Flashback bygger pepparkakshus!
2007-11-28, 19:58
Medlem
hade en iso fil på 4.5gb nånting och hade bränt ut den och ska slänga den... då kommer det upp något meddelande om att filen är för stor för papperskorgen och om jag istället vill radera filen på en gång... jag trycker jag och den försvinner, men jag får inte tillbaka något hårddiskutrymme, hur kommer det sig? ligger filen kvar på datorn bara att jag inte kan se den eller vadå?

nån som vet hur detta går till? kommer jag få diskutrymmet tillbaka snart eller måste jag göra något speciellt för att få tillbaka det.

tack på förhand!!!
Citera
2007-11-28, 20:00
Medlem
Tyvärr, 4.5GiB stora filer brukar tugga lite på hårddisken och svälja det.
Du får helt enkelt baka en ny kaka.
Citera
2007-11-28, 20:02
Medlem
ahapp, det var ju tråkigt :P får väl formatera om skiten när det börjar tryta på utrymme för då kommer det väl tillbaka iallafall :P
Citera
2007-11-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jocceh_85
ahapp, det var ju tråkigt :P får väl formatera om skiten när det börjar tryta på utrymme för då kommer det väl tillbaka iallafall :P
Javisst. Jäst brukar få saker att svälla. Det kommer tillbaka ska du se!

Lycka till! / MZ
Citera
2007-11-28, 20:26
Medlem
Jag är synsk... jag ser att Jocce har en FAT32 partition på sin hårddisk... jag tycker att han borde konvertera den till NTFS istället... och inte bara den partitionen utan ALLA eventuella FAT32 partitioner som han har på sin(a) hdd's...
Citera
2007-11-28, 23:25
Medlem
DigGaNs avatar
Återställ filen och tryck frånbörja Shift + Delete
Citera
2007-11-28, 23:38
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Jag är synsk... jag ser att Jocce har en FAT32 partition på sin hårddisk... jag tycker att han borde konvertera den till NTFS istället... och inte bara den partitionen utan ALLA eventuella FAT32 partitioner som han har på sin(a) hdd's...
om han hade det skulle han ju inte haft en så stor fil från början, jag gisar på att han har norton eller nåt sånt där annat iditoiskt program med en extra lite dold papperskorg.
Citera
2007-11-29, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
om han hade det skulle han ju inte haft en så stor fil från början, jag gisar på att han har norton eller nåt sånt där annat iditoiskt program med en extra lite dold papperskorg.

Så kan det ju oxo vara... jag ger mig... :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in