är inte intresserad av familjeutgåvor med barn och vuxenfrågor. Eller helt fel namn osv. Jag vill ha nya frågor till den gamla klassiska "Genus"-versionen.
Citera
2007-12-02, 13:39
Medlem
Nu vet jag inte hur frågekategorierna såg ut då, men det går att köpa extra frågor till Genus versionen, sen finns det ju även en nyutgåva av Genus versionen, http://www.hasbro.se/mcp.php/se/app/product/details/113/1040/index.html
Citera
2008-06-20, 00:53
Medlem
nu finns iaf TP Globetrotter. Riktigt kul faktiskt.
Citera
2008-06-20, 01:17
Medlem
Villons avatar
Märkligt nog verkar det inte finnas någon ny utgåva av rent TP av klassiskt snitt, tvingades köpa en familjeutgåva i julas där hälften av frågorna är barnfrågor och därför är oanvändbara. Även utseendet på själva spelplanen är i väl skrikiga färger. Vid sidan om denna fanns ett antal tvivelaktiga avarter såsom "genus" och "90's" (?), men dessa är så långt från orginalet att de knappast känns aktuella.

Det gemene TP-spelare vill ha måste ju ändå vara nyutgåvor av den klassiska versionen i mörkblått och guld, kan inte för mitt liv förstå varför en sådan produkt inte tillverkas.
Citera
2010-11-08, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Märkligt nog verkar det inte finnas någon ny utgåva av rent TP av klassiskt snitt, tvingades köpa en familjeutgåva i julas där hälften av frågorna är barnfrågor och därför är oanvändbara. Även utseendet på själva spelplanen är i väl skrikiga färger. Vid sidan om denna fanns ett antal tvivelaktiga avarter såsom "genus" och "90's" (?), men dessa är så långt från orginalet att de knappast känns aktuella.

Det gemene TP-spelare vill ha måste ju ändå vara nyutgåvor av den klassiska versionen i mörkblått och guld, kan inte för mitt liv förstå varför en sådan produkt inte tillverkas.

Bump! Finns det någon nyare upplaga hösten 2010? Jag har redan tre TP:

*Blå klassiker från ca 1990 (?) - sju tärningsslag mellan pluppchanserna och två "slagmunkar" mellan varje pluppchans. Jävligt svårt idag - särskilt rosa och bruna frågor.

*Blå genusupplaga (?) från ca år 2000 - den som har sex tärningsslag mellan pluppchanserna och genvägar mitt mellan varje pluppchans. Ganska lagom nivå på detta spel, förutom dumma frågor så som hur många bananer motsvara fettet i en bit japp!?

*Globetrotter från ca 2003 (?) - de sex färgerna motsvarar kontinenterna och sen är det frågor med teman på dessa.
Citera
2010-11-14, 12:53
Medlem
Är också väldigt sugen på ett nytt TP. Givetvis ska det vara Genus upplaga och inget annat. Har någonstans sett att det ska komma en ny version 2010 men jag minns inte var jag läste detta. Den senaste genus upplagan som kom (2002) verkar iallafall inte tillverkas längre då den är slut överallt.

Ingen som sitter på lite fakta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in