2007-11-28, 11:25
Medlem
RedXs avatar
Hej!

Jag har nyligen lämnat in min ena dator för reparation. När jag fick tillbaka den märkte jag att de gjort en ominstallation av Windows på fel hårddisk (jag har två stycken) och att den andra hårddisken inte hittades av datorn. Jag lämnade in datorn igen och de "fixade" detta - med den följden att mitt ordinarie Windows ligger på C:\ (jag antar att det är detta Windows som används då jag har samma skrivbord som tidigare). På D:\ ligger emellertid ett annat Windows installerat (plus att de lyckades med konststycket att i onödan formatera om min hårddisk - inte särskilt uppskattat).

Min fråga är ganska enkel; kan det innebära några problem om jag formaterar om D:\?
Citera
2007-11-28, 11:34
Moderator
impieteers avatar
Nej, inte om det är C:-installationen du bootar från. Men för att testa och vara 100 % säker så är det ju bara att koppla ur D-hårddisken och starta datorn och se om allt funkar som det ska. Gör det det kan du ju starta om den med D ikopplad och formatera den.
Citera
2007-11-28, 16:42
Medlem
MaZtoRs avatar
Tycker du ska gå tillbaka dit du lämnade in datorn och kräva att de gör om det och gör det rätt. Inte fan ska man behöva göra om saker som man betalt någon för att göra åt en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in