2007-11-28, 15:35
Bannlyst
Bor i en hyreslägenhet där comhem har installerat riktig "bredbandslina/tvjack" ända in till dörren. vi har svt1,svt2 och tv4, deras grundutbud är egentligen 10kanaler? men min hyresvärd är snål (enligt comhem) han har tydligen "spärrat" kanalerna i huset så man istället ska köpa ett comhempaket, vilket han tjänar på, också det enligt comhem.

Kan man på något sett komma förbi hans spärr? bygga nått själv, antennförstärkare? någon som vet?
Citera
2007-11-28, 16:39
Medlem
nncs avatar
Kan tyvärr inte bidra med någon lösning för att komma runt problemet - måste dock reagera på vad hyresvärden sysslar med, vilket jävla svin. Har själv bott i ganska många olika 'ComHem-hus' vid det här laget, både hyres- och bostadsrätter, och jag har aldrig varit med om något liknande.

Ur ett krasst ekonomiskt perspektiv kan jag förvisso ha en viss förståelse för det han har gjort, men det förändrar inte att han är ett jävla svin
Citera
2007-11-29, 01:31
Medlem
Spärren sitter i "elrummet" där finns även elmätarna till varje lägenhet,kan du komma in där, så kolla vilket lägenhets nr du har och ta bort spärren till din eller alla lägenheter.
Citera
2007-11-29, 13:28
Bannlyst
Elskåp?

Det måste ju finnas något annat sett än att bryta sig in i ett elrum?
jag har ju en elmätare i lägenheten?
Citera
2007-11-29, 14:26
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sekken
Bor i en hyreslägenhet där comhem har installerat riktig "bredbandslina/tvjack" ända in till dörren. vi har svt1,svt2 och tv4, deras grundutbud är egentligen 10kanaler? men min hyresvärd är snål (enligt comhem) han har tydligen "spärrat" kanalerna i huset så man istället ska köpa ett comhempaket, vilket han tjänar på, också det enligt comhem.

Kan man på något sett komma förbi hans spärr? bygga nått själv, antennförstärkare? någon som vet?

Prata med hyresnämnden först. Ni betalar nämligen för Comhems grundutbud i hyran och hyresvärden har därför inte rätt att spärra detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in