2007-11-28, 18:14
Medlem
folke_666s avatar
Drick mycket vatten och ta ngon form utav multivitamin/mineral tablett..
Alkoholen torkar ut kroppen vilket leder till frlust utav vissa vattenbundna mineraler och vitaminer(vet ej vilka, brukar ta en treo och en c-vitamintablett..Hjlper mig, men jag har dock bara ftt en redig bakfylla )
2007-11-28, 18:23
Medlem
snafflebits avatar
Vad sknt att ngon ntligen tog upp detta. Finns nog inte en enda trd om det tidigare. Prova skfunktionen nsta gng.
2007-11-28, 18:25
Medlem
yums avatar
Fr att klargra lite varfr man egentligen blir bakfull. I hjrnan finns det en del som heter hypofysen som utsndrar hormonet ADH som styr kroppens blodtryck genom att reglera urineringen. Nr man dricker vatten s gr det runt i kroppen och hamnar tillslut i njurarna dr vattnet ska sorteras ut fr tmning. Dock s r det en del av vattnet som fortfarande innehller nring och ker tillbaka i omlopp i kroppen medan resten frdas till blsan. Nr man dricker alkohol s fr den hr delen i hjrnan fnatt och kissar ut alldeles fr mycket "nyttigt urin". S nr man sger "den hr len gick rakt igenom mig" s r det mer n bara ett uttryck.

(Enda gngen jag lyssnade p naturkunskapen)

S om jag tolkar detta rtt s istllet fr att hinka i sig en kanna vatten nr man r rpackad fr att sedan behva kissa en timme senare mitt i natten s drick lite grann bara och lmna kannan vid sngen och drick nr du vaknar. En stadig frukost och en promenad hjlper ocks som ngon nmnde.
2007-11-28, 18:28
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miller_zero
Drick vatten. Bakfylla orsakas av vtskebrist, vattnet gr t nr alkoholen frbrnns.

Det r till viss del av vtskebrist, man brukar sga det. men egentligen s handlar det om den mngd salt man frlorar och behver.
2007-11-28, 18:29
Medlem
folke_666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yum
Fr att klargra lite varfr man egentligen blir bakfull. I hjrnan finns det en del som heter hypofysen som utsndrar hormonet ADHD som styr kroppens blodtryck genom att reglera urineringen. Nr man dricker vatten s gr det runt i kroppen och hamnar tillslut i njurarna dr vattnet ska sorteras ut fr tmning. Dock s r det en del av vattnet som fortfarande innehller nring och ker tillbaka i omlopp i kroppen medan resten frdas till blsan. Nr man dricker alkohol s fr den hr delen i hjrnan fnatt och kissar ut alldeles fr mycket "nyttigt urin". S nr man sger "den hr len gick rakt igenom mig" s r det mer n bara ett uttryck.

2007-11-28, 18:57
Bannlyst
Om jag orkar ta tag i det hela nr jag vl r full, s gr jag fljande:

Nr jag kommer hem(om jag nu gr det vill sga), s r jag uppe ett tag, typ en timma innan sngdags. Under den tiden jag r vaken, s tvingar jag i mig minst en liter vatten eller tv. Tar ven en vitamin tablett och kkar nn mat med salt i. Det hela handlar om att man skall nyktra till lite s man inte somnar stupfull, samt f i sig vatten, vitaminer, resorb, lite mat och ngot salt innan man somnar. Somnar man ap-rak, s blir man mer bakfull. Somnar man lite tillnyktrad, s blir man inte lika bakfull.

Detta hjlper mig oerhrt mycket mot baksmlla om jag bara orkar ta tag i det nr jag vl r i dimman . Kan tillggas att jag r en sdan person som blir mycket bakfull och lnge. Jag avgudar mig sjlv fall jag tagit tag i saken p fyllan, s jag slipper bakfyllan.

Eller s kan man ju alltid kra med terstllare.

Mvh PHD
2007-11-28, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Det r till viss del av vtskebrist, man brukar sga det. men egentligen s handlar det om den mngd salt man frlorar och behver.
Aah, nr du vl sger det s.
Tror dom nmnde det i programmet Brainiac.
2007-11-28, 20:37
Medlem
Payways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuppensbror
Fyllekka och drick mycket mjlk nr du kommer hem. Mjlk r absolut det bsta medicinen mot bakfylla fr mig iaf! Hller i mig ett paket innan jag ska sova, d brukar det inte bli ngra problem dagen efter.

Mjlk med en liten touch av svag oboy r ngot jag hller mig till
2007-12-03, 21:52
Medlem
Som alla skriver s ska man f sig vatten och mat men jag kan verkligen inte ta nr jag r bakfull, blir spyfrdig sfort jag ska ha i mig ngt och kan knappt svlja

Verkar som de flesta blir grymt sugna p en pizza eller liknande men de r helt krt
Fr istllet kka fil/yoghurt och de hjlper inte s mkt..
2007-12-03, 22:06
Medlem
Sgt John Keels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av :noname
Som alla skriver s ska man f sig vatten och mat men jag kan verkligen inte ta nr jag r bakfull, blir spyfrdig sfort jag ska ha i mig ngt och kan knappt svlja

Du ska s klart ta innan du blir bakfull.

/Adrian
2007-12-03, 22:48
Medlem
Edradours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven_rebel
Hejsan! ngon som har ngot bra tips mot bakfylla?

Bli alkis, d fr du ingen baksmlla...
2007-12-03, 22:51
Medlem
Tinoss avatar
Drick oboy med vatten, brukar f mig att spy!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in